سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نظر

در این مقاله می خواهیم ویژگی های استارت آپی که باعث کسب درآمد می شود را با هم مرور کنیم. برای راه اندازی یک استارت آپ فقط یک ایده کافی نیست و ایده اصل و اساس شروع کار است ولی مهم تر از آن این است که چگونه استارت آپ خود را به مرحله کسب درآمد برسانیم.برای راه اندازی یک کسب و کاری که بتواند کسب درآمد خوبی برای شما داشته باشد و به یک تجارت موفق تبدیل شود باید به موضوع business plan  توجه زیادی داشته باشید.

چگونه از طریق استارت آپ کسب درآمد کنیم؟

استارت آپ

استارت آپ

برای راه اندازی یک کسب و کاری که بتواند کسب درآمد خوبی برای شما داشته باشد و به یک تجارت موفق تبدیل شود باید به موضوع business plan  توجه زیادی داشته باشید.

اگر بخواهیم توضیح واضح تری در این زمینه به شما ارائه دهیم باید بگوییم که بیزینس پلن سندی است که مراحل و اقدامات استارت آپ را در یک دوره مشخص شده بیان می کند و معمولا اطلاعات دقیقی از هزینه ها، سود ها، ضرر و زیان ها و ریسک ها خواهد بود.

در تعریف استارت آپ ها موضوع کسب و کار انواع مختلفی دارد، هدف برخی از آنها جذب سرمایه از سرمایه گذارها می باشد و بعضی دیگر از آنها برای عملیات درون سازمانی کاربرد دارند.

اما اکثر اوقات افراد ذهنشان درگیر این موضوع می شود که آیا استارت آپ ها  طرح از پیش تعیین شده کسب و کارشان را اجرا و عملی می کنند یا زمان مواجه شدن با موانع موجود در توسعه کسب و کار طرح کسب و کار را تغییر می دهند؟

جوابی که برای این سوال وجود دارد این است که وقتی استارت آپ شما  اجرا شده و وارد بازار کسب و کار می شود مسلما رقیبانی همیشه وجود دارند و برای پیروز شدن در این میدان ناگزیر هستید که طرح کسب و کاری که برای کسب وکار خود طراحی کرده بودید تغییر دهید و یا حتی خدمات و محصولات جدیدی را بعنوان کسب و کار برای سود بهتر به استارت آپ خود بیافزایید.

ادامه مطلب


در بازاریابی شبکه ای در واقع کالا تبلیغ شده و بعد با قیمت واقعی و ثبت شده ی آن به فروش می رسد که در این روش باید کالا با قیمتی که در بازار مشابه آن موجود است به فروش برسد همچنین نباید از بازایاب حق عضویتی دریافت شود و افرادی که خریدار می باشند باید هدفشان خرید و واقعا نیاز باشد نسبت به آن کالا نه دریافت پورسانت و سوددهی شرکت.

تفاوت بازاریابی شبکه ای و بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی

اما بازاریابی پورسانتی همانطور که از اسمش مشخص است در این روش بازاریابی یک تبلیغ کننده در ازای هدایت افراد به محصول یا خدمات شرکت دیگر پورسانتی دریافت می کند. همچنین در این روش احتیاجی به داشتن سرمایه و حمل محصول نمی باشد در قسمت بالا تعریف کلی این دو روش بیان شد حالا در این قسمت میخواهیم تفاوت های بین بازاریابی شبکه ای و پورسانتی را بررسی کنیم.

  1. یکی از تفاوت ها این است که در بازاریابی شبکه ای که یک مقدار محصول از یک شرکت خریداری می کنیم بعد آن ها رو می فروشیم و درقبال آن پورسانت دریافت می کنیم.
  2. تفاوت این روش با ویزیتور معمولی در این است که شما می توانید در این روش چند نفر به عنوان زیر مجموعه می توان انتخاب کرد که آن ها محصولات را بفروشند که در این روش مبلغی به عنوان پورسانت به شما تعلق می گیرد.
  3. در بازاریابی شبکه ای هر چه تعداد زیرمجموعه زیاد باشد مقدار سود شما بیشتر خواهد بود.
  4. روش شبکه ای به روش دهان به دهان هم معروف است به این صورت که افراد خودشان به یکدیگر محصول را معرفی می کنند.
  5. در بازاریابی پورسانتی توسط خرده فروشان آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد در این روش هزینه های بسیار کمتری نسبت به سایر روش ها صرف می شود.
  6. در این روش در مدت زمان کوتاهی به تعداد زیادی مشتری و مخاطب دسترسی پیدا می کنیم.
  7. بازاریابی پورسانتی ریسک پایینی هم دارد یعنی اگر به موفقیت هم نرسیم سرمایه زیادی را از دست ندادیم.

