سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

تفاهم: در قدیم همه به این فکر می کرده اند که ازدواج مانند یک هندوانه در بسته است که کسی از درونش خبر ندارد و تا زمانی که وارد زندگی نشوی نمی توانی شخصیت طرف مقابل را بشناسی و پی به رازها و شرایط اخلاقی ایشان ببری. اما امروزه با توجه به سطح فرهنگ مردم جامعه مان اینگونه نیست و می بینیم که آمار طلاق هم رو به افزایش می رود. بنابراین تلاش همه ما چه مشاوران خانواده و چه خانواده ها و حتی دختر و پسرها اینست که از روند افزایشی این آمار بکاهند.
در این مقاله تشریفات مجالس البرز سعی دارد نکاتی را ذکر نماید که لازم است قبل از ازدواج به آن توجه شود تا ازدواج دختر و پسرها یک ازدواج عاقلانه باشد.

10 شرطی که قبل ازدواج باید در آن با هم تفاهم داشت

تفاهم زوجین قبل از ازدواج

اعتقادات طرفین

یکی از مواردی که قبل از هر چیزی باید به آن توجه شود اعتقادات طرفین است. وقتی دو نفر در کنار یکدیگر قرار می گیرند و قصد دارند یک عمر با هم زندگی نمایند لازم است که حتماً با هم تفاهم اعتقادی هم داشته باشند. بهتر است که حتماً طرفین قبل از ازدواج به صورت کاملاً واضح در مورد اعتقادات مذهبی خودشان صحبت کنند و در اصول اصلی اعتقادی تا حدود زیادی مثل هم بیاندیشند. اگر غیر این باشد و یکی از طرفین معتقدتر از دیگری باشد اولین جرقه اختلافات در این خانواده خورده شده و باعث می شود که در هر اختلافی پای این تفاوت اعتقادی هم به میان بیاید.

سلامت روانی و جسمانی

دو نفری که قرار است با هم تشکیل خانواده بدهند حتماً باید در مورد مشکلات روحی و جسمانی یکدیگر صحبت کنند. اگر مشکلی طرفین دارند حتماً به یکدیگر کاملاً شفاف بگویند و در مورد آن مشکل یا به توافق می توانند برسند و یا نه. در مورد سلامت روانی هم دو طرف می توانند از پزشکان روانشناس کمک بگیرند. مشاوران قبل از ازدواج با گرفتن تست های لازم می توانند شما را در شناخت طرف مقابل تا حدود خیلی زیادی کمک نمایند و از بروز مشکلات جدی تر در آینده و بعد از تشریفات عروسی جلوگیری کنند. نگفتن هر یک از این موارد بعد از ازدواج آشکار خواهد شد و باعث اختلافات شدید و در نهایت جدایی طرفین می شود.

تناسب فرهنگی

قبل از ازدواجتان سعی در شناخت خانواده های یکدیگر داشته باشید. اگر خانواده ها مشکلی دارد حتماً برای عضو جدیدی که قرار است به شما اضافه شود آن را بیان کنید. شاید خیلی از دختر و پسرها بگویند که ما دیگر قرار نیست با خانواده هایمان زندگی کنیم اما زندگی ما ایرانی ها هنوز هم با خانواده هایمان در آمیخته است و شاید از نظر ظاهری در خانه های مجزا زندگی کنیم ولی ارتباطمان را به طور کامل با خانواده قطع نکرده و با هم رفت و آمد داریم. باید خانواده ها در یک سطح فرهنگی قرار داشته باشند که بعد از ازدواج یکی فکر نکند که خانواده طرف مقابل باعث سرخوردگی او می شوند و همین امر هم در کاهش علاقه طرفین به هم دخیل می گردد. اینکه خانواده ها در صورت برخورد با شرایط و مشکلات یکسان چه عکس العملی از خود بروز می دهند تا حد زیادی باید بهم نزدیک باشد.

ادامه مطلب