سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

در این مقاله تمریناتی را بیان می کنیم که بتوانید به راحتی در طراحی لوگو و اتود زدن با دست ، حرفه ای شوید.
1- کاغذی به سایز A3 آماده کنید و دور آن را به فاصله ی چند میلی متر کادربندی کنید. سپس خطوطی افقی و مایل بر روی کاغذ طراحی کنید. سعی کنید در حین رسم خطوط مچ دست و فاصله بین انگشتانتان تغییر نکند ، در واقع فقط باید آرنج و کتف جا به جا شود.
2- به طور پراکنده چند نقطه بر روی کاغذ ترسیم کنید. سپس سعی کنید بدون خطا و لغزش این نقاط را بهم متصل کنید. باید توجه داشته باشید که این نقاط در موازات یکدیگر نباشند.
3- خطی افقی ترسیم کنید و نقطه ای در وسط این خط ایجاد کنید سپس خطوطی را رسم کنید که بدون خطا از این نقطه عبور کنند.
4- نقاطی را ترسیم کنید و سعی کنید بدون برداشتن دست این نقاط را بهم متصل کنید.
5- سعی کنید دایره ای را در جهت عقربه های ساعت بدون خطا ترسیم کنید.
6- در جهات مختلف بیضی ترسیم کنید. رسم بیضی بدون خطا یکی از سخت ترین ها در طراحی می باشد.
7- بیضی های متحد المرکز رسم کنید. بدین معنا که بیضی ها را به صورتی ترسیم کنید که در مرکز به یکدیگر برسند.
8- مکعب های ایزومتریکی ترسیم کنید. در واقع مکعب های سه بعدی که بهتر است مکعب مربع باشند با بیضی های درونشان را رسم کنید. اگر کمی ترسیم بیضی ها دشوار است از خطوط کمکی در طراحی کمک بگیرید. یعنی ابتدا قطر کوچک و بزرگ آن را رسم کنید ، سپس بیضی را کامل کنید.
9- ترسیم قرینه یکی از دشوارترین ها در طراحی می باشد. ابتدا به صورت افقی خطی ترسیم کنید سپس در کنار آن خطی عمودی رسم کنید. این روند را با سرعت بالا ادامه دهید.
10- در این تمرین شما باید پاره خط هایی با طول های متفاوت رسم کنید. سپس پاره خط هایی به موازات آن ها با طول های مساوی یا نا مساوی ترسیم کنید.
11- خطی را بدون توقف دست ترسیم کنید. نام این نوع تمرین ، تمرین ترمز دست می باشد.
در پایان باید بدانید که مهارت داشتن در طراحی لوگو با تمرین زیاد میسر می شود. امیدواریم تمرین های پیشنهادی را به درستی انجام دهید و با در نظر گرفتن موارد لازم مذکور بالا ، همچنین به کارگیری خلاقیت خود در زمینه طراحی لوگو ، تبدیل به یک طراح ماهر و متخصص لوگو شوید.

برای مطالعه ی بیشتر، شما را به مقاله آموزش طراحی لوگو و اتود زدن با دست ارجاع میدهیم.