بازار یابی شبکه ای قانونی

وارد وبسایت شوید اگر نماد آن سبزرنگ باشد یعنی مجاز به فعالیت می باشد اگر نماد زرد رنگ باشد یعنی فرصتی هست برای ادامه ی فعالیت و رفع مشکل تا یک ماه و اگر رنگ آن قرمز باشد یعنی موقتاً به شش ماه تعلیق شده است.

ادامه مطلب


گرانترین طراحی: در این مقاله سعی داریم برندهایی که بیشترین هزینه را صرف برند سازی و طراحی لوگوی خود نموده اند را مطرح کنیم.

شهر بلفاست

گرانترین طراحی شهر بلفاست

هزینه کل:280.000 دلار

این لوگو حرف B است که به شکل یک قلب طراحی شده و نام شهر در داخل آن آورده شده است. در سال 2008 شهرستان بلفاست تصمیم به تغییر لوگوی خود نمود و آن را به دست شرکت Wilson creative سپرد و آن ها این لوگو را طراحی کردند و به ازای آن 280.000 دلار دریافت کردند. این لوگو به دلیل اینکه به شکل قلب است پیام آور عشق شده و در واقع سابقه خشونت بار گذشته این شهر را منتفی می کند.

شهر ملبورن

گرانترین طراحی شهر ملبورن

هزینه کل : 625.000 دلار

این لوگو در واقع به منظور حمایت ار استراتژی هویت سازمانی جدید شهر ملبورن در سال 2009 توسط Landor associates طراحی شده است.

المپیک 2012 لندن

گرانترین طراحی لوگوی المپیک 2012 لندن

هزینه کل : 625.000 دلار

این لوگوی المپیک در هم برهم به گفته منتقدین به مبلغ 625 هزار دلار از شرکت طراحش Wolff olins خریداری شده است.

پپسی

گرانترین طراحی لوگوی پپسی

هزینه کل : 1.000.000 دلار

هزینه طراحی لوگوی پپسی حدود 1 میلیون دلار است. این لوگو در سال 2008 تغییر کرد و خیلی ها این تغییر را شکست بزرگ این شرکت تلقی کرده و معتقدند که این گرانترین طراحی لوگوی از لوگوی ارزان کوکا کولا پایین تر است.

ادامه مطلب


لوگو ارزان: همیشه صرف هزینه های گزاف برای انواع طراحی لوگو لزوماً دلیل بر موفقیت آن برند نمی شود. خیلی از برندهای مشهور حتی بدون صرف هزینه توانسته اند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند در ادامه مقاله قصد داریم تعدادی برند را مورد بررسی قرار دهیم.

برند های معروف با لوگو ارزان

کوکا کولا

لوگو ارزان کوکا کولاهزینه کل : 0 دلار

یکی از مشهورترین لوگوها در سطح جهانی است. تقریباً 130 سالی می شود که کسی این لوگو را تغییر نداده است و جزو لوگوهای کلاسیک می باشد.

مایکروسافت

لوگو ارزان مایکروسافت

هزینه کل : 0 دلار

این لوگو همچنان به صورت پنجره ای با 4 رنگ است. حتی زمانی که در سال 2003 به روز رسانی شد هیچ هزینه اضافی بابت این کار پرداحت نکرد.

