سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

ساخت لودینگ برای وردپرس با افزونه Preloader Ultimate : آیا تاکنون افکت های انیمیشینی که هنگام لود صفحات برخی وب سایت ها ظاهر می شوند، توجه شما را جلب کرده است ؟ هدف از استفاده از این افکت های انیمیشنی این است که مدت زمانی که کاربر مشغول دیدن آن می شود، متوجه طول مدت لود صفحه وب سایت نخواهد شد.

امروز قصد داریم افزونه وردپرس Preloader Ultimate را به شما معرفی کنیم . این افزونه به شما کمک خواهد کرد تا افکت های جذابی را برای نمایش لود صفحات وب سایت وردپرسی خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این افزونه، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

افزونه وردپرس Preloader Ultimate، زمانی که برای لود صفحات وب سایت طول خواهد کشید را جذاب و زیبا می کند. شما با کمک این افزونه می توانید یک صفحه ی لودینگ منحربه فرد ایجاد کنید . این افزونه، این امکان را برای شما فراهم می کند که از بین افکت های جذابی که در این افزونه قرار داده شده است، بتوانید بهترین و جذاب ترین افکت را برای صفحه ی لودینگ وب سایت وردپرسی خود انتخاب کنید. شما حتی می توانید رنگ ، سایز، بک گراند این افکت ها را تنظیم کنید و توضیحات موردنظر را در زیر افکت قرار دهید.

از آنجایی که افزونه وردپرس Preloader Ultimate با کمک css3 نوشته شده است، کوچک ترین حجمی بر روی سایت ندارد، بنابراین سرعت لود صفحات وب سایت که از نظر سئوی سایت حائز اهمیت می باشد، با استفاده از این افزونه کند نخواهد شد.

ادامه مطلب


بک لینک: کسانی که به مدت طولانی در حوزه سئو کار می‌کنند روش های مختلفی برای سئو دارند. این روش‌ها به مرور زمان تغییر می‌کند. با توجه به اینکه پارامترهای مختلفی برای بالا و پایین بردن سایت در نتایج جستجوی گوگل مورد توجه گوگل قرار می‌گیرد و این پارامترها توسط گوگل بیان نمی‌شود بلکه توسط تجربه و تمرین بدست می‌آید گروه سئو در کرج تیم آویناوب یکی از نکات طلایی سئو را برای شما شرح می‌دهد. همین طور وقتی الگوریتم‌های گوگل تغییر می‌کند برخی از این پارامترها اهمیت خود را از دست می‌دهند و برخی دیگر اهمیتشان افزایش می‌یابد بنابراین روش‌ها دائماً در حال تغییرند. اما یک سری روش‌ها از گذشته بوده که هم اکنون هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی پر رنگ تر نیز شده‌اند.

نکته طلایی برای گرفتن بک لینک و سئو سایت

یکی از نکاتی که در هر سایتی بروید به شما می‌گویند برای سئو مهم هستند Link Bulding است یا همان لینک سازی (در سایت Moz.com می‌توانید اطلاعات مفیدی راجع به لینک سازی به دست بیاورید) زمان‌هایی بود که ما سایت را در دایرکتوری‌های مختلفی ثبت می‌کردیم و این لینک ها خیلی کمک می‌کردند که سایت ما به سرعت بالا بیاید اما بعدها الگوریتم‌های گوگل تغییر کرد و دایرکتوری‌ها اهمیت سابق را از دست دادند. بک لینک‌هایی که از سایت‌های مختلف می‌گیرید هم بسیار مهم اند. اما بک لینک‌هایی که از سایت‌هایی مرتبط با محتوای خودتان دریافت می‌کنید خیلی خیلی دارای ارزش هستند. یکی از دغدغه‌ها اینست که چگونه از این سایت‌ها می‌توان لینک گرفت؟

  • دادن ریپورتاژ آگهی به اینگونه سایت‌ها: این روش هم دارای هزینه هستند و هم زمانبرند؛ زیرا باید با آن‌ سایت‌ها تعامل داشته باشید.
  • درج لینک در سایت‌ها اما با صرف هزینه: به گونه‌ای خرید لینک است منتهی لینک‌ها درون محتوا قرار می‌گیرد، در صورتی که در این روش اگر تعداد بک لینک‌ها از حدی بیشتر شود ممکن است گوگل سایت شما را پنالتی کند.

