سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

حلقه ازدواج انگشتری است که هر کس بعد از ازدواج باید سال های سال در انگشت خود نگه دارد و با آن احساس راحتی نماید. به منظور خرید حلقه ازدواج در ابتدا باید تکلیف بودجه و سلیقه خود را با هم مشخص کنید تا بهترین یادگاری مراسم ازدواج خود را بخرید. این حلقه باید به نحوی انتخاب شود که هیچ روزی نخواهید آن را از انگشت خود در آورید، خیلی ها روز خرید حلقه ازدواج نمی دانند باید دنبال چه چیزی باشند و همین مسئله باعث شده روزهای زیادی را بگذارند تا حلقه ی مورد نظرشان را پیدا نمایند. در این قسمت یک راهنمای خرید حلقه با توجه به تجربه های تشریفات عروسی تان به شما ارائه خواهیم داد.

 

رینگ های پرطرفدار

اغلب عروس و دامادها دوست دارند تشریفات مجالس مجلل اما حلقه ی ازدواج ساده داشته باشند. این رینگ ها بسیار زیبا و پرطرفدار هستند و مشتریان خاص خود را دارند. البته فکر نکنید تمام این حلقه ها ارزان قیمتند، خیلی از آن ها تولید برند های خاص بوده و به همین جهت زمانی که قیمت آن ها را می پرسید ممکن است جوابی که می شنوید ، شما را شگفت زده نماید.

به نگین فکر کنید

اگر از آن دسته از آدم هایی نیستید که به گروه رینگ های ساده علاقمند هستند، پیشنهاد ما برای شما این است که انگشتر ازدواجی خریداری نمایید که با چند نگین ساده و شیشه ای تزئین شده باشد ، همانطور که اشاره شد قیمت سنگ های قیمتی زیاد هستند و نیازی به استفاده از آنها نمی باشد.

به اندازه کافی دقت کنید

اضافه وزن دو تا سه کیلوگرم کم ترین توقعی می باشد که باید پس از ازدواج داشته باشید. با دعوت های پشت سر هم ، چند روز تعطیلی از کار و سفر ماه عسل قطعاً این اتفاق برای شما خواهد افتاد. بهتر است وقتی که حلقه ازدواج خود را انتخاب می کنید حتماً به این نکته توجه نمایید که اندازه ی آن خیلی کوچک و تنگ نباشد چرا که بعداً با مشکل روبرو می شوید. اگر حلقه تان کمی بزرگ بود و در انگشت تان لق می زند می توانید با کمی چسب این مشکل را حل نمایید و برای دوران  بارداری خود  و اضافه وزن  هم خیال تان راحت باشد.

اسم تان را حک کنید

یکی از کارهایی که این روزها بین عروس و دامادها مد شده و اتفاقاً خیلی جذاب و رمانتیک است ، این است که اسم و تاریخ ازدواج را داخل حلقه ها حک می کنند. اگر تا الان حلقه های تان را سفارش نداده اید حتماً از طلا فروش بخواهید این کار را برای تان انجام دهد. البته شمایی که چند سالی است عروسی کرده اید هم می توانید این کار را انجام بدهید ، کافیست به طلا فروشی مراجعه کنید و از او بخواهید اسم همسرتان و تاریخ ازدواج تان را داخل حلقه حک کند.

برای خرید عروسی خود دقت لازم را داشته باشید تا در روز عروسی خود آرامش کامل داشته باشید. انتخاب بهترین لباس عروس، کفش، گل عروسی و … دقت بسیار بالایی نیاز دارد.

 

ادامه مطلب


دکوراسیون داخلی بر مبنای اصول فنگ شویی: دکوراسیون داخلی منزل شما می تواند بسیار منحصر به فرد و شیک باشد.در حال حاضر اهمیت و تاثیرات مهم و مثبت فنگ شویی در دکوراسیون داخلی بر سبک زندگی و کیفیت و حتی احساس انسان مبحثی است که بیش از پیش فراگیر شده است و مورد توجه مردم قرار می گیرد.در واقع نمی توان منکر تاثیرات مفید و مثبت اصول فنگ شویی در طراحی دکوراسیون منزل شد و از کنار انرژی مثبت و سازنده ای که با رعایت اصول فنگ شویی به دست می آید ساده گذشت. فنگ شویی قادر است تا با جاری کردن انرژی های مثبت در شریان خانه شما احساس آن را تعدیل و تلطیف نماید.باشکلی محسوس به خلق هارمونی و تعادل در فضا ی محیط شما کمک نموده و به هر چه زیباتر و دوست داشتنی تر شدن طراحی دکوراسیون خانه شما موثر میباشد.در این بخش قصد داریم برای رسیدن به طرحی زیبا و منحصر به فرد و شیک در دکوراسیون داخلی به نکات مهمی درباره فنگ شویی بپردازیم. با رعایت این نکات می توانید محیطی زیبا و متعادل را برای خود و افراد خانواده تان ایجاد نمایید.

نظریه فنگ شویی در مورد رنگ

فنگ شویی رنگ های مشخصی را به منظور استفاده به عنوان رنگ های مخصوص در فضاهای مختلف به شما تحمیل نمی نماید.به طور کل از نظر فنگ شویی باید در هر مکانی مناسب ترین رنگ برای ان به جهت  طراحی دکوراسیون تجاری و یا غیر تجاری ان استفاده نمود.به طور مثال اگر هدف دکوراسیون شرکت بود قطعا باید با توجه به نوع مراجعه کنندگان و هدف آن شرکت از رنگ های مناسب استفاده نمود.اما در اتاق نشیمن که محل اجتماع میهمانان و یا افراد منزل است می توانیم از رنگ های سر زنده تری استفاده کنیم.