ادامه مطلب


معایب ساندویچ پانل: به طور کلی تعریفی که می توان از ساندویچ پانل بیان کرد این است که به عنوان پوشش دیوار و سقف انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای ساخت پانل از ترکیب ورق فلزی و ماده عایقی که بین دو ورق ساندویچ می شود قرار می گیرد.ساندویچ پانل هم به دو گروه دیواری و سقفی تقسیم می شود که این هم دوباره شامل زیر شاخه هایی می باشد.

معایب و مزایای ساندویچ پانل

معایب ساندویچ پانل advansed sandwich panel

به بیان دیگر می توان گفت که ساندویچ پانل نسبت به مصالح دیگر مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر است:

  1. تنوع رنگ
  2. وزن کم
  3. نصب و راه اندازی سریع و آسان
  4. ضد قارچ و با دوام در برابر پوسیدگی
  5. پایدار در برابر زلزله
  6. عایقی حرارتی،صوتی،برودتی،رطوبتی

ساندویچ پانل هم دارای انواع مختلفی است از جمله:

  • ساندویچ پانل پلی یورتان
  •   ساندویچ پانل پلی استایرن
  •    سانویچ پانل پشم سنگ

که خود این مدل ها و نوع های مختلف هم دارای محاسن و معایبی نسبت به هم می باشند که به صورت زیر است:

مزایا و معایب ساندویچ پانل پلی یورتان شامل:

مزایا

  • دارای پیوند مولکولی بالا
  • داخل عایق حفره ای وجود ندارد
  • امکان تولید به دو صورت کانتینیوز و دیسکانتینیوز
  • مقدار چسبندگی عایق به ورق بیرونی نسبت به پانل های دیگر بیشتر است.

معایب

  • قیمت بالاتری دارد نسبت به سایر پانل ها
  • مواد اولیه آن به صورت وارداتی می باشد
  • دارای محدودیت زیادی برای تولید ضخامت های مختلف دارد

مزایا و معایب سانویچ پانل پلی استایرن شامل:

مزایا

  • قیمتی پایین تر نسبت به سایر پانل ها دارد
  • قابلیت تولید در اشکال مختلف
  • دارای وزن پایین تری نسبت به سایر پانل ها
  • معایب ساندویچ پانل
  • نسبت به دیگر پانل ها کمتر عایق است
  • دارای اشتعال بالایی است

مزایا و معایب ساندویچ پانل پشم سنگ:

مزایا

نسبت به پانل های دیگر ضد حریق می باشد.

معایب ساندویچ پانل

  • نفوذ آب بالاس
  • عمر کوتاه
  • از عایق راحت جدا میشود در مقایسه با پانل های دیگر

مزایا استفاده از ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری نوعی مصالح ساختمانی شامل دو ورق که مابین آن فوم ترزیق شده است جنس این ورق ها آلومینیوم،گالوانیزه و آلوزینک می باشد.

ورق های آلومینیوم ضد زنگ می باشد و مناسب استفاده در محیط های مرطوب می باشد.در صورتی که ورق های آلوزینک علاوه بر ضد زنگ بودن مقاومت بسیار بالا و خورندگی پایینی دارند در کنار این مزایا دارای قیمت بسیار پایین و مناسبی می باشند.میتوان گفت بهترین نوع فوم مصرفی در ساندویچ پانل دیواری فوم پلی اورتان می باشد.

موارد استفاده از ساندویچ پانل دیواری :استفاده در دیوارها،پارتیشن های داخلی،پوشش دیوارهای سوله،پوشش سقفی و کانکس انبار،کانتینرها،پوشش در دیوار اتاق عمل،کانکس های اتاق عمل،کانکس های ثابت و متحرک،کانکس های ویلا،سوله های ورزشی و …مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب


نظر

اسرار نهفته در لوگو: با توجه به اینکه گفتیم لوگو در واقع تصویری گرافیکی است که می تواند شامل متن یا عکس و حتی ترکیبی از هر دو باشد ولی پشت این این تصویر گرافیکی اهداف و ارزش هایی نهفته است که باید به آن توجه شود. این مهم میسر نمی شود مگر با استفاده از طراحی لوگو ساده که آن هم هنر و تجربه طراح آن است. در مقاله قبلی تعدادی از لوگو ها و اسرارشان را توضیح دادیم و اینک به ادامه آن می پردازیم.

