سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

چگونه موتور برق یا ژنراتور با قدرت 0.5 کیلو وات تا 12 کیلو وات انتخاب کنیم؟


فاکتورهایی که باید برای خرید موتور برق با توجه به آب و خوای کشورمان در نظر بگیریم شامل موارد زیر می باشد :
1)    توان خروجی مورد نیاز
2)    موتور برق بنزینی یا موتور برق دیزلی(گازوئیلی) ، آب و هوا و مکان استفاده
3)    قیمت ، کشور و شرکت سازنده ، مارک و مدل دستگاه ، وب سایت کارخانه سازنده و نماینده فروش
4)    خدمات گارانتی (ضمانت) و خدمات پس از فروش وب سایت کارخانه سازنده و نماینده فروش.
5)    توان خروجی مورد نیاز


در مرحله ی اول باید مشخص کنید که برای روشن کردن چه وسایلی از موتور برق می خواهید استفاده کنید ؟ به عنوان مثال لامپ و روشنایی ، پمپ آب ، یخچال ، کولر آبی یا گازی ، ابزارهای کارگاهی ، بخاری برقی ، آب گرم کن برقی ، کمپرسسورهای هوا و غیره
در مرحله ی دوم باید مقدار وات مصرفی موتور برق مشخص گردد. از آنجایی که بر روی کلیه وسایل برقی ولتاژ، آمپر و وات(یا کیلو وات) مصرفی نوشته شده است و در صورتی که فقط آمپر یا وات به همراه ولتاژ نوشته شود می توانید به کمک فرمول زیر وات موردنظر را پیدا کنید :
آمپر * ولت = وات


نکاتی که هنگام بدست آوردن وات موردنظر باید به آن توجه کرد عبارتند از :


الف ) در صورتی که دستگاه برقی مورد نظر از موتور استفاده می کند مانند الکترو پمپ آب، دریل، کولر آبی و کولر گازی ، بالابرهای ساختمان و غیره باید قدرت مورد نیاز را 100% (دو برابر) بیشتر مد نظر قرار داد چون دستگاهای که از موتورهای برقی گردان استفاده میکنند در وهله اول برای شروع گردش و رسیدن به دور مورد نظر که ممکن است بین 1 الی 3 ثانیه طول بکشد، 2 برابر نیرو نیاز دارد.
 ب)  باید موتوربرق را با 20% توان بیشتر در نظر گرفت چرا که معمولا” حداکثر توان ذکر شده به معنی حداکثر استفاده از موتور می باشد و اساسا” برای استفاده در شرایط اضطراری و برای مدت محدود می باشد. در ضمن باید به این نکته اشاره کنم که حداکثر قدرت موتور برق را در فشار 1 اتمسفر (هم سطح دریاهای آزاد) محاسبه میکنند و هرچه از سطح دریا بالاتر میرویم فشار هوا کمتر شده و از قدرت موتور کاسته میشود.

 مرحله ی سوم بررسی  موتور برق بنزینی یا دیزلی با توجه به آب و هوا ، مکان استفاده ، قیمت و هزینه نگهداری
این نکته قابل ذکر است که انتخاب موتور برق بنزینی یا دیزلی فقط تا حداکثر قدرت 12000 وات( یا 12 کیلو وات) که به راحتی قابل حمل هستند مد نظر می باشد و معمولا” موتور برق های با قدرت 15 کیلو وات و بیشتر، بهتر است از مدل های دیزلی استفاده شود.


در مرحله ی چهارم بررسی اینکه کدام موتور برق بنزینی یا دیزلی مناسب کار شما می باشد :
 99 درصد از موتوربرق های دیزلی و بنزینی تا حداکثر 12 کیلووات , 3000 تا 3600 دور در دقیقه میچرخند و این باور که موتورهای دیزلی با دور کمتری می چرخند و استهلاک کمتر خواهند داشت در اینجا درست نخواهد بود و بالعکس موتورهای دیزلی با توجه به اینکه درصد هوای بیشتری در سیلندر متراکم میکنند فشار بیشتری را تحمل کرده و به همین خاطر مستحکم تر ساخته میشوند.


