سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اداری اینست که اگر شما صاحب یک شرکت هستید یا در یک محیط اداری فعالیت می کنید احتمالا تا کنون برای شما به اثبات رسیده است که فضای کار و دکوراسیون داخلی یک دفتر اداری تاثیر مستقیمی با افزایش کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد. پژوهش های علمی ثابت کرده اند که این تنها یک احساس نیست بلکه از نظر علمی بسیار مهم است که چیدمان دکوراسیون اداری یا دکوراسیون مغازه، نورپردازی محیط و کاربرد رنگها و نیز انتخاب مبلمان باید بسیار حرفه ای و با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری صورت بگیرد.

همچنین تاثیر ذهنی و بصری که از یک دکوراسیون اداری یا دکوراسیون مغازه خاص و حرفه ای بر مراجعان و کارفرمایان برجا می ماند غیر قابل چشم پوشی است. بنابراین اگر قصد دارید در محل کارتان تغییراتی ایجاد کنید بهتر است به صورت اساسی و حرفه ای صورت گیرد تا هم وقت و هزینه شما مدیریت شود و هم نتیجه ی کار بسیار رضایت بخش و مطلوب باشد.

دکوراسیون های بهینه برای محیط های اداری و کاری کوچک

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اداری عبارت است از مدیریت فضا در دکوراسیون داخلی اداری از آن رو حائز اهمیت است که بهره وری به میزان ارتباط کارکنان با یک دیگر در محل کار و تعامل آنها بستگی دارد، به همین دلیل در محیط های کار کوچک برای آن که بازدهی مطلوب و مناسب باشد لزوم طراحی داخلی اصولی غیر قابل اجتناب است.

دکوراسیون های اداری باز

آزادی عمل برای کسانی که در محیط های اداری کوچک کار می کند و همچنین دقت در این مسئله که هر یک از کسانی که در دفتر کار مشغول به انجام وظایف خود هستند در محیطی آرام و راحت  به فعالیت خود می پردازند. اگر محیط کار شما کوچک باشد و فضای محدودی برای قدم زدن وجود داشته باشد ممکن است منجر به آشفتگی محیط کار شود و مانع از انجام درست فعالیت ها شود. در طراحی محیط های کوچک کاری باید فضای کافی برای نشستن و راه رفتن به راحتی فراهم باشد، عموما طرح دفتر باز برای این چنین محیط های کاری کوچک پیشنهاد می شود.

نمونه ای از دکوراسیون باز با ترکیب بندی های روشن

 طراحی دکوراسیون این اداره کوچک یا دکوراسیون مغازه با جدا سازی فضای کارکنان و ایجاد یک فضای خصوصی برای هر یک از افرادی که در این مجموعه مشغول کار هستند بسیار حرفه ای می باشد. ترکیب رنگ کرم تیره در کف پوش با رنگ روشنی از چوب که در  کار استفاده شده است و تلفیق این رنگ ها با رنگ سفید که نشانه خلوص و سادگی است. ریز کاری های است که طراح به آن توجه داشته است. ایجاد کیفیت در فضایی اندک در این طراحی به خوبی نمایان است. استفاده از نور آباژور نیز فضایی دنج را فراهم کرده است.

تفکیک فضای کاری و اداری با استفاده از پارتیشن های ثابت

در این نمونه از  طراحی دکوراسیون اداری از پارتیشن ثابت برای تفکیک فضای کاری اداری از سایر قسمت های موجود در یک محیط اداری استفاده شده است علت استاده از رنگ روشن در این طراحی ایجاد حس آزادی بیشتر فردی و عدم درک حس خستگی است. آن چه که باید دیگر بار متذکر شد حفظ حریم شخصی هر یک از کارکنان در این چنین شرکت هایی است. جلوگیری از انتشار حس قرار گیری در یک محیط کوچک و بسته آدمی را دل مرده و کسل می کند و از ایجاد حس خلاقیت او می کاهد. بنابراین باید تا حد امکان محیط را برای کارکنان دلنشین نمود تا انرژی لازم در اختیار فرد برای انجام فعالیت شغلی را داشته باشد. استفاده از تابلو درروبرو کارکنان نیز برای این منظور است.

ادامه مطلب


مراسم تشریفات عروسی در ایران از ابتدا تا انتها در زمان های مختلف و بین قشرهای مختلف مردم به صورت های گوناگون بر گزار میشده است. اما،نکته مشترک همه ی انها سادگی و بی آلایشی و در عین حال باشکوه بودن این مراسم است که از نسلی به نسل دیگر در طی قرن ها سپرده شده تا به امروز که به ما رسیده است. ما در این نوشته به مراسمی می پردازیم که عموما در اکثر نقاط ایران برگزار میشود.