اسرار نهفته در لوگو قسمت دوم

LE DE TOUR FRANCE

اسرار نهفته در لوگو Le de tour france

با دقت در طراحی این لوگو متوجه اسرار نهفته در لوگو خواهیم شد. در این لوگو دوچرخه سواری را مشاهده می کنیم که به شکل حرف R است و رنگ زرد چرخ دوچرخه در واقع نماینده رنگ لباس شرکت در مسابقاتشان است.

EIGHT

اسرار نهفته در لوگو Eight

این لوگو به قدری ساده طراحی شده که مفهوم خود را می رساند و دقیقاً همان اسم لوگو را بدون داشتن اسرار نهفته در لوگو در تصویر گرافیکی آن که همان eight است، مشاهده می کنیم.

LG

اسرار نهفته در لوگو LG

اسرار نهفته در لوگو الجی بسیار محسوس است. کلمات L و G داخل دایره بسیار مهم هستند. شرکت الجی این دایره را در واقع نماد جهان می داند و کلمات درونی آن نمادی از جوانان، آیندگان، انسانیت و فناوی است. الجی معتقد است که رنگ قرمز جذب کننده است و نشان از دوستی می باشد.

KILLED

اسرار نهفته در لوگو Killed

این لوگو در واقع به معنی کشته شده می باشد. اسرار نهفته در لوگو اینگونه است که نمادی از کشته شدن را به صورت حرف i افتاده به حالت افقی نیز در طراحی نشان داده شده است.

QUIK SILVER

اسرار نهفته در لوگو Quik silver

این لوگو متشکل از یک کوه است که موجی بر روی آن قرار دارد. نمادی از ورزش است این طراحی. ورزش کردن در شرایط سخت اسرار نهفته در لوگو این شرکت است. شرکت مدعی اینست که می تواند نیاز مشتریانش را در این زمینه فراهم کند. این لوگو حتی به سر قو هم شباهت دارد. برای طراحی لوگوی Roxy از دو عدد لوگوی Quik silver استفاده کرده اند.

COCA COLA

اسرار نهفته در لوگو Coca cola

اگر به حرف o موجود در کلمه cola توجه کنیم متوجه چه چیزی می شویم؟ خیلی کم پیش می آید که کسی متوجه آن شود. آن شبیه پرچم کشور دانمارک است، کشوری که به شادترین کشور جهان مشهور است. شرکت کوکا کولا این موضوع را متوجه شد و تبلیغات گسترده ای را در فرودگاه این شرکت به راه انداخت.

FEDERAL EXPRESS

اسرار نهفته در لوگو Federal express

لوگوی این شرکت به صورت کاملاً خلاقانه طراحی شده است. با نگاه اولیه متوجه دو رنگ مختلف می شویم. اسرار نهفته در لوگو این شرکت اینست که بین دو حرف E و x فضای خالیی وجود دارد که به شکل فلش است. این فلش به فکر و نگرش شرکت به آینده اشاره دارد.

ادامه مطلب


نظر

مشاوره حقوقی انحلال شرکت: همانگونه که یک شرکت نیاز به ثبت شرکت دارد، علاوه بر آن در صورت منحل شدن آن شرکت نیاز به انحلال شرکت نیز دارد. انحلال شرکت می تواند دلایل متفاوت و زیادی داشته باشد. بطور مثال این شرایط می تواند شامل ورشکستگی، فوت و … باشد. البته در شرایطی ممکن است که به درخواست سهامداران بصورت قهری نیز منحل شود. بدلیل پیچیدگی های این امر، با مشاوره حقوقی انحلال شرکت یا مشاوره حقوقی رایگان می توان براحتی آن را پشت سر گذاشت.

مشاوره حقوقی انحلال شرکت

مدیر تصفیه در مشاوره حقوقی انحلال شرکت

پس از این که مدیر شرکت پس از انحلال شرکت از سمت خود برکنار می شود، در همین راستا نماینده ای به عنوان مدیر تصفیه تعیین می شود تا امور انحلال را مثل وصول مطالبات یا پرداخت بدهی ها و … را به عهده بگیرد. مدیر تصفیه نیز مسئولیت انتشار آگهی انحلال و ثبت انحلال را دارد. همچنین در راستای انحلال شرکت می توان وکیل انحلال شرکت نیز در کنار سهامداران آن ها را راهنمایی کند.

