سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

طراحی لوگو یکی از عناصر مهم تجارت شما محسوب می شود و یک لوگوی خوب می تواند تاثیرگذاری بالایی روی مخاطبین کسب و کار شما داشته. برای طراحی لوگو از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود اما یکی از بهترین نرم افزار جهت طراحی، نرم افزار adobe illustrator می باشد که شامل یکسری مراحل می باشد. بنابراین با ما در سری مقالات آموزش طراحی لوگو با adobe illustrator همراه شوید تا اصول طراحی یک لوگوی خوب را فراگیرید.در ابتدای کار ما طراحی یک لوگو ساده با اشکال هندسی را آموزش می دهیم.


مرحله ی اول نحوه ایجاد سند جدید و استفاده از خطوط راهنما

ابتدا نرم افزار ایلوستریتور باز کنید. سپس برای ایجاد سند جدید دکمه Ctrl+N بفشارید تا پنجره ی تنظیمات یک سند جدید باز شود.
در این پنجره Units را بر روی گزینه Pixels تنظیم کنید و برای عرض و ارتفاق به ترتیب مقادیر 600 و 800 را وارد نمایید.
وضعیت رنگی یا Color Mode را روی RGB تنظیم کنید. Raster Efect باید بر روی ((72ppi Screen باشد. در پایان هم گزینه Align New Objects to Pixel Grid را علامت دار کنید. برای فعال کردن خطوط راهنما به مسیر View > Show Grid رفته و برای فعال کردن خاصیت آهنربایی به مسیر View > Snap to Grid بروید.
اکنون با فشرن کلید Ctrl+K ، پنجره Preferences نمایش داده می شود. به قسمت Guides & Grid رفته و در مقابل گزینه Gridline every عدد50 و در مقابل گزینه Subdivisions عدد 4 را تایپ کنید.
حال به مسیر Window > Info بروید تا پنل Info نمایش داده شود. با استفاده از این پنل به راحتی می توانید به مختصات اشکال و خطوط دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که در جهت سرعت بخشیدن به طراحی لوگو ، در قسمت Units همه ی گزینه ها را بر روی Pixels تنظیم کنید.

برای مطالعه ادامه ی مطالب به مقاله آموزش طراحی لوگو با adobe illustrator (قسمت اول) مراجعه کنید.

منبع : مائده دیزاین