سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نکات مهم برای خوش عکس بودن

قطعا این تجربه را همه‌ی ما داشته‌ایم که بارها از خودمان سلفی گرفته‌ایم و بعد که به انتخاب یکی از آنها رسیدیم در نهایت همه را دانه به دانه پاک کردیم .و یا شاید برایتان پیش آمده باشد که در عکسهای دست جمعی و مهمانیها با اینکه ساعتها وقت صرف آماده شدن کرده بودید و فکر میکردید در عکسها باید خوب افتاده باشید در آخر شبیه جنگلیها دیده میشوید.آیا تا بحال به این فکر کرده‌اید که علت این به اصطلاح “بدعکس” بودن ها چیست؟

واقعا دلیلش این است که شما زیبا نیستید؟ قطعا نه! اگر اینگونه است پس توجیح افرادی که در دنیای واقعی (real life) از شما بروروی بهتری ندارند و در عکسها خوب دیده میشوند چیست؟ “خوش عکس” بودن؟؟

اصلا “خوش عکس” بودن به چه معناست؟ چرا یک نفر هرکار کند آرایشگاه برود و هرگونه ژست بگیرد همچنان “بدعکس” است و دیگری حتی زمانی که با بیژامه و ژولیده از او عکس میگرند “خوش عکس” است؟ در نگاه دوربین همه یکسانند پس چرا اینقدر تفاوت وجود دارد؟

 

من به شما میگم چرا… تکنیک!

عکاسی و مدلینگ هم مانند هر تخصص دیگری تکنیکهای خاص خود را دارد که با یادگرفتن آنها و مقداری تمرین شما هم میتوانید عکسهای حرفه‌ای بگیرید و درفضای مجازی و اینستاگرام با افتخار عکسهای خود را به اشتراک بگذارید.

حال در این مطلب میخواهم این نکات ساده اما کلیدی را با شما در میان بگذارم تا شما هم بتوانید در عکسهایتان مانند یکمُدل دیده شوید:

 

? حالت بدن:

قوز نکنید! ماهیچه‌های شکم خود را کمی منقبض کنید و شونه های خود را به عقب بدهید فقط درحدی که پشت شما صاف باشد نه زیادی که خشک و غیرعادی دیده شوید.

دست‌های خود را از بدنتان فاصله بدهید و آنها را به بدنتان نچسبانید! شما یک کنده‌ی درخت نیستید پس راحت باشید و درستهای خود را به حالتهای زاویه‌دار از بدنتان قرار دهید.

خود را جم و جور نکنید! هر چه اعضای بدن خود را جمع تر کنید آنها را بزرگتر نشان میدهد. به عنوان مثال اگر بازوهای شما بزرگ است با چسباندن بازوهایتان به بدنتان فقط آنها را بزرگتر نشان میدهید پس با فاصله از بدنتان قرارشان بدهید تا کوچکتر دیده شوند.

 

مستطیل نباشید! در ژستهای ایستاده سعی کنید بدن خود را اندکی بچرخانید و در عکسها زاویه‌دار قرار بگیرید. حال اینکه چه ژست و حالتی به شما می‌آید کاملا بستگی به فرم بدنتان دارد. اما اگر نمیتوانید حالت مناسبی را پیدا کنید بدن خود را 45 درجه قرار دهید. این زاویه راحت‌ترین حالت است که به هر نوع بدنی می‌آید.

جلوی آینه تمرین کنید و ببنید در کدام ژستها بدن شما زیباتر دیده میشود بخود قوس و زاویه بدهید و مانند یک مدل حرفه‌ای رفتار کنید.

پ.ن: کمتر کسی پیدا میشود که از بدن خود کاملا راضی باشد، کسانی که لاغر هستند در آرزوی داشتن انحنای بیشترند و کسانی که بدن پُری دارند میخواهند لاغر و اسکینی باشند. مهم نیست بدن شما چه فرمی دارد مهم این است که سعی کنید بدن خود را قبول کنید و خودتان باشید و راحتی را در عکسهایتان نشان دهید تا دیگران نیز از دیدن عکسهای شما احساس خوبی پیدا کنند.

 

 

? حالت چهره:

تفریبا هیچ کس نیست که همه زاویه‌های چهره‌ی خود را دوست داشته باشد پس ببنید کدام طرف صورت خود را دوست دارید برای این کار یک تمرین ساده را انجام دهید گوشی خود را بردارید و از همه‌ی زاویه های چهره خود عکس بگیرید یا جلوی آینه تمرین کنید.

همچنین بروی حالت چهره خود کار کنید… بخندید، لبخند بزنید، یک ابروی خود را بالا بدهید، چشمک بزنید، اگر چال گونه دارید آن را به نمایش بگذارید و…

وقتی که تصمیم گرفتید در کدام حالتها و زاویه‌ها جذاب و زیبا و یا بانمک دیده میشوید آنها را بخاطر بسپارید و زمانی که ناگهانی خواستند از شما عکس بگیرند به راحتی یکی از آنها را نشان دهید.

پ.ن: اگر میخواهید از خودتان عکس بگیرید میتوانید جای گرفتن ده‌ها عکس، از خودتان فیلم بگیرید و حالت های چهره خود را تغییر دهید و بعد فیلم را با سرعت پایین (slow motion) بازبینی کنید و هر حالت را که دوست داشتید ذخیره کنید.

 

بخندید! بنظر احمقانه می‌آید اما واقعا تاثیرگذار است. سعی کنید در عکسهای خود مصنوعی بخندید هیچ کس متوجه نمیشود فیک است و فکر میکنند عکسها را یکهویی و بی‌خبر از شما گرفته‌اند. اما نه خنده‌ی شدید غیرعادی! همچنین در ژستهایی که نمیخندید سعی کنید لبهای خود را اندکی باز کنید و ریلکس قرار دهید.

چانه را به جلو و پایین بدهید! در عکسهایی که از روبرو گرفته میشوند سعی کنید سر خود را اندکی از بدنتان جلوتر قرار دهید تا در عکسهای بهتر بیوفتید. همچنین در این مدل عکسها سعی کنید به دوربین نگاه کنید و اندکی چشمهای خود را خمار کنید.

پ.ن: اگر دقت کنید تابحال نشده صاف و عصاقورت داده بایستید و با کسی حرف بزنید ویا کاری انجام دهید، در عکسها هم همینطور است، سعی کنید ریلکس باشید و سر خود را اندکی بچرخانید و یا کج کنید جوری که خودتان حس میکنید خوب است.

 

منبع : جولی استودیو