بهترین روش سئو به تجربه آویناوب‌

نکته طلایی برای گرفتن بک لینک و سئو سایت

برای گرفتن بک لینک‌های معتبر و با کیفیت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ تولید محتوای با کیفیت یکی از مهم‌ترین کارها می‌باشد که تقریباً همه از آن اطلاع دارند. ولی یکی دیگر از استراتژی‌های سئو اینست که از محتوای کپی چگونه برای گرفتن بک لینک استفاده کنیم؟

ادامه مطلب


خط تولید انواع ساندویچ پانل مثل پلی یورتان، پشم و شیشه و غیره … بصورت ممتد و غیر ممتد: به دلیل عایق بودن، رسانایی گرمایی کم پلی یورتان، طول عمر بالای این محصول و مقرون به صرفه بودنش استفاده از ساندویچ پانل های پلی یورتان در حال افزایش است. ساندویچ پانل پلی یورتان در ساخت انواع سوله، سردخانه، خانه های پیش ساخته، کانکس و غیره استفاده می گردد.

خط تولید انواع ساندویچ پانل

خط تولید/The production line of all kinds of sandwich panels

خط تولید ساندویچ پانل پلی یورتان از نوع ممتد دارای قسمت های مختلفی بوده که مواد اولیه آن شامل پلی اول و ایزو سیانات است. قسمت های آن به قرار ذیل است:

  • دستگاه رول فرمینگ (برای شکل دهی ورق گالوانیزه رنگی، سقفی یا دیواری استفاده می شود)
  • دستگاه تزریق فوم که بصورت دو جزئی و فشار قوی است
  • دستگاه دبل بلت (طول آن بین 25-30 متر است)
  • دستگاه برش
  • دستگاه انباشته کن و بسته بندی

طول خط تولید ساندویچ پانل پلی یورتان حدود 120 متر می باشد.

از مهم ترین قسمت های این سازه ها در انواع ممتد و غیر ممتد دستگاه تزریق فوم فشار قوی دو جزئی است که برای تولید بلوک های پلی یورتان یا عایق سازی در ساخت دستگاههای سرد کننده نظیر یخچال و فریزر استفاده می شود.

فرآیند تولید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها در واقع ساختارهایی سبک ولی مرکب هستند که از هر طرف به دو لایه محدود شده ولی در وسط آن ها یک لایه عایق قرار دارد. لایه عایق حاوی ماده ای بسیار نرم و سبک و همچنین دارای خاصیت فیزیکی خاصی می باشد. ساندویچ پانل به دو گروه عمده سقفی و دیواری تقسیم می شوند و بوسیله پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ ساخته می شوند. این سازه ها جایگزین بسیار مناسبی برای انواع دیوارها و تیغه های آجری یا سفالی می باشند.

ادامه مطلب


نظر

آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس : حتما تا کنون کلمه CMS یا سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گوش شما خورده است یا اینکه ممکن است شما دانش کدنویسی html را بلد باشید اما تاکنون با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار نکرده باشید. ما در این آموزش به شما خواهیم گفت سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و اینکه زمانی که سایت استاتیک خود را با وردپرس داینامیک و پویا می کنید، چه امکاناتی خواهید داشت؟ اما هدف اصلی این مقاله شروع آموزش های دینامیک کردن سایت html به کمک توابع php می باشد. در این آموزش ها، بیشتر برروی آموزش توابع php در وردپرس تمرکز خواهیم کرد؛ بنابراین شما باید قبل از آموزش php، پیش نیازهایی لازم را فرابگیرید و این به شما کمک خواهد کرد تا طی این مقالات آموزشی مفاهیم را بهتر متوجه شوید.

وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس، این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به مدیریت سایت خودتان مثل مطالب، قالب ها و چیدمان و افزونه ها (Plugin) و طرح سایت ( Design) و همچنین کنترل بخش مدیریت و سطح دسترسی کاربران (مثل مدیران و نویسنده ها و تازه وارد ها) بپردازید. در واقع شما با استفاده از این CMS توانایی کنترل تمامی بخش های سایت خود را خواهید داشت.

step-by-step-learning-web-design-with-wordpress-600x400 آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

1) متن باز بودن و رایگان بودن وردپرس:
اولین مزیت این CMS، متن باز بودن آن است یعنی بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر دنیا به راحتی می توانند افزونه های مختلفی را برای وردپرس آماده کنند و قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کنند. همچنین این سیستم مرتب بروزرسانی می شود ومشکلاتش برطرف می گردد و شما می توانید از داخل پنل مدیریت سیستم خودتان بروزرسانی کنید. یک نکته خوب دیگر این است که وردپرس کاملاً رایگان می باشد.
2) هماهنگی با موتورهای جستجو:
دومین ویژگی وردپرس، امکانات وردپرس است به طوری که شما با کمی فعالیت روی سایتتون و کار کردن روی کلمات کلیدی مد نظرتان می توانید رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو درمقایسه با سایر سایت ها داشته باشید.
3) امنیت خوب:
از آنجایی که وردپرس تقریباً 1/4 کل سایت ها رو شامل می شود پس خیلی طبیعی است که هدف بسیاری از هکر ها قرار میگیرد. اما بسیاری از مهندسین امنیت با پیدا کردن مشکلات امنیتی آن، امنیت وردپرس را افزایش داده اند.

ادامه مطلب


نظر

بهترین فصل: یکی از بزرگترین دغدغه های هر زوج زمان برگزاری تشریفات عروسی شان است که در کدام فصل وچه وقت از سال برگزار کنند. طبق آخرین آمار تمامی تازه عروس و داماد ها فصل بهار یا تابستان را انتخاب می کنند چون در این فصل ها آب و هوا نسبتا متعادل است و طبیعت سرسبز است و گل ها شکوفه داده اند ولی در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین فصل آشنا کنیم که کمتر کسی به ذهنش میرسد تا به عنوان زیباترین و رویایی ترین زمان برای برگزاری تشریفات مجالس باشد، فصلی که همه جا سفید است. بله زمستان!

بهترین فصل برای برگزاری تشریفات عروسی

بهترین فصل برای برگزاری تشریفات عروسی

شاید این موضوع کمی عجیب و غیر قابل باور باشد ولی زمستان نیز زیبایی و جلوه های خاص خودش را دارد و از تمام جوانب زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد.
هر عروسی که جشن عروسیش در زمستان برگزار می شود شانس این را دارد که روی زمین پوشیده شده از برف با نمایی از درختان کوه هایی که برف آن ها را سفید پوش کرده است به همراه شریک زندگی خود قدم بزنند و همانند پرنسس ها در عین سادگی و زیبایی  چنان جلوه ای داشته باشد که خاطرات آن تا سال ها بعد در ذهن شرکت کنندگان باقی بماند
تصور کنید وقتی عکس های تشریفات مجالس خود را تماشا می کنید با منظره ای سفید، پاک و رویایی رو به رو می شوید که درعین سادگی جذابیت ویژه ای دارد.

انتخاب لباس عروس مناسب برای فصل زمستان

انتخاب لباس عروس متناسب با بهترین فصل یعنی فصل زمستان یکی دیگر از ایده های جذاب است که می تواند شما را از تمامی دیگر لباس ها متمایز کند شما می توانید پالتویی از جنس پوست یا خز بر روی لباس عروس خود بر تن کنید  که این پالتو زیبایی و جذابیت لباس عروس شما را چندین برابر می کند برای جلوه ی بیشتر ساقدوش ها می توانند از لباسی متضاد به طور مثال استفاده از رنگ هایی مثل قرمز، آبی پر رنگ، مشکی و یا دیگر رنگ های تند استفاده کنند و عکس های زیباتر خلق کنند.

پذیرایی گرم از مهمانان:

یکی دیگر از مزایای برگزاری تشریفات عروسی در زمستان پذیرایی از مهمانان با نوشیدنی های گرم است همانند: قهوه، کاپوچینو، چای، نسکافه و …

ادامه مطلب


تصفیه آب: بیشتر منابع آبی از نظر کیفیت شیمیایی و بیولوژیکی برای نوشیدن مناسب نیستند و قبل از استفاده نیاز به یک سری عملیات تصفیه آب دارند. به مجموعه عملیاتی که برای متناسب سازی آب برای مصرف صورت می گیرد تصفیه گویند. تصفیه یا پالایش از نظر بهداشت و پزشکی دارای اهمیت خاصی هستند. شرکت گیلان لیرو در مقاله حاضر روش های تصفیه آب را برای کاربران عزیز شرح می دهد.