خواستگاری

خواستگاری یا خوازه گری به معنی پیشنهاد ازدواج است.که در لهجه همدانی و گویش لکی به ان خوازمنی هم می گویند.در این مراسم اقای داماد به همراه دسته گل و شیرینی با خانواده اش به خانه ی عروس میروند تا پیشنهاد ازدواج خود را در حضور بزرگترها مطرح کند و دو خانواده اشنایی نسبی نسبت بهم پیدا کنند.در این مراسم دو طرف میتوانند شرایط و خواسته های خود را مطرح نمایند.که اگر دو خانواده و عروس و داماد با یکدیگر آشنایی قبلی داشته باشند این مراسم راحت و سریع تر پیش میرود.

بله برون یا بله بران

بخشی از مراسم ازدواج سنتی در ایران است. هنگامی که دو طرف از انجام ازدواج مطمئن شدند خانواده داماد از خانواده عروس درخواست میکند که مراسم بله بران را ترتیب دهند. که در این مراسم بزرگان خانواده دو طرف شرکت میکنند و مجلسیست که در ان مهریه و شیربهای عروس توسط خانواده دو طرف تعیین میگردد. در روز تعیین شده برای این روز داماد بهمراه چند تن از بزرگان خود به خانه عروس میروند و محصول توافق این جلسه بر روی برگه ای نوشته شده و داماد و چند تن از بزرگان بعنوان شاهد زیر آن را امضاء میکنند و تاریخ عقد و عروسی نیز تعیین میگردد.در گذشته مردان تنها در این مراسم شرکت می کردند اما در حال حاضر زنان نیز در این مراسم تشریفات مجالس حاضر می شوند.

عروسی

مراسم عروسی و تشریفات مجالس مراسمی است که داماد برای بردن عروس به خانه ی خود و شروع زندگی مشترک برگزار میکند.مراسم عروسی در کشورهای مختلف و حتی شهرهای مختلف کشور عزیزمان هم طبق آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت بصورت مختلف برگزار می شود،ولی پایه ی مشترک آنها در کشورمان اینگونه است که عروسو داماد باید صبح روز عروسی به آرایشگاه بروند و داماد همراه با دسته گل و ماشین گل زده به دنبال عروس که اصولآ لباس سفید بر تن دارد میرود و هر دو با هم به سمت آتلیه رفته و بعد از آن به محل برگزاری مراسم عروسی میروند و تا پاسی از شب به جشن و پایکوبی می پردازند. در پایان مراسم عروسی، عروس دسته گل خود را پرتاب می کند و طی یک باور قدیمی دختری که دسته گل را بگیرد عروس بعدی خواهد بود.مهمانان پایان مراسم عروس و داماد را تا خانه ی خودشان بدرقه میکنند و پدر عروس با قراردادن دست عروس و داماد در دست هم برای آنها آرزوی زندگی طولانی توام با سعادت و شادی و برکت مینماید.

 

ادامه مطلب


مکان های مناسب برای پرورش زالو: در آموزش پرورش زالو شرایط محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، در پرورش زالو باید به مسائل بهداشت محیط توجه ویژه ایی کرد. زیرا زالو مستقیما با سلامتی افرادی که از زالو برای درمان بیماری های خاص خود بهره می برند اهمیت دارد.از شرایط محیطی تکثیر و پرورش زالو می توان به نکات زیر اشاره کرد. موضوع مورد بحث در این مقاله ”مکان های مناسب برای پرورش زالو” است امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

مکان های مناسب برای پرورش زالو

  • برکه یا حوضچه طبیعی
  • حوضچه سیمانی
  • ایجاد حوضچه با پارچه های ضد آب
  • مخازن پلاستیکی

هر کدام از روش هایی که گفته شد دارای مزایا و معایبی نسبت به هم می باشند که پرورش دهنده زالو باید با در نظر گرفتن تمامی مزایا ومعایب و همچنین امکانات در دست خود نسبت به انتخاب بهترین روش اقدام کند. در انتخاب روش مناسب جهت پرورش زالو باید حتما موارد زیر را مد نظر داشت :

  • فرار زالو
  • کنترل دما و PH آب
  • دسترسی زالو به اکسیژن
  • غذای زالو
  • مکانی مناسب برای تخم گذاری زالو ها

 

ادامه مطلب


کارت عروسی: انتخاب بهترین کارت عروسی برای عروس و داماد ها بسیار مهم می باشد. کارت عروسی های متفاوتی در بازار وجود دارد که نوشته های زیبایی نیز در آن نوشته شده است اما انتخاب یکی از آن ها یکی از مشکلات عروس و داماد برای تشریفات عروسی می باشد.

