سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

لوگوی سه بعدی لوگویی است که با استفاده از یک سری نرم افزار خاص مانند D Text and Logo Maker3  سمبل ها ویا متن به صورت سه بعدی طراحی می شود. یعنی وقتی به آن نگاه می کنید فقط یک تصویر ساده نیست واحساس می کنید که این تصویر واقعی است و حجم دارد. امروزه این نمونه طراحی لوگو به دلیل  جاذبه ی بصری که ایجاد می کند، بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد.

طراحی لوگوهای سه بعدی چند سالی هست که روی کار آمده اند و دارای انواع مختلفی می باشند. لوگوهای سه بعدی ابتدا به صورت 2بعد طراحی شده و سپس بعد سوم را به آن اضافه می کنند. لوگو را هم می توان 2بعدی طراحی کرد و هم 3 بعدی. اما اصل لوگو باید 2 بعد  داشته باشد. این را میتوان به وسیله ی  فتوشاپ و یا نرم افزار ایلیستراتور انجام داد. بعضی از طراحان با تجربه و حرفه ای خودشان با تکنیک هایی  به لوگو ها بعد میدهند.

میتوان با ایجاد سایه نیز بعدی کوچک به لوگو داد. سایه ها باید به تناسب زاویه لوگو طراحی شوند که معمولا از یک دایره با گرادیانت مشکی و بی رنگ ساخته میشود. لوگو های 3 بعدی می توانند در زوایای گوناگون طراحی گردنند و برای مخاطب زیبایی بصری ایجاد کنند. یعنی در 3 محور بچرخنند محور های x y z . هر کدام از این چرخش ها حالت خاصی به لوگوی ما میدهد.

رنگِ بُعدِ سوم در طراحی لوگو معمولا تیره تر از رنگ های 2 بعدی سایر است. مثلا اگر رنگ های بعد اول و دوم آبی کمرنگ باشد بعد سوم باید آبی پررنگ باشد. اگر هم رنگ با دو بعد دیگر باشد اصلا 3 بعدی بودن آن قابل تشخیص نخواهد بود و جذابیتی نخواهد داشت. سبک دیگری نیز برای برپایی بعد سوم در طراحی لوگو هست که با ایجاد گرادیانت تیره و روشن حالت 3بعدی به لوگو میدهند.

 برای یادگیری بیشتر با مجموعه مائده دیزاین همراه شوید.