سیستم تصفیه آب RO

دسته بندی های دستگاه آب شیرین کن

  • اسمز معکوس Reverse Osmosis آب شیرین کن
  • آب مقطر و خالص سازی بر اساس Double Reverse Osmosis
  • آب دمین توسط دستگاه اسمز معکوس به کمک رزین میکس بد Rezin mix bed

Reverse osmosis روش تصفیه آب

اسمز معکوس:

Reverse osmosis فرایندی است که در آن از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه ‌تراوا استفاده می‌شود. اگر یک غشای نیمه‌تراوا بین دو محلول آب خالص و آب ناخالص قرار گیرد آب به گونه? طبیعی و تحت خاصیت اسمزی از غلظت پایین‌تر به غلظت بالاتر جریان می‌یابد. این پدیده تا هنگامی که پتانسیل‌های شیمیایی دو طرف برابر گردند ادامه خواهد یافت. در حالت تعادل اختلاف فشار بین دو طرف غشا برابر اختلاف فشار اسمزی است. اگر فشاری برابر با اختلاف فشار اسمزی به محلول غلیظ‌تر اعمال گردد جریان آب قطع خواهد شد. در صورتیکه فشار اعمال شده بیشتر از فشار اسمزی باشد، جهت جریان طبیعی آب، معکوس خواهد گردید.

در این روش آب با فشار از میان غشایی گذرانده می‌شود که نیترات و سایر مواد معدنی را فیلتر می‌کند. نیم تا دو سوم آب پشت این غشا باقی می‌ماند که به عنوان آب پسمانده دور ریخته می‌شود. سیستم‌های اسمز معکوس با کارایی بالا از فشارهای در حد یک میلیون پاسکال استفاده می‌کنند.

همچنین بهترین روش نمک زدائی از آبهای لب شور استفاده از فرایند اسمز معکوس می‌باشد، زیرا سیستم پیچیده‌ای نداشته و راهبری آن قابل کنترل­ تر از دیگر روش ­ها می‌باشد و با توجه به توسعه روش­های پیشرفته تولید غشاهای پلیمری، به‌کارگیری این روش، توجیه بیشتری دارد.

صنایع امروز برای تصفیه آب مورد استفاده در بخشهای تولید بخار و فرایند خود از سیستم اسمز معکوس استفاده فراوانی می‌برند. اساس کار این دستگاه‌ها بر عبور ملکولهای غیر یونی مثل آب از یک غشاء با روزنه‌های بسیار ریز بنا شده است. این غشاءها به صورتی ساخته شده‌اند که ملکولهای خنثی را براحتی از خود عبور می‌دهند. به همین دلیل آب ورودی به سیستم، که دارای املاح مختلف است به آب تقریباً خالص تبدیل می‌گردد. در سیستم اسمز معکوس، جریان ورودی یا خوراک (Feed) به دو جریان آب تصفیه شده (Permeate) و پساب غلیظ (Concentrated) یا (Brine) تبدیل می‌شود. ظرفیت سیستم های دستگاه تصفیه آب ( آب شیرین کن ) در حالت های نیمه صنعتی از ظرفبت 400 GPD و در مدل های صنعتی از 5 متر مکعب در شبانه روز تا 5000 متر مکعب در شبانه روز قابل طراحی و ساخت می باشد.