انتخاب بهترین کارت عروسی و رساندن آن به دست فامیل و آشنایان و دوستان آخرین مرحله تدارکات تشریفات مجالس عروسی محسوب می شود و نیز زیباترین قسمت این مراسم نیز می باشد زیرا عروس و داماد با شوق و ذوق این کارت را به دست میهمانانی که دعوت نموده اند می رسانند و دیگران را هم در شادی خود سهیم می کنند. انتخاب کارت عروسی بسیار مهم می باشد زیرا که به عنوان یک یادگاری برای تمام کسانی که دعوت شده اند باقی می ماند. در این قسمت نکاتی در انتخاب کارت بهترین عروسی و جدیدترین طرح ها و مدل های کارت عروسی را برای شما عزیزان معرفی می کنیم.

انتخاب بهترین کارت عروسی

 

کارت عروسی

قبل از آن که زیر برگه سفارش کارت عروسی را امضا نمایید، خوب به نوشته ‌هایی که قرار است روی آن چاپ بشود و همین طور نوع فونت، اندازه و …  توجه کنید. اگر از قدیم شعر یا متن خوبی را برای این روز کنار گذاشته‌ اید یا اگر خودتان فرد صاحب ذوقی هنری هستید و این توانایی را دارید که متن دعوت را خودتان بنویسید که عالی است، در غیر این صورت بد نیست جستجوی ساده‌ای در اینترنت کرده یا از کارت‌های عروسی که قبلا از اقوام و آشنایان دریافت نموده اید، استفاده کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که نوشته‌های روی کارت دقیقا مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای می باشد اما اگر با حال و هوای مراسم طوری نباشد، به ذوق می‌زند وصورت خوشی ندارد.

فونت شعر روی کارت

یک نوشته و یا شعر زیبا  اگر با فونت نامناسب و ناخوانا نوشته شود، به دل نمی‌نشیند و شاید حتی به راحتی خوانده هم نشود. برای اینکه از زیبا و شکیل بودن فونتی که انتخاب نموده اید، مطمئن شوید، بهتر است یکبار متن کارت خود را با فاصله‌ های دلخواه در نرم افزار word بنویسید، بعد از آن این نوشته را چاپ کنید و آن را به نزدیکان خود نشان دهید. در آخر اگر فونت انتخابی شما زیبا و خوانا بود همین نوشته را با خود به مغازه‌های فروش کارت دعوت عروسی ببرید و به فروشنده آن نشان دهید. همین طور می توانید اگر روی کارت ویزیت یا آگهی‌ تبلیغاتی نوشته‌هایی با فونت خاص و مورد پسندتان دیده‌اید که به دلتان نشست و نمی‌دانید از چه فونتی استفاده شده است، همان آگهی را همراه خود داشته باشید. اغلب فروشنگان کارت دعوت فونت را می شناسند و میتوانند همان که مدنظر شماست را پیاده سازی کنند. حد الامکان سعی کنید از فونت‌هایی که زیاد استفاده می شود استفاده نکنید چون کارت دعوت عروسی شما باید خاص باشد. البته نباید زیاد حساس شوید و از حروفی استفاده کنید که اصلا قابل خواندن نباشد چرا که قرار است اطلاعات زمانی و مکانی مجلس عروسی شما دراین کارت نوشته شود. اگر میهمانان نتوانند نوشته‌های روی آن را بخوانند، باید چند روز مانده به روز عروسی به ده ها تلفن پاسخ بدهید و تاریخ و آدرس محل برگزاری مراسم عروسی خود را برای میهمانانتان تکرار کنید.

شخصی سازی کارت عروسی

بی شک، شخصی کردن کارت دعوت عروسی در ماندگار شدن آن نقش بسزایی دارد. هر قدر این کارت به سلیقه شما نزدیک تر باشد، بیشتر به دل میهمانانتان می‌نشیند. اما این شخصی سازی هم حد و مرزی دارد که فراتر رفتن از آنلزومی ندارد. در این قسمت توصیه می کنیم که کسانی را که می خواهید دعوت کنید را بر اساس دوری و نزدیکی شان به شما و همسرتان، به چند دسته تقسیم نمایید؛ اگر بخواهید می توانید عکس اسپرتی از خود و همسرتان داخل کارت قرار دهید، البته بهتر است این کارت عروسی را برای بزرگترهای فامیل،دوستان خانوادگی یا حتی رییس تان نفرستید و یا اینکه یادداشت‌ های بامزه‌تان و دارای عکستان را فقط داخل پاکتی قرار دهید که قرار است برای دوستانتان ارسال شود.