مرحله ی پنجم مقایسه نکات مثبت و منفی موتور بنزینی و گازوئیلی
1- روشن شدن با هندل یا استارت برقی موتورهای بنزینی بسیار آسان تر از موتورهای دیزلی می باشد، خصوصا” در هوای سرد هزینه تعمیرات و آسانی تعمیرات موتور های بنزینی نصف یا شاید کمتر از نصف تعمیرات موتورهای گازوئیلی میباشد.
2- سوخت موتورهای بنزینی حدود 3 برابر موتورهای گازویلی می باشد
3- قیمت موتوربرق های دیزلی 30 تا 50 درصد بیشتر از بنزینی می باشد.
4- قیمت ، کشور و شرکت سازنده ، مارک و مدل دستگاه ، وب سایت کارخانه سازنده و نماینده فروش

توجه به نکات بالا در هنگام خرید موتور برق ارزان و با کیفیت موثر خواهد بود.


آیا می خواهید زمانی که برق قدرت شبکه پاسخ گویتان نیست برق را در محل کار خود نگه دارید؟ به جای نصب یک سیستم پشتیبان دائمی با هزینه، شما ممکن است ترجیح می دهید بین دو نوع ژنراتوردیزلی یا موتور برق بنزینی را انتخاب کنید.

خرید یک ژنراتور دیزلی قابل حمل یا موتور برق بنزینی بسیار آسان است. باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. این که برای چه مدت زمان و برای چه تجهیزاتی میخواهید ژنراتور دیزلی یا موتور برق بنزینی تهیه کنید می تواند روی میزان بودجه شما تاثیر داشته باشد.

مقایسه ژنراتور دیزلی در مقابل موتوربرق بنزینی:

یکی از مزیت های ژنراتورهای دیزلی قابل حمل بهره وری سوخت آنهاست.ژنراتورهای دیزلی از سوخت کمتر از همتایان خود استفاده می کنند. دلیل این امر این است که در یک ژنراتور دیزل فشرده سازی سوخت را احیا می کند. سوخت و هوا به طور جداگانه وارد موتور می شوند. هوای فشرده شده ، به موتور اجازه می دهد تا با استفاده از سوخت کمتر کارآمد تر انجام شود.

در مقابل، موتوربرق بنزینی قبل و بعد از فشرده سازی سوخت و هوا را با یک کربوراتور مخلوط می کنند و باعث کاهش کارایی سوخت می شوند.

از آنجایی که ژنراتورهای دیزلی قابل حمل، سوخت بیشتری دارند و آن ها با سوخت مشابهی کار خواهند کرد. در نتیجه آنها هزینه کمتری برای کار و تأمین انرژی بدون وقفه به خانه یا تسهیلات شما خواهند پرداخت.

سر و صدا و گرمای ژنراتور دیزلی در مقابل موتو برق بنزینی:

مدل های قدیمی تر از ژنراتورهای دیزلی قابل حمل بسیار پر سر و صدا بودند و آنها را برای استفاده در محله های با چگالی بالا نامناسب می دانستند. با این حال، مدل های معاصر بی سر و صدا و به تعمیر و نگهداری کمتر از موتور برق بنزینی نیاز دارند، زیرا هیچ کربوهیدرات یا شمع های جرقه ای وجود ندارد.

یک ژنراتور دیزلی 1800 دور در دقیقه با آب خنک برای مدت 12000 تا 30000 ساعت، قبل از اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری جدیی باشد، کار خواهد کرد. در مقایسه، موتور برق بنزینی مشابه پس از 6000 تا 10 هزار ساعت عملیات نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. ژنراتورها با هوا یا مایع سرد می شوند. این که آیا ژنراتور قابل حمل دیزلی یا بنزینی است، میزان مایع خنک کننده متفاوت است و روی قیمت تاثیر می گذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه آریان صنعت تماس بگیرید.


کاربرد موتور برق اضطراری


آریان صنعت با ارائه موتور برق های هادس با کاربری های مختلف که می توان به موارد کاربرد آن زیر اشاره کرد:
فروش موتور برق جهت مصارف خانگی، ویلا، ساختمان، بیمارستان ها، بانک ها و مراکز مهم امنیتی، دیتا سنترها، سرورها، کارگاهی، مصارف اضطراری، موتور برق کوچک، کیفی، کارخانه و کارگاه، جهت امداد و نجات، ژنراتورهای کوچک قابل حمل و پرتابل، با سوخت گازی و بنزینی، دیزلی، اینورتر دار، چینی، ژاپنی، اروپایی، بهترین موتور برق و موتور برق ارزان و با کیفیت


کاربردهای دیگر موتوربرق ها شامل


1- استفاده و برق رسانی به پمپ های مختلف آب
2- برق رسانی به کفکش ها
3- استفاده برای الکترو موتورها
4-سیستم های برقی کوچک مثلا روشنایی و غیره می باشد.


