سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

هارمونی رنگ در طراحی لوگو در جذابیت آن بسیار مهم می باشد.

  1. tetradic/double-complementary : این طرح رنگی، شامل دو جفت رنگ متضاد است. این طرح رنگی، بسیار چشم را به خود جلب می کند، اما حتی نسبت به حالت complementary، استفاده از آن سخت تر است؛ چرا که هر چه تعداد رنگ ها بیشتر باشند، یافتن تعادل بین آن ها نیز سخت تر خواهد بود.
  2. analogous : منظور رنگ هایی است که در گرداننده ی رنگ ها در کنار هم قرار دارند. این نوع هارمونی نیز زیرکانه است و استفاده از آن در طراحی آسان است.
  3. monochromatic : مونوکروماتیک به حالات مختلف shadeها، toneها یا tintهای یک رنگ می گویند. برای نمونه محدوده ای از رنگ های آبی که از آبی روشن به آبی تاریک با هم فرق می کنند. این نوع هارمونی، بسیار زیرکانه است و بیشتردرطراحی استفاده می شود.
  4. complementary : به معنی متضاد است. یعنی استفاده از رنگ هایی که در گرداننده ی رنگ ها، در مقابل و در تضاد با هم قرار دارند. مثلا رنگ های قرمز و سبز یا رنگ های آبی و نارنجی. دقت کنیم که رنگ های complementary، تضاد بسیار زیادی دارند (high-contrast) و شدت زیادی دارند (high-intensity)؛ پس به کارگیری آن ها به صورت متعادل و هماهنگ، کار آسانی نیست.
  5. split-complimentary : این نوع از هارمونی به این شکل است که از گرداننده ی رنگ ها، یک رنگ دلخواه را انتخاب می کنیم. سپس دو رنگ دیگر نیز که در تضاد با آن رنگ قرار دارند، یعنی در گرداننده ی رنگ ها در طرف مقابل قرار دارند را انتخاب می کنیم. این نوع طرح رنگ نیز بسیار contrast زیادی دارد، اما نسبت به حالت complementary، کمتر است.
  6. triadic : این طرح رنگ، به این شکل است که 3 رنگ متفاوت از گرداننده ی رنگ ها که فاصله ی مساوی با هم دارند را انتخاب می کنیم.

دقت کنیم که اگر از حالت 6 استفاده می کنیم، حتما یکی از 4 رنگی که انتخاب می کنیم، یکی از رنگ های برتر باشد و همچنین باید saturation, value, … رنگ ها را به دقت تنظیم کنیم تا لایه (سطح) های مختلفی در طراحی ما ایجاد شود. مثل متن و پس زمینه که در لایه های مختلفی قرار دارند.

برای مطالعه ادامه مقاله هارمونی رنگ در طراحی لوگو کلیک کنید.


نظر

عیب یابی موتور برق بنزینی:

دانستن برخی از مسائل فنی درمورد موتور برق بنزینی میتواند کمک بزرگی باشد برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه های موتور برق بنزینی. با توجه به اینکه دستگاه های موتوربرق بنزینی باید در مواقع اضطراری به بهترین شکل ممکن بازدهی و راندمان داشته باشند، لذا استفاده مناسب و استاندارد می تواند در بالا بردن عمر مفید دستگاه دارای اهمیت باشد.

 

نکات مهم در صورت خرابی دستگاه موتوربرق بنزینی:

1.باک بنزین را چک‌ کنید و‌از پُربودن آن اطمینان حاصل کنید
2.به دلیل وجود OIL ALERT در موتور برق هادس مقدار روغن را چک کنید تا کم نباشد و از طریق گژ که در پایین اِنجین وجود دارد میتوانید این کار را انجام دهید
3.شیر بنزین را باز کنید و‌استارت یا هندل بزنید تا ببینید روشن میشود یا خیر
4.ساسات را به حالت شوک قرار دهید و‌سویچ انجین را روشن کنید و‌مجدداستارت یا هندل بزنید
5.هواکش را باز کنید، فیلتر را دربیاورید و‌صفحه پلاستیکی پشت فیلتر را هم همینطور و چک‌کنید که کاربراتور سالم است یا نه
6.شیلنگ شیر بنزین را باز کنید و‌ببینید پس از باز کردن شیر بنزین ، بنزین به بیرون جریان پیدا میکند یا خیر
7.هواکش را کامل دربیاورید دوعدد واشر برنجی روی هواکش وجود دارد ببینید سالم و سر جای خود هستند و هوا اضافی به داخل کاربراتور نفوذ نمی کند
8.شیلنگی که از باک به کاربراتور بنزین را هدایت میکند را از سمت کاربرات دربیاورید، اهرم فلزیی بالای کاربرات هست آن را هم دربیاورید،حال کاربرات به راحتی درمی آید،با دست چک‌کنید ببینید به اصطلاح گازخور دارد یا خیر ، واشر کاربرات را چک‌کنید که سالم باشد،پیچی زیر کاربرات هست که برای تخلیه است آن را باز کنید، کاسه کاربرات را دربیاورید و‌تمیز کنید، کاربرات را با کمپرسور باد یا شوینده انژکتور خودرو حسابی تمیز کنید،حال کاربرات را جمع کنید و‌سر جای خود قرار دهید همینطور هواکش را.
ساسات را باز کرده، سوئیچ انجین را روشن کنید و‌هندل یا استارت بزنید.
80‎? ایراد روشن نشدن سیستم برق موتور برق  بنزینی (هادس) تا به اینجا حل شد!