قیمت کارت دعوت عروسی

قیمت کارت دعوت عروسی بستگی به نوع مدل و جنس آن دارد. اکنون کارت‌ های خارجی و کارت‌های چوبی، گران‌ ترین نمونه‌ های کارت عروسی موجود در بازار می باشند که هر کدام از آنها بالای 3هزار تومان برایتان آب می‌خورد این در حالی است که کارت‌ های ساده‌ تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازکتر ممکن است هزینه ای کمتر از 500 تومان در بر داشته باشد. در واقع می توان گفت قیمت کارت‌های عروسی در حال حاضر بین 300 تا 8000 تومان در نوسان است.


ساندویچ پانل پشم سنگ: ساندویچ پانل چیست؟ ساندویچ پانل ترکیبی از دو طرف ورق فولادی که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است که مقاومت فولاد را در برابر خوردگی بسیار بالا می برد و قسمت روی آن با یک لایه پرایمر مخصوص و 25 میکرون رنگ پلی استر کوره ای پوشانده است و در بین آنها یک لایه عایق پلی اورتان سخت با ساختار سلول بسته می باشد که این ساختار پلی اورتان را در زمره بهترین عایق های حرارتی و صوتی قرار می دهد. در عصر حاضر که تمام دنیا به سمت سرعت و کیفیت برتر در صنعت ساخت و ساز و فرایند ها پیش می رود استفاده از این محصول بسیار رایج و پر طرفدار می باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ ساندویچ پانلی است که در آن از پشم سنگ به عنوان عایق استفاده میشود. این ساندویچ پانل میتواند هم به عنوان ساندویچ پانل دیواری و هم ساندویچ پانل سقفی استفاده شود. این ساندویچ پانل بسیار سبک و بهینه است و میتواند جایگزین دیوار ها و تیغه های اجری شود.

درباره پشم سنگ:

پشم سنگ ساختاری بسیار سبک است که از سنگ بازالت(سنگ های اذرین که نتیجه فعالیت آتشفشانی است) تشکیل شده است. این عایق حرارتی و صوتی تحمل دمای 750+ درجه و 30- درجه سانتیگراد را دارد  و نقطه ذوب آن 1300 دجه سانتیگراد است.

فواید پشم سنگ:

  • پشم سنگ نمیسوزد: مهمترین ویژگی این عایق این است که دمای ذوب ان 1300 درجه سانتی گراد است که بسیار بالاستو از این بابت دارای امنیت ویژه ای در مقابل مواد آتش زا است
  • سازه های فلزی در هنگام شعله ور شدن داغ میشوند و فرو میریزند اما میتوان با پشم سنگ مانع شعله ور شدن این سازه های فلزی شد
  • در برابر حشرات مقاوم است: این عایق محیط بسیار نامناسبی برای رشد حشرات و باکتری هاست. میتوان گفت در بین تمام عایق های تولید شده تا کنون بی ضرر ترین عایق است
  • دارای ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین است
  • قدرت عایقی ان 33 برابر بتن و 22 برابر اجر است

 

ادامه مطلب


دکوراسیون مغازه قنادی: یکی از فضاهایی که طراحی دکوراسیون داخلی آن می تواند خیلی زیبا و جذاب باشد قنادی ها و شیرینی فروش ها می باشند، این مغازه ها به دلیل رنگ های زیاد و تفاوت شیرینی ها دکوراسیون داخلی زیباتری دارند. بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی و ویترین این مغازه ها بسیار مهم و حساس می باشد.

 

دکوراسیون مغازه قنادی

 

دکوراسیون مغازه قنادی

 

شیرینی های زیبای رنگارنگ و متنوع همیشه انتخاب را برای ما سخت می کند و دقیقا همینجا است که نقش مهم دکوراسیون داخلی مشخص می شود، تصور کنید که نمی توانید از بین آن همه شیرینی های خوشمزه و رنگارنگ یکی را انتخاب نمایید و دکوراسیون مغازه قنادی نیز به قدری شلوغ و به هم ریخته است که آرامش را از ما سلب می کند، بدون شک از آن مغازه بیرون می آیید و به سراغ مغازه دیگری می روید، اما اگر دکوراسیون داخلی با سادگی و خوانایی خود حس آرامش را به شما القا نماید شما با خیال راحت می توانید خرید نمایید، بدون شک شما همیشه برای خرید شیرینی به آن قنادی مراجعه می نمایید.

