سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

کارکرد موتور برق به این صورت است که دستگاه با مصرف سوخت انرژی اولیه جهت آغاز فرایند و کار موتور برق را تامین می کند، سپس پیستون در ابتدا حرکتی رفت و برگشتی دارد و با گذشت زمان تبدیل به حرکت دورانی می شود، این حرکت دورانی در سیم پیچ های آلترناتور تولید بار الکتریکی و در نتیجه آن جریان الکتریکی یا همان (برق) تولید می شود.

موتور برق مجموعه ای شامل یک موتور و یک ژنراتور می باشد که ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور  به نیروی الکتریکی خروجی تبدیل می نماید که اندازه و سایز موتور برق ها بر مبنای میزان جریان الکتریکی خروجی آن که KVA و یا KW کیلو وات می باشد متفاوت است.
در موتور برق های اینورتر فرکانس برق خروجی به دور موتور وابسته نبوده و روی 50 هرتز ثابت می ماند. بنابراین دور موتور در این موتورهای برق بسته به میزان بار موتور به صورت اتوماتیک تغییر می کند در نتیجه این موضوع سبب کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر موتور می شود و آن را می توان یک مزیت ویژه برای این نوع موتور برق برشمرد.

در این نوع موتور برق ها، آلترناتور با موتور یکپارچه شده و باعث کاهش وزن و حجم موتور برق می شود. آلترناتور برق سه فاز AC را با فرکانس بالا تولید کرده و آن را در واحد اینورتر به برق DC تبدیل می کند.

از جمله مزایای موتور برق اینورتر می توان به سبکی و اندازه کوچک آن، بازدهی بالای سوخت و قابلیت موازی شدن دو ژنراتور با هم اشاره کرد.

 

برای مشاوره رایگان جهت خرید موتور برق ارزان و متناسب با کارکرد خود می توانید با کارشناسان آریان صنعت تماس بگیرید.

جهت مطالعه بیشتر روی موتور برق اینورتر لینک کلیک کنید.