 

چک‌کردن سیستم برق موتور برق:

1-شمع را کامل از روی موتور برق باز کنید

2-شمع را به وایر وصل کنید و محل برق رسانی شمع را به سر موتور بچسبانید و‌هندل بزنید تا ببینید که جرقه میزند یا نه

3-چند عدد سیم برق پشت موتور برق است از وصل بودن سوکت آنها اطمینان حاصل کنید

4-بادگیر موتور را باز کنید

5-ببینید سیم هایی که به کوئل میرود قطعی نداشته باشد

6-یک کارت ویزیت بین کوئل و فرایویل بگذارید سپس دو‌پیچی که روی کوئل است را شل کنید و با کارت ویزیت فاصله بین کوئل و فرایویل را تنظیم‌کنید

7-فرایویل را بچرخانید در حالی که شمع را به موتور چسباندید ببینید جرقه حاصل میشود یا نه

8-اگر برق نداد کوئل خراب است با کوئل قبلی خداحافظی کنید

9-کوئل را تعویض کنید

10-حتما مرحله تعیین فاصله با کارت ویزیت را در هنگام تعویض کوئل انجام دهید

11-کابل کوئل را به وایر شما خوب و‌با دقت وصل کنید که قطعی نداشته باشد

موتور آماده روشن شدن است

12- اگر تمام مراحل را طی کردید و‌موتور روشن نشد با تیم شرکت آریان صنعت تماس بگیرید و‌از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید!

اطلاعاتی در مورد سرویس دستگاه:

الف – نوبت استفاده (کمتر از یک ساعت) یا دمای پایین زیر 60 درجه فارنهایت می‌باشد.

ب – حداقل استفاده (کمتر از 3 ساعت) یا دمای معتدل 50 درجه فارنهایت و یا 80 درجه فارنهایت می‌باشد.

ج- حداکثر استفاده (دائماً با دستگاه کار شود) یا دمای هوای گرم 80 درجه فارنهایت یا 100 درجه فارنهایت می‌باشد.

 

هشدار!

قبل از استفاده و راه اندازی ژنراتور، راهنمای اپراتور را کامل و با دقت مطالعه نمائید، زیرا ایمنی شما و حفظ کارائی دستگاه در گرو آن است.

هشدار!

همواره قبل از روشن کردن موتور و استفاده از دستگاه، بازدید و چک روزانه را انجام دهید. این کار برای جلوگیری از صدمه به افراد و خسارت به دستگاه می باشد.

هشدار!

همواره دستگاه را در محیط باز و روشن راه اندازی کنید. دود اگزوز سمی و خطرناک است. هنگام سوخت گیری ، موتور را خاموش کنید، هر گونه منبع جرقه و یا شعله را از محل سوخت گیری و مخزن سوخت دور نگهدارید.

هشدار!                                            

اتصال دستگاه بصورت آماده بکار (STANDBY) به سیستم برق شهری ساختمان باید توسط متخصص ماهر و آشنا به ویژگی و مقررات برق شهری انجام شود.

وصل غیر اصولی دستگاه به سیسیستم برق ساختمان، موجب خسارت به سیم کشی ساختمان، صدمات جانی به افراد و نیز سوختن و یا آتش سوزی ژنراتور و سیم کشی ساختمان می‌گردد.

هشدار!

هرگز از حد مجاز جریان تولید و مصرف برق (ولت – آمپر) تجاوز نکنید.

توجه! همواره هنگام کار کردن ژنراتور، سیم اتصال زمین آن را وصل کنید.

 

منبع:آریان صنعت


نظر

در این مقاله سعی داریم پشت صحنه طراحی و ایده پردازی لوگو را نمایش دهیم. همانطور که می دانید لوگوها یکی از مهم ترین عناصر در شروع یک تجارت می باشند. طراحان باید علاوه بر به کارگیری خلاقیت ، اصول و چهارچوبی را در طراحی لوگو رعایت کنند. همچنین ایده پردازی لوگو در طرح و رمزآلود بودن لوگو باعث جذب بیشتر مخاطب می شود.

