سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس : حتما تا کنون کلمه CMS یا سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گوش شما خورده است یا اینکه ممکن است شما دانش کدنویسی html را بلد باشید اما تاکنون با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار نکرده باشید. ما در این آموزش به شما خواهیم گفت سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و اینکه زمانی که سایت استاتیک خود را با وردپرس داینامیک و پویا می کنید، چه امکاناتی خواهید داشت؟ اما هدف اصلی این مقاله شروع آموزش های دینامیک کردن سایت html به کمک توابع php می باشد. در این آموزش ها، بیشتر برروی آموزش توابع php در وردپرس تمرکز خواهیم کرد؛ بنابراین شما باید قبل از آموزش php، پیش نیازهایی لازم را فرابگیرید و این به شما کمک خواهد کرد تا طی این مقالات آموزشی مفاهیم را بهتر متوجه شوید.

وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس، این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به مدیریت سایت خودتان مثل مطالب، قالب ها و چیدمان و افزونه ها (Plugin) و طرح سایت ( Design) و همچنین کنترل بخش مدیریت و سطح دسترسی کاربران (مثل مدیران و نویسنده ها و تازه وارد ها) بپردازید. در واقع شما با استفاده از این CMS توانایی کنترل تمامی بخش های سایت خود را خواهید داشت.

step-by-step-learning-web-design-with-wordpress-600x400 آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

1) متن باز بودن و رایگان بودن وردپرس:
اولین مزیت این CMS، متن باز بودن آن است یعنی بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر دنیا به راحتی می توانند افزونه های مختلفی را برای وردپرس آماده کنند و قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کنند. همچنین این سیستم مرتب بروزرسانی می شود ومشکلاتش برطرف می گردد و شما می توانید از داخل پنل مدیریت سیستم خودتان بروزرسانی کنید. یک نکته خوب دیگر این است که وردپرس کاملاً رایگان می باشد.
2) هماهنگی با موتورهای جستجو:
دومین ویژگی وردپرس، امکانات وردپرس است به طوری که شما با کمی فعالیت روی سایتتون و کار کردن روی کلمات کلیدی مد نظرتان می توانید رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو درمقایسه با سایر سایت ها داشته باشید.
3) امنیت خوب:
از آنجایی که وردپرس تقریباً 1/4 کل سایت ها رو شامل می شود پس خیلی طبیعی است که هدف بسیاری از هکر ها قرار میگیرد. اما بسیاری از مهندسین امنیت با پیدا کردن مشکلات امنیتی آن، امنیت وردپرس را افزایش داده اند.
4) پنل مدیریت قدرتمند:
پنل مدیریت وردپرس با گزینه های فراوان قدرت بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد که به راحتی می توانند به تمامی امکانات آن مسلط شوند.
5) مناسب برای اکثر کسب و کارها:
اگر شما یک کسب و کار نوپا دارید و نیاز به داشتن یک سایت برای معرفی خودتون و یا نیاز به یک فروشگاه برای فروش دارید وردپرس به راحتی این امکانات رو در اختیارتون قرار میدهد. شما بدون هیچ هزینه ای و تنها در عرض چند ساعت میتونید نسخه اولیه ی سایت خودتونو آماده کنید و به مرور به رفع مشکلاتش بپردازید.
6) امکان پست گذاری، دسته بندی، تعیین میزان سطح دسترسی کاربران
با استفاده از وردپرس شما به راحتی و در عرض چند دقیقه می توانید مطلب خودتان را به نمایش بگذارید و برای اون مطلب یک دسته یا موضوع انتخاب کنید. همچنین افرادی که در سایت شما ثبت نام می کنند می توانند جزو دسته نویسنده ها یا مدیران و غیره قرار بگیرند.

ادامه مطلب