سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

طراحی لوگو مسئله­ ی ساده­ ای به نظر می­رسد اما اگر نگاهی جدی به این موضوع داشته باشیم دریافت می­کنیم مهم ترین عامل در شناخت برندهای موفق و مشهور که دارای هویت هستند لوگو می­باشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهای مختلف که هر کسی استنباط خود را از محصولات و خدماتی که به واسطه­ ی لوگو معرفی شده است ، بیان می­کند و اولین برداشت مخاطب از لوگو ، درک و شناخت محصولات است. لوگوها در تصمیم گیری و تغییر نگرش مشتریان نسبت به نوع خدمات شرکت ها بسیار موثر هستند. اگر بخواهیم لوگویی جذاب و زیبا طراحی کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسی که در طراحی لوگو جزء ضروریات است می­پردازیم:

طراحی لوگو

1- قبل از طراحی لوگو خلاقانه بیندیشید

لوگوها نقطه­ ی شروع و پایان یک برند در نگاه مخاطبان هستند در نتیجه تسخیر ذهن­ ، قلب و نگاه بیننده ­ها مهم ترین تفاوت بین یک تجارت موفق و شکست خورده است. قبل از طراحی لوگو باید زمان زیادی برای فکر کردن و طراحی صرف کرد. باید توجه داشت که هیچگاه اولین اتود یا طرح اولیه بهترین نخواهد بود.

طزاحی لوگو

2- در طراحی لوگو نام برند یا زمینه فعالیت شرکت درج شود

در طراحی لوگوی حرفه­ ای با استفاده از المان­های مرتبط با نوع محصولات ، زمینه فعالیت شرکت­ها را مشخص کنید یا به طور مستقیم نام برند را در لوگو طراحی کنید. به کارگیری این تکنیک مهم باعث سرعت بخشیدن به شناخته شدن شرکت­ یا ارگان­ها می­شود. برای درک بهتر به تصاویر زیر توجه کنید.

طراحی لوگو

3- انعطاف پذیری در طراحی لوگو

در طراحی لوگو هر چقدر لوگوی ما ساده تر طراحی شود تجزیه و تحلیلش برای مخاطب راحت تر است و بسیار سریع در ذهن­ها ثبت می­شود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که در طول زمان با تغییرات انجام شده ، هویت خود را ثابت نگه دارد و به روز و آپدیت شود.

ادامه مطلب