ویترین های شیرینی، عنصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی قنادی ها

بعد از اجرای کل طراحی دکوراسیون مغازه های قنادی، به جزئیات طراحی و عناصر مهم و تاثیر گذار در آن می رسیم. یکی از مهم ترین آن ها ویترین هایی هستند که در آن شیرینی های متنوع و رنگارنگ به نمایش در می آیند. این ویترین ها باید طوری طراحی شود که شما به راحتی بتوانید شیرینی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. این نکته را زمانی متوجه می شوید که مجبور باشید برای پیدا کردن شیرینی دلخواه خود از بین طبقات پایین تر کمی خم شوید، آن موقع زمان بیشتر از هر زمان دیگری به نقش طراحی درست ویترین ها در قنادی ها پی خواهید برد.

حتما بخوانید:  رنگ ها در دکوراسیون داخلی

ویترین های تک طبقه ای که به صورت خطی طراحی می شوند برای دکوراسیون مغازه قنادی بهترین گزینه هستند، اگر در مفازه خود با فضای کم روبه رو هستید و نمی توانید از ویترین های یک طبقه استفاده نمایید، بهتر است برای طبقه دوم ویترین ها تعبیری مناسب پیدا نمایید، به طور مثال می توانید طبقات بالایی را کمی به سمت عقب طبقه پایین جانمایی نمایید.

جلوه دادن به دکوراسیون مغاز های قنادی با استفاده رنگ های زیبا

طراحی درست و اصولی هنگامی ارزشمند می شود که بتوانید رنگ مناسبی برای آن پیدا نمایید، یادتان نرود که رنگ ها معرف اصلی می باشند. در دکوراسیون مغازه قنادی محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. قنادی ها جزو  فضاهای محدودی هستند که از هر نوع رنگی می توان در آن استفاده نمود و نتیجه خوبی گرفت.

در دکوراسیون مغازه  قنادی می توان از رنگ هایی خنثی مانند خاکستری استفاده نمود. با استفاده از برخی المان های تزئینی که رنگ های شاد و گرم دارند نیز می توان پویایی فضا را تامین نمود.

حتما بخوانید:  گیاهان گلدانی در طراحی دکوراسیون منزل

استفاده از ظروف زیبا را در دکوراسیون مغازه قنادی

در طراحی دکوراسیون مغازه قنادی مانند دکوراسیون دکوراسیون داخلی کافه باید ریز ترین نکات هم در نظر گرفته شود تا به خواسته خود برسید. زمانی که ویترین ها و رنگ های مناسبی را برای مغازه قنادی انتخاب نمودید، نوبتآن می شود که کمی ریزتر و جزئی تر فکر کنید، حال نوبت به آن می رسد که ظرف های مناسب و زیبا برای مغازه خود انتخاب نمایید، یادتان نرود که این ظرف ها جزئی از دکوراسیون داخلی مغازه شما می باشند بنابراین انتخاب آن ها باید به اندازه انتخاب ویترین و مواد و مصالح وقت گذاشته شود.

 

ادامه مطلب


ارزیابی آموزش تجهیزات ایمنی و آتش نشانی: آموزش ­های شهروندی در رابطه با ایمنی و آتش یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از حوادث به ویژه در کلانشهرها است. به واقع به علت پیچیدگی ماهیت اجتماعی و به ویژه مسائلی مانند فرسودگی بافت­های فرسوده، افزایش مهاجرت، حاشیه­ نشینی و بسیاری از مسائل دیگر در شهر تهران، تنها با مشارکت و آموزش شهروندان است که می­توان به مقابله با بسیاری از حوادث رفت. در همین زمینه سازمان آتش ­نشانی و ایمنی شهر تهران(تجهیزات ایمنی و آتش نشانی) اقدام به برگزاری دوره­های آموزشی کوتاه مدت برای شهروندان کرده است. هدف اصلی این مقاله ارزیابی میزان اثربخشی این آموزش ­ها بوده است. در همین راستا تعداد 400 نفر از شهروندانی که در این آموزش ­ها شرکت کرده­ اند، به صورت گلوله جادویی شناسایی شده و پرسشنامه­ های مربوط به اثربخش در میان آنان توزیع شد. داده­ ها نشان می­دهد که این آموزش­ها تا حد قابل قبولی اثربخش بوده و توانسته هم دانش و آگاهی آنان در حوزه ایمنی را افزایش داده و هم رفتار آنان در این حوزه را تغییر دهد.

