سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

زمانی که زبان قاصر به برقراری ارتباط است از علائم ، اشکال ، نماد ، نشانه و عناصر بصری استفاده می شود. هدف اصلی از لوگو ،یا به عبارتی یکی از کاربردهای طراحی لوگو انتقال سریع معانی و مفاهیم به بیننده می باشد. در دنیای امروزی ، هر نشانه کاربرد خاصی دارد.

آرم های هندسی اغلب از اشکال اساسی فراتر می روند تا داستان نام تجاری را به خوبی بیان کنند. اشکال هندسی قرن ها در هنر وجود داشته اند . طراحان باستان تصور می کردند که چگونه شکل ها و الگوهای هندسی می توانند تصاویر بصری اصول ریاضی را که دنیای ما را تشکیل می دهند ارائه دهند و از آن ها برای برقراری ارتباط اندیشه های مهم در مورد علم، هنر، مذهب و بشریت استفاده کنند.

انتقال معانی و مفاهیم از طریق نمادها و اشکال سابقه طولانی در زندگی بشر دارد. امروزه نیز برای نشان دادن مفاهیم مثلا رستوران یا پمپ بنزین در مسیر، از اشکال مختلفی استفاده می شود. علائم راهنمایی و رانندگی نیز خود گویای این مطلب است که اشکال در القای مفاهیم نقش بسیار عمده ای را بازی می کنند و هرچه ساده تر باشند و مفهوم واضح تری را در عین سادگی منتقل نمایند، ارزش بیشتر را دارا هستند.

نشانه ها یا نمادها یا علائم معنی دار همواره درون شکل هندسی قرار دارند و باید اذعان داشت که حروف نیز که خود از تغییر شکل اشکال و فرم ها به وجود آمده اند، از درون چند شکل هندسی دایره مثلث و مربع قابل تعریف می باشند. زمانی ‌که یک فرد با رنگ‌ها و شکل های متفاوت روبرو می گردد ، بصورت ناخودآگاه تحلیل اطلاعات در مغز وی بالا می‌رود. طراح لوگو با انتخاب اشکالی که پاسخی درخور به سوالات ناخودآگاه مغز مشتریان است لوگو را جذاب طراحی می کند. مغز آدمی به شکل حیرت انگیزی توانایی به خاطرسپاری شکل ها و فرم ها را دارد ، و این پایه یادگیری بشر است. جالب است بدانید هرچه فرم متمایز تر باشد در بلندمدت بیشتر در ذهن باقی می‌ماند .

  • دایره‌: دایره‌ ، نمادی از ثبات و سرسختی است.
  • مثلث: مثلث، حاوی پیام پویایی است. مثلث عموما در لوگوهایی مرتبط با علوم و مذاهب و فعالیت های قانونی برای القای حس قدرت به کار رفته است . شکل مثلث اغلب در لوگوی شرکت‌هایی که در مارکت مردانه فعالیت دارند دیده میشود.
  • مربع‌: مربع شکلی خشک و سخت است که توازنی قابل‌اعتمادبین خطوط عمودی و افقی ایجاد نموده‌ است . در طرحی لوگو در به‌کارگیری مربع بایستی دقت زیادی صرف نمود ، زیرا بدون رنگ‌بندی، سایه و سایر جلوه‌های بصری، این شکل می‌تواند کسالت آور باشد.
  • منحنی‌: منحنی، منتقل کننده واکنشی مثبت و آرامش زا است . معمول منحنی می تواند مظهر حساسیت به عشق، دوستی، حمایت، حفاظت و محبت باشد. منحنی القاکننده حرکت  است. 
  • خط عمودی: خط عمودی نمادی از ثبات و قدرت  است. خط عمودی ظریف ، نشان قدرت و حرفه‌ای بودن است. در طراحی لوگو حرفه ای ، از این مدل در لوگوی شرکت‌هایی که در بازار رقابتی فعالیت دارند، در جهت القا اعتماد و بهره‌وری استفاده می گردد . اما تا حدی خط عمودی کمی تهاجمی و سلطه‌گر نیز نمایش می یابد .
  • خط افقی: خط افقی نمایش دهنده مفاهیم آرامش، سکوت و سکون است. آرامش در خطوط افقی بر تسکین شرایط تاکید دارد. یک خط افقی می‌تواند اعتماد را منتقل  و سیگنال های منفی پیام منعکس شده شده از خطوط عمودی و مورب را خنثی کند . 
  • خط زاویه دار: خط زاویه دار ( مورب ) بیانگر حس سرعت است. هنگامی‌که یک لوگو دارای خط مورب باشد، لوگو پیام سرزندگی ، نشاط و فعالیت خواهد بود . همچنین یک پیام خطر در خط مورب نیز پنهان می‌باشد، زیرا نماینده عدم ثبات و ریسک خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه مائده دیزاین همراه شوید.