سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

در این مقاله سعی داریم پشت صحنه طراحی و ایده پردازی لوگو را نمایش دهیم. همانطور که می دانید لوگوها یکی از مهم ترین عناصر در شروع یک تجارت می باشند. طراحان باید علاوه بر به کارگیری خلاقیت ، اصول و چهارچوبی را در طراحی لوگو رعایت کنند. همچنین ایده پردازی لوگو در طرح و رمزآلود بودن لوگو باعث جذب بیشتر مخاطب می شود.

مرحله اول : پیدا کردن چند کلمه کلیدی در زمینه سوژه طراحی لوگو

ابتدا باید حول محور سوژه طراحی لوگو ، تحقیقات و جمع آوری اطلاعات صورت گیرد. سپس چند کلمه کلیدی مرتبط به سوژه پیدا کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید برای یک آموزشگاه کنکور لوگو طراحی کنید. کلمات کلیدی مرتبط با کنکور عبارت است از : آزمون چند گزینه ای ، مدیریت زمان ، مستمر و…

مرحله دوم : پیدا کردن نمادهای متناسب با کلمات کلیدی

نمادهای متناسب با کلمات کلیدی طراحی کنید. مثلا رایج ترین نماد برای آزمون های چند گزینه ای یا کنکور علامت تیک (√) می باشد. نماد لغت مستمر به دلیل اینکه دوبار از حرف “م” در این لغت استفاده شده است ، می توانید لوگو را با حرف آغازین مستمر یعنی “م” طراحی کنید. همچنین برای زمان از نماد ساعت می توان استفاده کرد.

مرحله سوم : اتود زدن یا طراحی اولیه بر روی کاغذ

در این مرحله از کاغذ باطله استفاده کنید. هر آنچه در ذهن خود نقش بسته است را بر روی کاغذ پیاده کنید. ممکن است در این مرحله نتیجه مطلوبی را کسب نکنید. نگران نباشید هدف از اتود زدن یافتن یک طرح کلی از لوگو می باشد. به طور مثال می توانیم پی به این موضوع ببریم که بهتر است از چه اشکال هندسی در لوگو استفاده کنیم یا تایپوگرافی لوگوی ما چگونه باشد.

مرحله چهارم : پس از پیدا کردن تایپوگرافی لوگو خود ، کلمه کلیدی منتخب را در word یا فتوشاپ پیاده سازی کنید.

کلمه کلیدی اصلی منتخب که ممکن است نام موسسه ، شرکت یا آموزشگاه باشد را در word تایپ کنید و بهتر است از فونت های دست نویس استفاده کنید تا استفاده و درک لوگو برای عموم مردم آسان باشد.

مرحله پنجم : به دست اوردن ترکیبی از طرح ها متناسب با سلیقه مشتری

در آخرین مرحله باید طرح بدست آمده را با خواسته های مشتری ترکیب کنید. همانطور که در بالا گفته شد اگر برای یک آموزشگاه کنکور لوگو طراحی می کنید. با توجه به کلمات کلیدی بدست آمده باید متناسب با سلیقه مشتری طراحی کنید. می توانید در این طرح از ساعت و تیک استفاده کنید که نشان دهنده ی زمان و آزمون های چند گزینه ای می باشد.

در آخر این نکته قابل ذکر است که همیشه لوگوهای موفق در سطح جهان دارای پیام و شعاری می باشند که در درون لوگو وجود دارد. یک لوگو حرفه ای هیچگاه به طور مستقیم پیام خود را به مخاطبان نمی رساند. اینکه بتوانید در راستای سلایق مشتری و بر طبق کلمات کلیدی همراه با رمز و راز ، طراحی و ایده پردازی لوگو کنید. می توان گفت یک طراح ماهر و متخصص هستید و برای بهتر شدن در زمینه طراحی لوگو تلاش می کنید.

منبع:مائده دیزاین