تقسیم اموال پس از انحلال شرکت

همانگونه که پیش تر توضیح داده شد، پس از مشاوره حقوقی انحلال شرکت، باید اموال آن بین شرکا پس از تصفیه بدهی ها تقسیم گردد. اگر در هر شرایطی طلبکاران پس از تقسیم اموال بازهم طلبی داشته باشند، باید طلب خود را شریک های قبلی آن شرکت مطالبه کنند. در این صورت نیز می توان به یک وکیل تسویه شرکت مراجعه کرد و پس از مشاوره حقوقی انحلال شرکت، طلب خود را پیگیری کند.

انحلال شرکت و ثبت انحلال

درصورتی که انحلال شرکت پیش از تاریخ تعیین شده در اساسنامه شرکت باشد، باید مورد تاییداعضای مجمع عمومی فوق العاده باشد. این مجعم در صورت صلاحدید خود تصمیم به انحلال شرکت می گیرد. این تصمیم به رای حداقل دو سوم اعضای مجمع به انحلال شرکت بستگی دارد. صورت جلسه مجمع عمومی با موضوع انحلال شرکت با مدارک به اداره ثبت شرکت ارسال می شود و اقدامات لازم آن صورت میگیرد و در نهایت از طریق آگهی روزنامه ها به اطلاع سایر سهامداران میرسد.

در صورت نیاز به وکیل پایه یک دادگستری جهت مشاوره حقوقی انحلال شرکت، کافیست با ما تماس بگیرید از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند شوید.

 

ادامه مطلب


نظر

مراحل ثبت شرکت: ثبت شرکت به دلایل زیادی صورت می گیرد که می توان به اعتباری که به آن داده می شود اشاره کرد. همچنین مراحل ثبت شرکت باعث شده تا شرکت ها یا افراد دیگری که قصد همکاری با شرکت مذکور را دارند، راحت تر به آن ها اعتماد کرده و موجب همکاری گردد. این امر باعث می شود تا هر شرکت با وجود ثبت شرکت که از پیش انجام داده اند، قراردادهای منعقد شده بین خود را رسمی دانسته و هیچ یک نتوانند مانند قرارداد های غیر رسمی از وجود مسائل مهمی همچون اساسنامه یا تصمیماتی که به ثبت می رسانند را چشم پوشی کنند. از این رو علاوه بر مواردی که ذکر شد، امروزه نیاز است تا شرکت ها با انجام این عملیات خود را رسمی کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا مراحل ثبت شرکت را بررسی کنیم.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت به سه شکل زیر انجام می پذیرد:

مرحله نخست: مشاوره اولیه مراحل ثبت شرکت

در این مرحله مشاورین ما بصورت تلفنی از نوع تجارت شما آگاه شده و اهداف شما را بررسی خواهند کرد و مشاوره کاملی در مورد نحوه کار به شما خواهند داد. در این مرحله شما می توانید سوالات خود را بپرسید و هرگونه ابهام در مورد کار ثبتی خود دارید پاسخ خود را دریافت کنید. مشاورین ما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه خواهند داد .

ادامه مطلب


نظر

تفاهم: در قدیم همه به این فکر می کرده اند که ازدواج مانند یک هندوانه در بسته است که کسی از درونش خبر ندارد و تا زمانی که وارد زندگی نشوی نمی توانی شخصیت طرف مقابل را بشناسی و پی به رازها و شرایط اخلاقی ایشان ببری. اما امروزه با توجه به سطح فرهنگ مردم جامعه مان اینگونه نیست و می بینیم که آمار طلاق هم رو به افزایش می رود. بنابراین تلاش همه ما چه مشاوران خانواده و چه خانواده ها و حتی دختر و پسرها اینست که از روند افزایشی این آمار بکاهند.
در این مقاله تشریفات مجالس البرز سعی دارد نکاتی را ذکر نماید که لازم است قبل از ازدواج به آن توجه شود تا ازدواج دختر و پسرها یک ازدواج عاقلانه باشد.