اساس کار اسمز معکوس

فرض کنید دو ظرف، یکی حاوی آب نمک (1) ودیگری حاوی آب خالص (2) توسط یک لوله به یکدیگر متصل بوده وهر دو دارای ارتفاع مساوی از آب و در یک سطح قرار داشته باشند. جهت برقراری تعادل در غلظت یونهای سدیم و کلراید از ظرف آب نمک، یونهای نمک به صورت نفوذ مولکولی به ظرف آب خالص انتقال یافته تا تعادل غلظت بین هر دو ظرف برقرار گردد. اما اگر بین این دو ظرف و در مسیر جریان آب یک غشاء قرار گیرد که فقط اجازه دهد مولکولهای آب از آن عبور کنند، یون های نمک اجازه عبور نخواهند داشت؛ لذا برای برقراری تعادل در غلظت، آب خالص از ظرف شماره (2) به ظرف شماره (1) انتقال می‌یابد و این عمل تا آنجا ادامه می‌یابد که افزایش ارتفاع حاصله در ظرف آب نمک، فشار مضاعف ایجاد کرده و اجازه انتقال آب از ظرف شماره (2) به ظرف شماره (1) را ندهد. این فشار را فشار اسمزی می‌گویند و طبق قانون Vant Hoff تابعی است از غلظت نمک در هر دو طرف غشاء

ادامه مطلب


نرخ تبدیل غالباً حاصل تقسیم پارامتری بر پارامتر دیگر است و در واقع یعنی پارامتر اولی با چه نسبتی به پارامتر دوم تبدیل می شود. نرخ تبدیل یک سنجه است که می تواند بر حسب پارامتر های مختلف سنجیده شود. تیم مجرب آویناوب با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه سئو و طراحی سایت، شما را با واژه Conversion Rate و افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.

نرخ تبدیل چیست و چگونه می توان آن را محاسبه کرد؟

نرخ تبدیل چیست

بیایید فرض را بر این بگذاریم که خارج از فضای دیجیتال هستیم. می خواهیم نرخ تبدیل یک فروشگاه یا بوتیک را محاسبه کنیم. می خواهیم محاسبه کنیم در طول روز چند نفر وارد مغازه شده و چه تعداد از آن ها خرید کرده اند، این یکی از سنجه هایی است که می توان محاسبه نمود. اما سنجه های دیگری هم داریم که غیرقابل محاسبه است مثل میزان رضایت مشتری بعد از خرید، زیرا کیفی است و تنها با نظر سنجی می توان پی برد، اما باز هم عدد محاسبه شده زیاد دقیق نیست. بفرض 80 نفر وارد مغازه شده اما 20 نفر از آن ها خرید کرده اند، نرخ تبدیل در اینجا می شود 20%. ما سنجه های مختلفی داریم و نحوه محاسبه هر یک متفاوت است. سنجه های کسب و کارها متفاوت است و مهم اینست که کدام سنجه ها را مورد نظر قرار بدهیم. یکی از سنجه های مهم قابل محاسبه در فضای دیجیتال، نرخ تبدیل است. برای اینکه این موضوع بهتر در ذهن ما بماند به چند مثال توجه می کنیم چرا که گاهاً نرخ تبدیل را اشتباه محاسبه می کنیم.

ابتدا باید ببینیم چی به چی تبدیل می شود؟

چی اول معمولاً چیز واضحی است مثلاً بازدیدکننده، مصرف کننده، مشتریان سابق یا کسانی که قبلاً ثبت نام کرده اند، اما چی دوم قدری نکته دار است. مثلاً شما فرض کنید که یک لندینگ پیج یا صفحه فرود طراحی می کنیدتبلیغات اینترنتی یا تبلیغات کلیلیکی می دهید در یک سایت خوب، اتفاقی که می افتد چیست؟ در صفحه فرود می گویید لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید بعد می گویید خب نرخ تبدلی یعنی همین. ابتدا تعداد کلیک ها را می شمریم سپس با توجه به گوگل آنالیتیکس می گوییم چند نفر وارد پیج شده و در نهایت چند نفر فرم را پر کرده اند و ایمیل خود را وارد کرده اند. اینجا نرخ تبدیل می شود؛ نرخ تبدیل بازدید کننده به contact point یا اطلاعات تماس. ممکن است کسی بگوید که برای من مهم نیست چند نفر فرم را پر کرده اند برای من مهم اینست که چند نفر ایمیل اولی را که میفرستم را باز می کند، نرخ تبدیل واقعی اینست، این هم درست است. اما نفر دیگر می گوید برای من مهم است که چند نفر با ایمیل وارد سایت من شده اند در واقع منجر به بازدید کننده تکراری Returning Visitor شد، می خواهم متوجه شوم که تبلیغات کلیکی چه تعداد بازدید کننده برای من ایجاد می کند.
پس این خیلی مهم است که چه پارامتری به چه پارامتر دیگری طی چه فرآیندی و در چند مرحله تبدیل می شود.
یکی از اشتباهات متداول اینست که ما در انتخاب لندینگ پیج یا آنچه را که می خواهیم بر اساس آن Conversion Rate را محاسبه کنیم، اشتباه می کنیم.