ارزیابی آموزش تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

بحث ایمنی در برنامه­ ریزی شهری در سال­های اخیر بسیار مورد توجه بوده است. امروزه انجمن ­های علمی مختلفی که از اعتبار جهانی برخوردارند درحال تحقیق روی موارد ایمنی شهری هستند از جمله این انجمن ­ها می­توان به انجمن بین ­المللی برنامه­ ریزان شهری و منطقه ­ای اشاره کرد. این انجمن که متشکل از برنامه ­ریزان متخصص است، در سال 1965میلادی تاسیس شده است. هدف این انجمن گردهم آوردن برنامه­ ریزان شهری و منطقه ­ای با سابقه و حرفه ­ای است. این انجمن که یک سازمان غیر دولتی است بوسیله یونسکو، سازمان ملل و شورای اروپا تایید شده و مقر آن در لاهه است.

این انجمن در کنگره­ های مختلف به جایگاه خطر و ایمنی در برنامه ­ریزی شهری پرداخته که این خود بیانگر اهمیت موضوع در برنامه ­ریزی شهری است. بررسی ­های بعمل آمده نشان می­دهد که در بیشتر مناطق شهری در سراسر دنیا، ساختمان­سازی به سطح استاندارد نرسیده، بصورتیکه مناطق آسیب­ پذیر بیشتر شده ­اند و توسعه غیرقانونی، شهرها را به مناطق پر خطر تبدیل کرده است.

جوامع در مناطق پرجمعیت با ساختمانهای ضعیف، بسیار آسیب ­پذیر شده­ اند و در معرض آسیب­ های ناشی از فرسایش محیطی، آتش ­سوزی، سیل و زمین لرزه قرار گرفته­ اند. از طرف دیگر توسعه شهرنشینی به طرز فجیعی سبب افزایش آسیب­ پذیری جوامع انسانی گردیده است، زیرا به موجب آن برخی جوامع مجبورند در مناطق نا استوار مانند اطراف تپه ­ها که مستعد به رانش زمین هستند یا در زمینه ای با کیفیت پایین که خطر تخریب ساختمان ها در آنها وجود دارد سکنی گزینند.

ارزیابی حوادث با تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

حوادث و بلایا از قبیل آتش سوزی، زلزله، تخریب و فرو نشستن ساختمان­ ها یا تخریب­ های محیطی ممتد که آهسته ­تر اتفاق می­افتد، باعث از دست رفتن زندگی و وارد آمدن آسیب ­های جدی به افراد می­شوند. همچنین درصد قابل توجهی از مردم نیز در مناطق حاشیه­ ای با حداقل خدمات شهری و لوازم  زیر ساختی زندگی می­کنند. این جوامع عمدتا در معرض خطراتی هستند که گاهی منجر به از دست دادن مکان زندگی وگاهی جان آنها می­شود. به همین دلایل اصول مربوط به آموزش همگانی جزیی جدایی ناپذیر از آموزش­های شهروندی در این کشورها است. البته در حال حاضر با پیشرفت علم در این زمینه، سیستم های اعلام و اطفاء حریق نیز به شکل قابل توجهی از آتش سوزی ها جلوگیری کرده اند.