مرحله اول : پیدا کردن چند کلمه کلیدی در زمینه سوژه طراحی لوگو

ابتدا باید حول محور سوژه طراحی لوگو ، تحقیقات و جمع آوری اطلاعات صورت گیرد. سپس چند کلمه کلیدی مرتبط به سوژه پیدا کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید برای یک آموزشگاه کنکور لوگو طراحی کنید. کلمات کلیدی مرتبط با کنکور عبارت است از : آزمون چند گزینه ای ، مدیریت زمان ، مستمر و…

مرحله دوم : پیدا کردن نمادهای متناسب با کلمات کلیدی

نمادهای متناسب با کلمات کلیدی طراحی کنید. مثلا رایج ترین نماد برای آزمون های چند گزینه ای یا کنکور علامت تیک (√) می باشد. نماد لغت مستمر به دلیل اینکه دوبار از حرف “م” در این لغت استفاده شده است ، می توانید لوگو را با حرف آغازین مستمر یعنی “م” طراحی کنید. همچنین برای زمان از نماد ساعت می توان استفاده کرد.

مرحله سوم : اتود زدن یا طراحی اولیه بر روی کاغذ

در این مرحله از کاغذ باطله استفاده کنید. هر آنچه در ذهن خود نقش بسته است را بر روی کاغذ پیاده کنید. ممکن است در این مرحله نتیجه مطلوبی را کسب نکنید. نگران نباشید هدف از اتود زدن یافتن یک طرح کلی از لوگو می باشد. به طور مثال می توانیم پی به این موضوع ببریم که بهتر است از چه اشکال هندسی در لوگو استفاده کنیم یا تایپوگرافی لوگوی ما چگونه باشد.

مرحله چهارم : پس از پیدا کردن تایپوگرافی لوگو خود ، کلمه کلیدی منتخب را در word یا فتوشاپ پیاده سازی کنید.

کلمه کلیدی اصلی منتخب که ممکن است نام موسسه ، شرکت یا آموزشگاه باشد را در word تایپ کنید و بهتر است از فونت های دست نویس استفاده کنید تا استفاده و درک لوگو برای عموم مردم آسان باشد.

مرحله پنجم : به دست اوردن ترکیبی از طرح ها متناسب با سلیقه مشتری

در آخرین مرحله باید طرح بدست آمده را با خواسته های مشتری ترکیب کنید. همانطور که در بالا گفته شد اگر برای یک آموزشگاه کنکور لوگو طراحی می کنید. با توجه به کلمات کلیدی بدست آمده باید متناسب با سلیقه مشتری طراحی کنید. می توانید در این طرح از ساعت و تیک استفاده کنید که نشان دهنده ی زمان و آزمون های چند گزینه ای می باشد.

در آخر این نکته قابل ذکر است که همیشه لوگوهای موفق در سطح جهان دارای پیام و شعاری می باشند که در درون لوگو وجود دارد. یک لوگو حرفه ای هیچگاه به طور مستقیم پیام خود را به مخاطبان نمی رساند. اینکه بتوانید در راستای سلایق مشتری و بر طبق کلمات کلیدی همراه با رمز و راز ، طراحی و ایده پردازی لوگو کنید. می توان گفت یک طراح ماهر و متخصص هستید و برای بهتر شدن در زمینه طراحی لوگو تلاش می کنید.

منبع:مائده دیزاین


نظر

اجزای دیزل ژنراتور

 

دیزل ژنراتور دستگاهی است که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به

انرژی الکتریکی قابل استفاده تبدیل می کند.

اجزای اصلی دیزل ژنراتور شامل موارد زیر می باشد :

 - 1 موتور ژنراتور

موتور ژنراتور در حقیقت  منبع انرژی مکانیکی ورودی به دیزل ژنراتور است. اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور ( دیزل ژنراتور ) می تواند کوپله شود.

عوامل مختلفی وجود دارد که می بایست در ذهن داشته باشیم تا یک موتور دیزلی خوب را برای دیزل ژنراتور خود انتخاب کنیم. از جمله تولید کننده موتور دیزل ژنراتور، نوع و نحوه کار موتور دیزل ژنراتور و نهایتا نحوه نگهداری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور را اشاره کرد. ما در این نوشتار به 2 نکته اساسی در انتخاب یک موتور دیزلی برای استفاده در دیزل ژنراتور اشاره می کنیم.