حتما بخوانید  نکات طلایی در بهینه سازی وردپرس

ما دیجیتال مارکتینگ ها معمولاً Conversion Rate را بصورت جزئی و مرحله به مرحله محاسبه می کنیم و به آن قیف بازاریابی Marketing Funnel می گوییم. هدف ما اینست که مرحبه به مرحله کانورژن ریت را بالا ببریم و در نهایت منجر به بهبود کانورژن ریت اصلی شویم.

مثال: 1000 نفر یک تبلیغ را مشاهده کردند، 5 نفر بروی آن کلیک  کرده، تبدیل بازدید کننده به کلیک کننده را CR1 (Click Rate) گویند. حال در صفحه دیگر اطلاعات محصول را قرار داده و بازدیدکنندگان را تشویق میکنیم که سبد خرید را پر کنند و در این بین تنها سه نفر سبد خرید را پر کرده این نرخ تبدیل را CR2 می گویند، اما تنها 1 نفر درگاه پرداخت را انجام داده و خرید را نهایی می کند، نرخ تبدیل در اینجا 0.001% است.

ادامه مطلب


پانل سه بعدی: مسکن برای بسیاری از دولت ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه، چالش بزرگی است و این مسئله با افزایش جمعیت از طریق مهاجرت جمعیت های توده ای روستایی به شهر نیز تشدید می شود از طرفی هم که مراکز صنعتی خواستار افزایش کیفیت زندگی هستند. برطرف کردن این چالش دشوار با سیستم های ساختمانی سنتی و بدون کیفیت بعید بنظر می رسد که این نیاز برآورده گردد. هر چند این چالش در کشورهای توسعه یافته حل شده اما در کشورهای در حال توسعه ابن مشکل با توجه به محدودیت مالی و نبود فن آوری های مناسب ساخت و ساز صنعتی در دو مرحله انجام می شود:

  • ساخت قطعات در یک کارخانه دائمی یا موقت در نزدیکی محل ساخت و ساز
  • نصب و راه اندازی این پیش ساخته ها

قطعات مونتاژ شده در این مراکز امکان پیشروی کار به افراد غیر متخصص را می دهد.

دیوار های پیش ساخته و پانل های سه بعدی

three-dimensional panels/ساندویچ پانل سه بعدی

به سازه های پیش ساخته ای که سبک هستند ساندویچ پانل های سه بعدی می گویند و پدیده ای نوین در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. این مدل ساندویچ پانل از دو لایه شبکه فلزی مانند در کناره ها و یک لایه فوم پلی استایرن در وسط آن دو لایه تشکیل شده است و این لایه ها بوسیله مفتول به هم وصل شده اند. قطعات ساخته شده به محل اجرای پروژه منتقل شده و پس از نصب دیوارها و سقف به صورت یکپارچه در می آیند در نتیجه در برابر زلزله مقاوم هستند.
بتن استفاده شده برای ریختن دور این قطعات باید از نوع دانه ریز باشد و ضخامت این بتن در دو طرف دیوارها باید حدود 5 سانتی متر باشد که 2?5 سامنتی متر پوشش در اطراف دیوار ایجاد می کند.

ویژگی های ساندویچ پانل سه بعدی:

  • کم وزن
  • عایق حرارتی و صوتی
  • مناسب مونتاژ و اتصال عالی
  • مقاوم در برابر زلزله و فشار هوا
  • سرعت نصب بالا
  • اشغال فضای کم در زیر بنای مفید ساختمان
  • حمل و نقل آسان
  • ایمنی زیاد
  • عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد
  • مقرون به صرفه
  • غیر قابل اشتعال

