سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

طراحی لوگو حرفه ای یکی از مهم ترین عناصر در تبلیغات و برندینگ می باشد. همچنین از اهمیت بالاتری نسبت به سایر عناصر موثر در تبلیغات مانند: کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ ، ست اداری و… برخوردار است. گاهی اوقات نادیده گرفتن اهمیت بالای این نوع طراحی خسارت های جبران ناپذیری را به برند وارد می کند. به همین دلیل طراحی لوگو نه تنها باید بدست متخصص سپرده شود بلکه باید طراح لوگو با علم روانشناسی آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند لوگویی طراحی کند که مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

عدم شناخت کامل برند:

طراحی لوگو حرفه ای باید هدف و شعار برند را در بطن خود داشته باشد. طراح باید قبل از شروع طراحی لوگو چند جلسه با مدیران برند یا شرکت نشست داشته باشد تا شناخت کامل ، دقیق و درستی از برند پیدا کند و پیام یا هدف برند را به درستی در لوگو طراحی کند. باید بدانیم که هر چقدر زمان بیشتری قبل از شروع طراحی لوگو در راستای کسب اطلاعات و شناخت برند صرف کنیم. نتیجه مطلوب تری را کسب خواهیم کرد.

استفاده از فونت های استاندارد و معمول در طراحی لوگو:

ساده گرایی یکی از مهم ترین اصول در طراحی لوگو می باشد. اما گاهی اوقات طراحان تازه کار برای رعایت این اصل مهم از فونت های بسیار معمولی مانند : Arial و Roman استفاده می کنند. باید توجه داشه باشیم که این نوع از فونت ها در بسیاری از لوگوهای دیگر استفاده شده است و نتیجه نامطلوبی در خروجی لوگوی شما خواهد گذاشت همچنین از منحصر به فرد بودن طرح می کاهد.

استفاده از حروف اختصاری بی معنا در طراحی لوگو:

یکی از رایج ترین و موثرترین روش ها برای سرعت بخشیدن به ثبت لوگو در ذهن مخاطب استفاده از حروف اول نام برند یا شرکت می باشد اما چیدمان یا طراحی این حروف در کنار یکدیگر باید به گونه ای باشد که معنای خاصی را به مخاطبان القا کند در غیر این صورت لوگوی طراحی شده خالی از هرگونه ارزش می باشد.

نداشتن اختیار کامل طراحان لوگو:

طراحان لوگو با بدست آوردن سلیقه مشتریان همراه با دانش و تخصص خود به بهترین نحو شروع به طراحی می کنند. اما متاسفانه گاهی دخالت بی جا کارفرمایان باعث می شود طرحی مطابق با سلیقه مشتریان طراحی شود اما تخصص ، اصول و استانداردهای جهانی در این لوگو دیده نمی شود. به همین دلیل به عنوان کارفرما از صفر تا صد طراحی لوگو را به طراحان متخصص و ماهر بسپارید و به عنوان یک مخاطب به لوگو نگاه کنید.

استفاده از برنامه های طراحی پیکسلی:

آخرین مرحله در طراحی لوگو پیاده سازی و اجرا لوگویی است که طراح بر روی کاغذ طراحی کرده است. نرم افزاری که طراح برای طراحی لوگو استفاده می کند باید تا حد امکان برداری باشد تا با تغییر مقیاس و کوچک یا بزرگ کردن لوگو ، پیکسل های زائد اطراف آن وجود نداشته باشد.

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد استفاده نکردن و رعایت این نکات ممنوعه در طراحی لوگو ، لوگویی جذاب ، منحصر به فرد و زیبا در اختیار ما قرار می دهد.