10 شرطی که قبل ازدواج باید در آن با هم تفاهم داشت

تفاهم زوجین قبل از ازدواج

اعتقادات طرفین

یکی از مواردی که قبل از هر چیزی باید به آن توجه شود اعتقادات طرفین است. وقتی دو نفر در کنار یکدیگر قرار می گیرند و قصد دارند یک عمر با هم زندگی نمایند لازم است که حتماً با هم تفاهم اعتقادی هم داشته باشند. بهتر است که حتماً طرفین قبل از ازدواج به صورت کاملاً واضح در مورد اعتقادات مذهبی خودشان صحبت کنند و در اصول اصلی اعتقادی تا حدود زیادی مثل هم بیاندیشند. اگر غیر این باشد و یکی از طرفین معتقدتر از دیگری باشد اولین جرقه اختلافات در این خانواده خورده شده و باعث می شود که در هر اختلافی پای این تفاوت اعتقادی هم به میان بیاید.

سلامت روانی و جسمانی

دو نفری که قرار است با هم تشکیل خانواده بدهند حتماً باید در مورد مشکلات روحی و جسمانی یکدیگر صحبت کنند. اگر مشکلی طرفین دارند حتماً به یکدیگر کاملاً شفاف بگویند و در مورد آن مشکل یا به توافق می توانند برسند و یا نه. در مورد سلامت روانی هم دو طرف می توانند از پزشکان روانشناس کمک بگیرند. مشاوران قبل از ازدواج با گرفتن تست های لازم می توانند شما را در شناخت طرف مقابل تا حدود خیلی زیادی کمک نمایند و از بروز مشکلات جدی تر در آینده و بعد از تشریفات عروسی جلوگیری کنند. نگفتن هر یک از این موارد بعد از ازدواج آشکار خواهد شد و باعث اختلافات شدید و در نهایت جدایی طرفین می شود.

تناسب فرهنگی

قبل از ازدواجتان سعی در شناخت خانواده های یکدیگر داشته باشید. اگر خانواده ها مشکلی دارد حتماً برای عضو جدیدی که قرار است به شما اضافه شود آن را بیان کنید. شاید خیلی از دختر و پسرها بگویند که ما دیگر قرار نیست با خانواده هایمان زندگی کنیم اما زندگی ما ایرانی ها هنوز هم با خانواده هایمان در آمیخته است و شاید از نظر ظاهری در خانه های مجزا زندگی کنیم ولی ارتباطمان را به طور کامل با خانواده قطع نکرده و با هم رفت و آمد داریم. باید خانواده ها در یک سطح فرهنگی قرار داشته باشند که بعد از ازدواج یکی فکر نکند که خانواده طرف مقابل باعث سرخوردگی او می شوند و همین امر هم در کاهش علاقه طرفین به هم دخیل می گردد. اینکه خانواده ها در صورت برخورد با شرایط و مشکلات یکسان چه عکس العملی از خود بروز می دهند تا حد زیادی باید بهم نزدیک باشد.

ادامه مطلب


نظر

در قرن اخیر شاهد افزایش چشم گیری در تقاضای خرید زالو و فروش زالو بوده ایم . این افزایش خرید و فروش زالوی طبی به دلیل مصرف سالانه میلیونها زالو جهت مصارف پزشکی ، زهکشی تالاب ها و دریاچه ها , همچنین شخم زدن زمین های کشاورزی با تراکتور به جای اسب (که از میزبان های مورد علاقه زالوها به هنگام خوردن آب در رودخانه ها و ... می باشند ) باعث کاهش جمعیت زالو ها در طبیعت گشته است و نام آنها را در گونه های در معرض خطر قرار داده است . در زمینه مصارف پزشکی میتوان با تولید و تکثیر زالو به صورت صنعتی نیاز های پزشکی را برطرف کرد و از زیان رساندن به طبیعت پیشگیری کرد.