ادامه مطلب


نظر

آیا شما جشن تولد کودکی خود را بیاد دارید؟ احتمالا در نهایت سادگی همراه با کیک، بستنی و بازی های ساده برگزار می شده است. بیشتر خانواده ها دوست دارند در این روز مهم رویدادهای عجیب و غریب را انتخاب کنند. رویدادهایی که بسیار هزینه بر نیز می باشند. اگر خانواده شما بودجه لازم برای گرفتن یک تشریفات مجالس گرانقیمت را ندارد گروه تشریفات البرز ایده هایی دیگر برای داشتن یک جشن تولد خلاق را می تواند به شما کاربران عزیز ارائه دهد.
امروز ما 6 ایده در اختیار شما قرار می دهیم که باعث لبخند بر روی لب کودکان عزیز شما شود و خاطراتش تا مدت ها در ذهن شما بجای حساب بانکیتان باقی بماند.

6 ایده جالب برای جشن تولد ارزان ولی مهیج

6 interesting idea for exciting birthday party

 

قبل از تصمیم گیری درباره محل برگزاری مراسم و سایر جزئیتات تشریفات مجالس خود ابتدا بودجه ای واقع بینانه برای اینکار در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که جشن تولد فقط برای چند ساعت است اما پیامدهای ناشی از هزینه هایی که صرف می کنید ممکن است طولانی مدت باشد.
در مورد سلیقه کودکتان به نتیجه برسید سپس ایده های طوفانی خلاقانه ای که می تواند جشن تولد کودکتان را هیجان انگیز کند و سال ها در ذهن فرزندتان بماند را ارائه دهید.

برای کودک نوپا و کوچک تر

ایده اول

استفاده از عروسک هایی نظیر خرس برای تم تولد؛ به اینصورت که هر یک از مهمان ها با خود یک عروسک خرسی داشته باشند و درون آن هدیه های دیگرشان را قرار دهند و حتی می توان این ایده را داد که خرس هایشان را پنهان کنند تا کودک، خود آن ها را بیابد و یک بازی ساده ولی مهیج را نیز در کنار آن انجام دهند.

ایده دوم

استفاده از شخصیت های داستانی؛ کودکان دعوت شده به مراسم تولد شما باید هر یک، یکی از شخصیت های داستانی مورد علاقه اش را انتخاب کرده و متناسب با آن، ظاهر خود را آراسته سازد و وارد مهمانی شود. حتی می شود در مورد شخصیت ها نیز یک بازی حدس وگمان را ترتیب داد. طی مهمانی میزبان می تواند به کودکان پیشنهاد ساخت یک کتاب داستان دست ساز را بر اساس شخصیت های مورد علاقه شان و داستانی که دوست دارند در مورد آن ها بسازند را بدهد.

برای کودکان مدرسه رو

ایده سوم

مهمانی شکلات سازی؛ اکثر بچه ها از این رفتار لذت خواهند برد و یکی از محبوب ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. شما می توانید انواع مختلف طعم های شکلات را از فروشگاه ها تهیه نمائید. این شکلات ها را ذوب کنید و از کودکان بخواهید با استفاده از قالب های لبخند و الگوهایی که دوسدارند شکلات مورد نظر خود را بسازند و اینگونه خلاقیت خود را نشان دهند. سپس شکلات ها را درون فریزر قرار دهید تا زودتر بتوانید سرو نمایید.

ایده چهارم

برگزاری مراسم در حیاط خلوت؛ بجای صرف هزینه و بردن بچه ها به مکان های بازی می توانید در حیاط یا گاراژ از چند هفته قبل برنامه ریزی کنید و تعدادی بازی که مناسب بچه های پر جنب و جوش است برای تخلیه انرژی آن ها ترتیب ببینید. این ایده فوق العاده است برای به ذوق آوردن کودکانتان.

ادامه مطلب


تنوع زیستی: گوناگونی جانداران از دیرهنگام مورد توجه انسان بوده است و به شیوه های مختلف سعی کرده آنها را بشناسد. از تلاش اولیه در قالب نقاشی در غارها گرفته تا نگارش مقالات و کتب تخصصی امروزی.
آدمی برای شناخت هرچه بیشتر و بهتر جانداران و سهولت در مطالعه، سعی کرده است آنها را به شیوه های مناسب دسته بندی کند. گرچه سابقه? این موضوع به زمان های قبل از ارسطو برمی گردد اما این ارسطو بود که پایه های رده بندی را به طور جدی بنیان نهاد.