اکنون در کشورهای پیشرفته، اغلب افراد با اصول حفاظت از طریق و مسائل تجهیزات ایمنی و آتش نشانی آشنا بوده و در نتیجه علاوه بر رعایت اصول پیشگیری از بروز آتش ­سوزی، آمادگی لازم جهت مقابله با آتش ­سوزی­ ها، حتی در لحظات اولیه و وقوع آن را دارند. این امر مهم به نوبه خود در اثر سال­ها تلاش، جهت آموزش عمومی حفاظت از حریق صورت گرفته است. به عنوان مثال در انگلستان بارها علیه حریق بسیج عمومی اعلام شده است تا اقتصاد کشور صدمات کمتری ببیند (اوشا، 2006: 19). در مورد آموزش مسایل حفاظت از حریق، آتش نشانی لندن برنامه­ های متعددی از انتشار نشریات مربوط به ایمنی حریق گرفته تا بازدید از مدارس و گفتگو با کودکان دارد (همان). در آمریکا پس از آتش­سوزی مهیب 9 اکتبر سال 1871 در شیکاگو، این روز روز آتش­ سوزی بزرگ شیکاگو نامید شد تا خاطره آن روز مصیبت ­بار برای همیشه در تاریخ آمریکا ثبت شود. در سال 1911، انجمن روسای آتش­ نشانی آمریکای شمالی تصمیم گرفت این روز را روز پیشگیری از آتش­ سوزی اعلام کند تا در این روز با انجام فعالیت­ های مختلف، ضرورت رعایت اصول پیشگیری از بروز حریق و همچنین اهمیت آشنایی با اصول مبارزه با آتش را به مردم یادآوری کرده و آموزش دهد. در سال 1922، انجمن غیردولتی حفاظت از حریق آمریکا پیشنهاد کرد نظر به اهمیت موضوع، این مدت به یک هفته افزایش پیدا کند. در نتیجه از آن تاریخ به بعد، هر سال از روز 9 اکتبر به مدت هفت روز، هفته پیشگیری از حریق اعلام می­گردد و طی آن این هفت روز، مسایل مختلف حفاظت از طریق به عموم مردم آموزش داده می­شود(قاسملو، 1382: 59).

 

ادامه مطلب


در حال حاضر در مباحث سئو، یکی از چالش انگیز ترین موضوعاتی که وجود دارد، ثبت بک لینک رایگان است. بطوریکه پس از سئو و بهینه سازی سایت و تولید محتواهای مفید، نوبت به ثبت بک لینک رایگان می رسد. ثبت بک لینک کمی دشوارتر از دو گام قبلی یعنی سئوی سایت و تولید محتوا است. به این دلیل که پیدا کردن وب سایت هایی که لینک فالو می توان در آن ثبت کرد از یک طرف زمان بر است، و از طرف دیگر ثبت لینک در این وب سایت ها برایمان زمان بر خواهد بود.

بک لینک رایگان

حال این موضوع به قدری مهم است که ارزش زمان گذاشتن بر روی آن بسیار بالاست و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. البته ثبت بک لینک رایگان سالم و طبیعی بسیار مهم است. روزانه می توان با استفاده از روبات ها یا روش های غیراصولی بک لینک های فراوانی ثبت کرد، ولی این موضوع ریسک بالایی دارد و گاهاً این نوع بک لینک ها می تواند مخرب باشد و سئو ی شما را خراب کند. خرید بک لینک هم از همان روش های غیراصولی است(البته نه در گذشته، فقط در حال حاضر). زیرا فقط در یک مدت زمان کوتاه پاسخگو است و نتیجه دائمی ندارد(بدلیل تغییر الگوریتم های گوگل). در ادامه به چند وب سایت ایرانی جهت ثبت بک لینک رایگان اشاره می کنیم.

بک لینک رایگان

آپارات

همانطور که با وب سایت آپارات آشنا هستید، این وب سایت یکی از موفق ترین وب سایت های فعال در زمینه اشتراک گذاری ویدئو است که می تواند برای ثبت بک لینک رایگان بسیار مفید واقع شود. بهتر است حتما در این وب سایت عضو شوید و از پروفایل خود را در ابتدا کامل کنید. پس از آن نیاز است تا یک ویدئو که ترجیحاً مربوط به کسب و کار شما باشد و بهتر است که جنبه آموزشی داشته باشد، را بارگزاری کنید تا بازدید جذب کند. در این حالت می توانید توضیحاتی برای ویدئوی خود در نظر بگیرید. نکته اینجاست که می شود در بین نوشته هایتان، لینک مورد نظر را درج کنید. این لینک می تواند کلمات کلیدی باشد که قرار است در سئو سایت آن کار کنید.

حتما بخوانید  راهکارهای سئو و بهینه سازی سایت

بک لینک رایگان

کلوب

وب سایت کلوب نیز همانند وب سایت آپارات توسط یک شرکت ساخته شد و به اندازه وب سایت آپارات قدرت مناسبی جهت ثبت بک لینک رایگان دارد. وب سایت کلوب را می توان از جمله شبکه های اجتماعی فارسی موفق نامید که در مدت زمان کوتاهی توانسته جای خود را میان کاربران دنیای مجازی باز کند و درجات عالی برسد. در این وب سایت همانند شبکه های اجتماعی که تاکنون فعالیت داشته اید می توانید فعالیت کنید. درج مقاله، یادداشت، تصویر، ویدئو یا هر چیزی که می تواند در این وب سایت بازدید کسب کند را در آن به اشتراک بگذارید و همانند توضیحاتی که برای آپارات داده شد، بک لینک خود را در میان نوشته های خود ثبت کنید، مثلا سئو در کرج

