سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

بازاریابی شخصی سازی  شده شیوه ای جدید در بازاریابی مدرن است. روشی که باعث خواهد شد شما به عنوان صاحب امتیاز یک تجارت و یا فردی که مسئول بازاریابی و فروش است به مخاطبان خود نزدیک تر شوید و در نتیجه تاثیر بهتری بر روی آنان بگذارید. من در این مقاله قصد داریم شما را با اصول اولیه این روش جدید و نیز نتایج آن آشنا کنم.

بازاریابی شخصی شده چیست؟

بازاریابی یعنی انتقال اطلاعات درست در زمان درست به فرد درست. اما همیشه یافتن یک مخاطب درست کار آسانی نیست و اینجا است که پای بازاریابی شخصی سازی شده به میان می آید. وقتی کسی به شما می گوید که لبخندتان بسیار زیباست شما حتما در آن لحظه احساس خاص بودن می کنید درست است؟ این دقیقا کاری است که بازاریابی شخصی شده انجام می دهد. بازاریابی شخصی شده عناصری مانند: اطلاعات کاربری،متد های رفتار شناسی و جامعه شناسی بهره می گیرد تا اطلاعات درست را در زمان مناسب به کاربران درست برساند. بازاریابی شخصی سازی شده باعث ایجاد حس خاص بودن در مشتریان شده می شود.

فواید استفاده از متد بازاریابی شخصی سازی شده

1-  افزایش نرخ فروش

2 – بدست آوردن اطلاعات بهتر و بیشتر راجع به مشتریان  یک کالا و یا خدمت خاص

3- تضمین بازگشت دوباره مشتری

4- هدفمند تبلیغات و نیز کاهش هزینه های تبلیغاتی

 

یک مثال بسیار مشهور از موفقیت بازاریابی شخصی سازی شده!

تا به حال در سایت آمازون به گشت و گذار پرداخته اید؟ اگر شما هم مثل من این کار را انجام داده باشید حتما دقت کرده اید که با جستجو راجع به کالایی خاص، سایت به صورت اتوماتیک کالاهایی مشابه با سلیقه شما را پیشنهاد خواهد داد. حتی اگر از سایت خارج شده و بعد از چندین روز دوباره باز گردید، به نظر می رسید که محتوی سایت بنابر سلیقه شما شخصی سازی شده است. این بار که به سایت هایی مانند آمازون و یا یوتوب وارد شدید به نحوه برخورد سایت به خودتان بیشتر دقت کنید.

Personalized Marketing

مشکلات پیش روی بازاریابی شخصی سازی شده

یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی این روش تغییر سلیقه کاربران است. این تغییرات همواره در حال رخ دادن است و تنها راه حل آن این است که شما نیز همواره به روز باشید و به نیازهای جدید کاربران خود دقت کرده و آنان را در نظر بگیرد.

مشکل دیگر جمع آوری اطلاعات در رابطه با کاربران و مشتریان است. شما برای رفع این مشکل باید با استفاده از انجام نظر سنجی های دوره ای و نیز بررسی دقیق قسمت انتقادات و پیشنهادات موجود در تجارت خود اطلاعات کافی را جمع آوری نمایید.

کلام آخر:

بازاریابی شخصی سازی شده  به روشی بسیار قوی و قابل اعتماد در تجارت جهانی تبدیل شده است. این روش به افزایش رضایت مشتریان و نیز بالارفتن  نرخ فروش کمک شایانی می کند. در آینده بسیار نزدیک ما شاهد استفاده هرچه بیشتر از این روش خواهیم بود. پس بهتر است شما هم کم کم این روش را در بازاریابی خود وارد کنید.

 منبع: سایت آویناوب