تنوع زیستی و تاکسونومی

ارسطو شباهت های ساختاری و حضور یا عدم حضور یک ویژگی را معیاری برای رده بندی دانست. این اصول بعدها توسط کارل فون لینه دانشمند سوئدی بهبود یافت. لینه همچنین قواعدی را بنا کرد که مبنای نام گذاری در علم تاکسونومی قرار گرفت. یک تاکسونومیست به مقایسه جاندار با خویشاوندان آن می پردازد، سپس آن را نام گذاری و در یک نظام رده بندی جایگاه آن را مشخص می کند.  تاکسونومیست ها تنوع زیستی جانداران را براساس خویشاوندی آن ها رده بندی می کنند. برای کشف خویشاوندی جانداران، تاکسونومیست ها علاوه بر شباهت های ساختاری از ابزارهای دیگری نیز استفاده می کنند که مهم ترین آنها مقایسه  DNA با پروتئین های ویژه است. بهره گیری از علوم مختلف و فناوری های نوین منجر شده تا علم تاکسونومی به صورت پویا و به روز فعالیت کند. رسالت و هدف تاکسونومیست ها مطالعه? دقیق گونه ها و تلاش در جهت شناخت بیشتر آن ها به منظور حفاظت از تنوع زیستی در جهان زنده است.

شناخت تنوع زیستی برای آدمی اهمیت فراوان دارد؛ بعضی گیاهان برای درمان بیماری ها به کار می آیند؛ بعضی حشرات تهدیدی برای سلامتی انسان اند و بسیاری از مواد اولیه صنعتی منشأ زیستی دارند. کاهش تنوع زیستی، بی تردید بر زندگی آدمی نیز مؤثر خواهد بود و به همین علت زیست شناسان بر شناخت و حفظ آن تأکید می کنند.

)پرسلولی شدن) یکی از راه های غلبه بر این محدودیت است به طوری که در میان صدها هزار موجود پرسلولی، تنوع زیستی گسترده ای از شکل ها و اندازه ها را می توان یافت: از موجودات میکروسکوپی گرفته تا موجودات غول پیکر. این گوناگونی حیرت انگیز و با شکوه، بی درنگ لزوم نظام هایی را برای رده بندی و نام گذاری جانداران آشکار می کند. در طول تاریخ روش های مختلفی برای رده بندی پیشنهاد شده است. در همه آن ها، ابتدا جانداران را براساس صفات پراهمیت )یعنی صفاتی که در تعداد بیشتری از جانداران دیده می شود( در چند گروه بزرگ جای می دهند و بعد هر گروه را به گروه های کوچک تر تقسیم می کنند. در نظام رده بندی رایج امروزی، بزرگ ترین گروه، فرمانرو نام دارد. زیست شناسان همه? جانداران را به پنج فرمانرو تقسیم می کنند. این پنج فرمانرو عبارت اند از باکتری ها، آغازیان، قارچ ها، گیاهان و جانوران.

جانوران بسیار متنو ع اند، به طوری که تقریباً برای ویژگی های آن ها می توان استثناهایی ذکر نمود.  با این وجود مشخصات زیر در مورد همه یا بیشتر جانوران صادق است :

  • کلیه جانوران یوکاریوت اند.
  • جانوران پر یاخته ای اند.
  • جانوران مصرف کننده­ اند، بنابراین آن ها از نظر انرژی و ماد? آلی، مستقیم یا غیر مستقیم به جانداران تولید کننده وابسته­ اند.
  • پیکر بیشتر جانوران از بافت ها تشکیل شده است.
  • بیشتر جانوران دارای ساختارهای عصبی و ماهیچه ای هستند، به طوری که آن ها را قادر می سازد تا به محرک های محیطی سریعاً پاسخ دهند.
  • در تولیدمثلِ جنسیِ جانوران، اسپرم که یاخته ای کوچک و متحرک است با تخمک، که یاخته ای بزرگ و فاقد ساختار حرکتی است، لقاح می یابد و یاخته تخم را ایجاد می کند. از تقسیم یاخته تخم یک فرد بالغ ایجاد می شود.

ادامه مطلب