جهت افزایش کیفیت و کمیت پرورش و تولید زالوی طبی نکات کلیدی وجود دارند که به برخی از انها میپردازیم.

محل نگهداری زالوها :

زالوها از آنجایی که هم در آب و هم در خشکی قادر به زندگی هستند و به راحتی به اطراف حرکت می کنند , وجود در، برای ظرف نگهداری آنها ضروری است . از محکم بودن در تانک مطمئن باشید چون زالوها می توانند به راحتی خود را حتی از سوراخ های بسیار ریز عبور دهند.

برای مطمئن شدن از عدم فرار زالوها آکواریوم یا تانک و یا استخر را بیشتر از 75% ظرفیت آن پر نکنید . این درب باید سوراخ سوراخ باشد (جهت تبادلات گازی ) اما این سوراخ ها باید بسیار ریز باشند . زیرا بدن عضلانی زالوها قابلیت ارتجاع فراوانی دارد و قادر به عبور از منافذ ریز می باشد .

تعداد زالو ها در یک محفظه :

در هر محفظه با ظرفیت 2 گالن (7.5 لیتر ) بسته به نوع نگهداری تعداد زالو معین می شود اما در حالت معمول بیش از 50 زالوی بزرگ در یک محفظه نگهداری نکنید . برای طبیعی شدن محیط زندگی آنها می توان مقداری شن , سنگهای کوچک , صدف و گیاه زنده به محیط آب آنها اضافه کرد . گیاهان را به مدت یک ساعت در یک گالن آب که حاوی 2 قاشق سوپخوری نمک است , بخیسانید و چنانچه برای طبیعی کردن محیط از سنگ و ... استفاده می شود آنها را بجوشانید تا استریل شوند .

محیط قابل تهیه برای نگهداری زالو :

برای تهیه 4 لیتر محیط به مواد زیر نیاز است :

NaCl : 1.12 gr ، KCl : 0.36 gr ، 1.84 gr : MgC12 + 6 H2O ، CaCl2: 3.55 gr ، Maleic Acid : 4 ml / 1 M

به مواد بالا 4 لیتر آب اضافه کنید (آب مقطر دیونیزه شده ) و با پتاسیم هیدروکسید یک نرمال تا رسیدن به پی اچ 6.6 تیتر نمائید . زالو می تواند ماهها در یک محیط غذایی خونی , زندگی کند بدون اینکه به چیزی احتیاج داشته باشد .

آب مناسب برای پرورش زالو

نکته بسیار مهمی که باید در پرورش زالو از آن به شدت پرهیز کرد استفاده از آب کلر داراست. بهترین آب برای زندگی زالو آب چشمه یا آب بدون کلر می باشد و آب مقطر خالص هم برای آنها مفید نیست و برای تعادل متابولیکی زالو ها خطرناک است . آب باید سرد و تمیز باشد و به محض کثیف شدن آن را دوباره عوض کنید . هر دفعه آب را به طور کامل تعویض نکنید بلکه ابتدا 25 تا 50 درصد آب را تعویض کنید چون تغییر ناگهانی درجه حرارت و پی اچ و دی اچ آب برای این موجود می تواند خطرناک باشد . استفاده از آب تمیز در محل نگهداری زالوها ضروری است . هرگز از آب شیر، قبل از آزمایشات لازم برای نگهداری زالوها استفاده نکنید و آب آنها را یک روز در میان عوض کنید .

دمای مناسب برای زالو

زالوها به گرما حساسند همچنین زالوها را نباید در یخچال (هوای خیلی سرد ) نگهداری کرد. آنها را باید در مکان های خنک نگهداری کرد و از دمای بالاتر از 20 درجه به غیراز زمان تکثیر دور نگه داشت درجه حرارت مناسب برای نگهداری زالوها بین 15 تا 18 درجه سانتیگراد می باشد . نکته مهم آنکه از تغییر ناگهانی دما به هنگام تعویض ظرف نگهداری انها خودداری کنید.

زالو به نور حساس است

نور مستقیم و یا روشنایی زیاد برای زالوها مفید نیست و نباید در معرض نور مستقیم قرار داده شوند .

تغذیه زالو از چیست

ادامه مطلب