 .Aنوع سوخت مورد استفاده دیزل ژنراتور
 .Bنوع سوپاپ های موتور دیزل ژنراتور
موتور دیزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سیلندر (Overhead Valve – OHV)
موتور دیزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در بدنه موتور دیزل (Overhead Valve none -non-OHV)
درموتور دیزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سیلندر از امتیازاتی نسبت به سایر انواع موتور ها دارا می باشد: با این حال ، موتور دیزل ژنراتور OHV نیز گران تر از موتورهای دیگر است.در حالت کلی از 2 حالت سوپاپ در موتور دیزل ژنراتورها استفاده می شود

 -2دینام ( ژنراتور )

 - 3سیستم های سوخت (تانک دیزل ژنراتور) :

مخزن سوخت عموما دارای ظرفیت کافی برای روشن نگه داشتن دیزل ژنراتور برای 6 تا 8 ساعت به طور متوسط می باشد. در مورد دیزل ژنراتور کوچک، مخزن سوخت، بخشی از پایه شاسی دیزل ژنراتور است یا در بالای قاب دیزل ژنراتور نصب شده است. برای استفاده از دیزل ژنراتور در زمینه تجاری، ممکن است به احداث و نصب یک مخزن سوخت خارجی در کنار دیزل ژنراتور منجر شود.

- 4 رگولاتور ولتاژ

همان گونه که از نام این بخش پیداست، جهت تنظیم ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور می باشد. مکانیسم زیر برای هر یک از مولفه ها نقش موثری در روند تنظیم ولتاژ را دارا هستند.
1(رگولاتور ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC، تنظیم کننده ولتاژ جهت اینکه یک بخش کوچک از خروجی ژنراتور ولتاژ AC و تبدیل آن را به جریان DC تبدیل نماید.
2 (سیم پیچ تحریک (Exciter Windings): تبدیل جریان DC به AC کنونی سیم پیچ تحریک در حال حاضر عملکرد شبیه به سیم پیچ های استاتور اولیه و کوچک، در تولید جریان AC نقش دارد .سیم پیچ تحریک به واحدهای شناخته شده به یکسو کننده دوار متصل شده است.
3 (دوار یکسو کننده ها: تبدیل کنونی به جریان AC به DC  جریان AC تولید شده توسط سیم پیچ های تحریک و تبدیل آن به جریان DC را اصلاح می نماید. این جریان DC تغذیه روتور/ آرماتور گشته که به ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی دوارد بر روتور / آرماتور می گردد .
4 (روتور / آرماتور: تبدیل جریان DC به ولتاژ AC، روتور / آرماتور در حال حاضر باعث افزایش ولتاژ AC در سراسر سیم پیچ های استاتور ژنراتور می شود که در حال حاضر به عنوان یک افزایش دهنده ولتاژ خروجی AC می باشد

- 5 سیستم های خنک کننده و اگزوز

 -6 سیستم های روانکاری

 - 7 شارژر باتری

- 8 کنترل پنل

 - 9 مجمع اصلی / قاب (شاسی دیزل ژنراتور)

 منبع:آریان صنعت


نظر

نگهداری و استفاده از موتور برق ها ، دارای یکسری اصول می باشد که رعایت آن ها، موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود در اینجا به برخی از این نکات اشاره می کنیم تمامی موارد اشاره شده در زیر باید برای موتوربرق بنزینی نیز رعایت گردد.

الف-مقدار روغن موتوربرق را چک کنید ، درصورتی که صفر است پس از 30 دقیقه استفاده روغن دستگاه را تعویض کنید.از روغن مرغوب استفاده کنید.همیشه باید از چسبنگی روغن اطمینان حاصل  کرده و در هنگام استفاده همیشه به چراغ کمبود روغن دقت کنید.

ب-دفترچه راهنما را کاملا با دقت بخوانید. برگه گارانتی را چک‌ کنید و از نحوه کار با دستگاه به خوبی آگاه شوید.

پ-در باک را محکم ببندید و از عدم نشتی اطمینان حاصل کنید

ت-مکانی که دستگاه قرار است در انجا روشن شود باید باز باشد

ث- در زمان استارت زدن دستگاه نباید هیچ کدام از سوکت ها وصل باشند

 ج-شیر بنزین را باز کنید

چ- ساسات را بکشید

خ-دکمه ON را فعال کنید

در هنگام‌ خاموش کردن دستگاه تمام سوکت ها را جدا کنید، اجازه دهید 1دقیقه دستگاه خلاص کار کند، دکمه ONرا غیر فعال کنید و به حالت OFF بگذارید سپس شیر بنزین را ببندید.

نکاتی که باید برای انبار کردن موتور برق رعایت شود.

زمانی که قصد شما بر این است که از موتور برق به مدت 2 هفته استفاده نکنید باید مراحل زیر را جهت سلامت دستگاه رعایت کنید.

1 ) شیر بنزین دستگاه را حتما ببندید.

2)  موتور برق را روشن کنید و اجازه دهید دستگاه بدون بار روشن بماند.

3 ) پس از خاموش شدن دستگاه شرایط انبار کردن آن را مهیا و اقدام نمایید.

ادامه مطلب