 مهم ترین نکته در هنگام خرید موتور برق،انتخاب سوخت مناسب می باشد که باید با توجه به نوع کاربری انتخاب گردد.

انواع موتور برق از نظر سوخت


1-موتور برق یا ژنراتور برق گازسوز
2- موتور برق بنزینی یا ژنراتور بنزینی
3- موتور برق دیزلی یا دیزل ژنراتور


مزایا  ژنراتورهای دیزل


1- ژنراتورهای دیزل بازده بالای آنها دربار جزئی است و این از مزایای ژنراتورهای دیزل می باشند .
2- دراندازه های بزرگ کیفیت سوخت فاقد اهمیت می باشد و می توان تا آنجا که سوخت های عاری ازکثیفی وناخالصی های شیمیایی می باشدسوخت های ارزان استفاده کرد .
3-سوخت دیزل کمتر از بنزین فرار است در نتیجه خطر آتش سوزی کمتری دارد .
4- برای استحکام در مقابل افزایش فشار موتورهای دیزل سنگین تر ساخته می شوند .از آنجایکه موتورهای دیزل نمی توانند کلیه هوای سیلندر را مصرف کنند و نیز چون نمی توانند در سرعت های دورانی بالایی کار کنند در مقایسه با موتور برق بنزینی توان کمتری تولید می کنند برای عملکرد بهتر موتورهای دیزل باید نگهداری دقیق و منظمی صورت پذیرد .


موتور برق  دستگاهی برای تولید برق می باشد. این وسیله در ابعاد مختلف تولید می شود و در مقیاس های کوچک تا بزرگ برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با توجه به نیاز بازار مصرف، دستی وکوچک برای مصارف خانگی و درابعاد بزرگ جهت مصارف صنعتی تولید و عرضه می گردد.

کاربردهای موتوربرق ها شامل:

  • جهت استفاده و برق رسانی به پمپ های مختلف آب، کفکش ها،
  • استفاده برای الکترو موتورها و سیستم های برقی کوچک مثلا روشنایی و غیره کاربرد دارد.

از نظر سوخت مصرفی موتور برق ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها موتور برق استارتی می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

موتور برق استارتی

مصرف سوخت موتور برق استارتی متفاوت است باتوجه به توان موتور و نوع  توان مصرفی آنها مقدارسوخت آن نیز تفاوت پیدا می کند.

از اجزای موتور برق استارتی باید به موتور، سیستم سوخت و یک سیستم تامین ولتاژ اشاره کرد که نوع استارتی با دکمه استارت روی آن ها کار می کنند.

یکی از قسمت ها ی اصلی موتوربرق ، موتور آن می باشد چرا که انرژی مکانیکی دستگاه در آن تبدیل به انرژی برق می گردد و هرچقدر توان موتور بالاتر باشد میزان برق تولیدی آن افزایش می یابد.

یکی از معایب موتور برق ها، صدای زیاد آن می باشد که در موتور برق استارتی ساخته شده با تکنولوژی جدید این مشکل تا حد زیادی با بهینه سازی موتور و عایق کاری آن صدای موتور تا حدزیادی رفع شده است.

نکات خرید موتور برق :

هنگام خرید موتور برق باید توان مورد نظر یا همان ولتاژ مورد نظر خود ونوع کاربردی که ازآن درنظر دارید ، توجه کرده و مناسب ترین محصول را انتخاب کنید.

 سیم پیچی، قدرت بدنه، شاسی های موتور برق، مقدار سوخت مصرفی و نوع سوخت مصرفی مواردی است که شما در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.

رعایت ایمنی در موتور برق های بسیار مهم است زیرا محصولات احتراق این مواد گاز های سمی و مونواکسید کربن می باشد که اگر در جای نامناسب ومحل بسته ای قرار داده شود با روشن شدن دستگاه باعث گازگرفتگی و خفگی می گردد بهمین دلیل بهتراست مکان قرار گیری آن سنجیده شود و در محیط های باز نصب گردد.

برای خرید موتور برق ارزان که تمام ویژگی های ذکرشده در بالا را داشته باشد می توانید با مجموعه آریان صنعت همراه شوید تا علاوه بر ارزان بودن، کیفیت بالا را نیز تجربه کنید.