بک لینک رایگان

فیسنما

احتمالا به یاد فیسبوک افتادید ?? فیسنما نیز یک شبکه اجتماعی با رویکردی فیسبوکی است. این وب سایت سعی کرده تا شباهت فراوانی به فیسبوک داشته باشد تا کاربران خود را از این راه جذب کند که این روش بی نتیجه هم نبوده و فیسنما همانند فیسبوک توانست یک شبکه اجتماعی محبوب در کشورمان شود. این وب سایت همانند فیسبوک می تواند هر چیزی را به اشتراک بگذارد. فعالیت خود را در این وب سایت هرچه زودتر شروع کنید، زیرا می توانید در آن به ثبت بک لینک رایگان بپردازید.

 

ادامه مطلب


اولین پانل تخصصی امداد و نجات مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمراستان اصفهان با استقبال گرم دانشجویان، امدادگران، آتش نشانان و شیفتگان خدمت رسانی به شهروندان روبرو شد.

به گزارش مجله حریق و نجات(ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق)، این همایش با حضور آقای عظیمی، ناظرمؤسسه علمی کاربردی هلال احمر کشور، امروزپنجشنبه 96/03/04در سالن صلح و دوستی جمعیت هلال احمر اصفهان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید. در ابتدای پانل، آقای دکتر مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن خوش آمد گوئی به حاضرین، واظهار خرسندی از وحدت و هماهنگی بین جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی، از اهداف برپائی پانل امداد و نجات سخن گفت و نسبت به تداوم برگزاری پانلهای تخصصی با دسته بندی جمعیت هدف با هدف تعامل بیشتر نهادهای امدادی در جهت ارتقاء سطح علمی امدادگران به منظور بهبود کیفی امدادرسانی اظهار امیدواری نمود.

در مهندسی حریق می خوانید:

 سخنران بعدی ، آقای مهندس یاوری، مدرس مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر، ومعاون سابق آموزش، پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی اصفهان ، ضمن تشریح روش سیستماتیک تحلیل حوادث و آتش سوزی ها و معرفی بخشی ازقابلیتهای نرم افزار تحلیلگر PHAST در راستای تجزیه و تحلیل حادثه آتش سوزی شرکت ارساگاز، از مخاطبین به عنوان متخصصین این رشته درخواست نمود حوادث را با تعمق بیشتر و بر اساس استاندارد بررسی نموده و با ریشه یابی دقیق علل بروز حوادث و آتش سوزی ها، نسبت به ارائه راهکارهای پیشگیرانه به منظور ایجاد جامعه ایمن در راستای نیل به توسعه پایدار اقدام نمایند.

 

ادامه مطلب


تلگرام یک سرویس پیام‌ رسان متن‌ باز چندسکویی مبتنی بر رایانش ابری است که کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها ، تصاویر ، ویدیو و اسناد تبادل کنند. تلگرام یکی از سریعترین  و جدیدترین مسنجر در سطح وب باشد. آقای امیر موسوی افزونه وردپرس ساخته اند که با کمک آن می توان سایت وردپرس خود را به تلگرام وصل کرده و تمامی پیام ها و اتفاقات را چک کرد. با ما باشید.

 

 عملکرد افزونه

در این افزونه هر ایمیلی که از سمت سایت شما ارسال شود ، متن آن نیز به تلگرام شما ارسال خواهد شد. حتی اگر کسی از طریق فرم تماس برای شما ایمیلی ارسال کند شما بر روی تلفن همراه خود ، در نرم افزار تلگرام آن را مشاهده خواهید کرد. این افزونه پیام ها را در جایی ذخیره نمی کند و بلافاصله از سرور حذف خواهد شد.

افزونه را در مسیر نمایش » افزونه ها نصب و فعال سازی کنید. پس از فعال سازی افزونه ، پیامی در بالای صفحه پیشخوان مشاهده خواهید کرد که بصورت ” کد api_token شما تنظیم نشده است. لطفا به تنظیمات TWP بروید و آن را تنظیم کنید. ” می باشد. شما برای تنظیم کردن این مورد بر روی گزینه ی ” تنظیمات TWP ” در سمت راست پنل وردپرس خود کلیک کنید.

 

ادامه مطلب