سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

این سوال ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار که می خواهند برای تجارت یا برند خود لوگو طراحی کنند، پیش آید که آیا طراحی لوگو به تنهایی می تواند قدرت و اعتبار یک برند را به مخاطبان منتقل کند یا نیازمند آن است که نام برند در لوگو طراحی شود؟ یا به طور کلی نام برند به صورت یک لوگو و نماد بصری طراحی شود؟


قدرت طراحی لوگو در برندینگ


این موضوع که مفاهیم متعلق به کلمات موضوعی مشخص است، این کلمات هستند که به تصاویر مفهوم می بخشند. بنابراین زمانی که نام تجاری برند با نماد بصری آن در مدت زمان طولانی همراه شود ، شناخته شده واین قدرت را خواهد داشت که به تنهایی وظیفه هویت بخشیدن و شناساندن برند به مخاطبان را به انجام دهد. اما باید بدانید که طراحی لوگو و نام تجاری برند در کنار یکدیگر اعتبار ، پایداری و قدرت را به مخاطبان بیشتر القا می کند و تاثیرپذیری بالاتری را به همراه دارد.
یکی از مزیت های استفاده کردن نماد تجاری (لوگو) همراه با نام شرکت در تبلیغات بر روی بیلبورد ها می باشد. به عنوان مثال شما از فاصله ی بسیار دوری تبلیغات یک شرکت را به واسطه ی لوگو آن مشاهده کرده و به یاد می آورید که این لوگو متعلق به چه شرکتی می باشد. این در حالی است که قادر به خواندن لوگوتایپ و نام تجاری برند نمی باشید . در واقع از لوگوها زمانی به تنهایی استفاده می شود که برند شما به طور کامل در سراسر دنیا شناخته شده باشد و طراحی لوگو آن به طور حتم یادآور برند یا شرکت شما باشد.
نکته ای حائز اهمیت در مسئله طراحی لوگو این است که خوانا بودن نوشتار طراحی آرم برای یک نشان تجاری مهمترین نقش را ایفا می کند. پاره ای از طراحان برای جلب توجه در طراحی نشان تجاری، از تمامی ترفند های مختلف کمک می گیرند، اما به خوانایی آن اهمیتی نمی دهند.
در واقع اگر حروف استفاده شده در لوگوی شما، خوانایی نداشته باشد، نام تجاری شما مفهومی در ذهن خواننده نخواهد داشت.


ادامه مطلب در لینک قانون اشکال در طراحی لوگو (قسمت دوم)


مجموعه مائده دیزاین با سال ها تجربه ی مفید در زمینه طراحی لوگو یا طراحی لوگو ارزان فعالیت دارد. طراحی لوگو خود را به مائده دیزاین بسپارید تا از اینکه لوگویی برای کسب و کار طراحی خواهد کرد که سالیان سال در ذهن مشتریان شما نقش خواهد بست، اطمینان داشته باشید.