ور پردازی مناسب

راز یک فنگ شویی موفق بر می گردد به نوع نور پردازی که قرار است در آن محیط انجام شود. اگر شما تمام نکات فنگ شویی را  برای طراحی دکوراسیون اداری و یا دکوراسیون منزل  یا دکوراسیون مغازه و یا هر طراحی دکوراسیون دیگری استفاه نمایید. اما در نهایت توجهی به نور پردازی آن نداشته باشید و یا ساده از کنار آن عبور کنید می توان گفت در واقع تمام زحمات خود را به هدر داده اید و در نهایت برای شما نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت.نباید اجازه بدهید هیچ کنجی تاریک و بدون نور باقی بماند چرا که کنج های تاریک و کم نور جایگاه تولید انرژی های منفی و راکد هستند.بهتر است که سعی کنید نور پردازی در فضا طوری انجام شود که سایه های متعدد از اجسام را تولید نکند.در واقع فضایی روشن و واضح بدون هر گونه سایه را ایجاد نمایید.می توانید برای رسیدن به این حالت از آینه ها برای ایجاد شفافیت بصری و درخشش استفاده نمایید.

 

ادامه مطلب


پس از طراحی سایت نوبت به انجام سئو و بهینه سازی سایت خواهد رسید. یکی از الزامات یک وب سایت برای بهتر ایندکس شدن در موتور های جستجو گر نقشه سایت یا همان سایت مپ xml) ) سایت می باشد. سایت مپ زبان نشانه گذازی قابل توسعه سایت بوده و فایلی است متنی که تمام آدرس های سایت و همچنین اطلاعات متا برای هر آدرس از سایت مانند درجه اهمیت آن، به روز رسانی ها و ارتباط آن با دیگر صفحات در آن موجود می باشد. نقشه سایت کمک می کند تا صفحات سایت شما در موتور های جستجو، بهتر ایندکس شود. به این صورت که برای ربات موتورهای جستجو نقشه راهنما را ایفا کرده و به شناسایی هر چه سریعتر و بهتر صفحات شما و اطلاع از تغییرات صفحات سابق به شما کمک می کند. فایل نقشه سایت داخل پوشه اصلی فایل‌ها در هاست قرار می گیرد.

تگ های استفاده شده در ایندکس نقشه سایت

  • هر فایل ایندکی می تواند تا 50000 سایت مپ را در خود جای دهد.
  • <sitemapindex>  باز و بسته شدن ایندکس نقشه سایت با این تگ انجام می شود.
  • <sitemap>  اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت در این تگ قرار دارد.

 

ادامه مطلب


ساندویچ پانل های کند سوز

ساندویچ پانل ضد حریق: ساندویچ پانل ترکیبی از دو طرف ورق فولادی که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است که مقاومت فولاد را در برابر خوردگی بسیار بالا می برد و قسمت روی آن با یک لایه پرایمر مخصوص و 25 میکرون رنگ پلی استر کوره ای پوشانده است و در بین آنها یک لایه عایق پلی اورتان سخت با ساختار سلول بسته می باشد که این ساختار پلی اورتان را در زمره بهترین عایق های حرارتی و صوتی قرار می دهد. در عصر حاضر که تمام دنیا به سمت سرعت و کیفیت برتر در صنعت ساخت و ساز و فرایند ها پیش می رود استفاده از این محصول بسیار رایج و پر طرفدار می باشد.

از مهم ترین ویژگی های ساندویج پانل ماموت بویژه پلی آیزوساینوریت در مقابل آتش سوزی:

  • PIR استاندارد B1  و B2 را جهت گذر از خطر آتش سوزی می گذراند
  • PIR حین آتشسوزی قطره های آتشزا یا ذرات شعله ور را ایجاد نمی کند و باعث گسترش آتش سوزی نمی شود. دمای ابتدایی موردنیاز شعله کشیدن PIR از PUR بالاتر می باشد. پس از تماس با شعله مستقیم، PIR بلافاصله خاموش می شود و باعث گسترش آتش سوزی نمی شود و این در حالیست که EPS یا عایق های آلی زودتر مشتعل می شوند
  • ضد حریق بودن ساندویچ پانل ماموت از ویژگی های بسیار خوب انواع پانل های ماموت محسوب می شود

فروش و نصب انواع ساندویچ پانل

همانطور که گفته شد، ساندویچ پانل ترکیبی از دو طرف ورق فولادی که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است که مقاومت فولاد را در برابر خوردگی بسیار بالا می برد. همچنین ساندویچ پانل سقفی جهت استفاده در سقف می باشد که دارای طرح ذوزنقه و ورق زیر شیار دار می شاد. ساندویچ پانل دیواری نیز بر روی دیوار ها کار می شود که با توجه به میزان تبادل حرارت محاسبه و از ضخامت 8 الی 15 سانتیمتر و به طول 1 الی 12 متر(دلخواه) تولید می شود. برای مشاوره، خرید و نصب ساندویچ پانل ها با صنعت پوشش آریانا تماس بگیرید.

 

ادامه مطلب


تجهیزات ترافیکی در فصل زمستان: همانطور که میدانید، در فصل زمستان بدلیل بارش هایی که بصورت باران و برف ایجاد می شود، خطرات زیادی بخصوص در جاده ها صورت می گیرد. از این رو علاوه بر کنترل سرعت با تجهیزات ترافیکی، می بایست به علائم ترافیکی دقت نموده و همچنین تجهیزات ترافیکی مطابق با فصل زمستان را در جاده ها برون شهری و درون شهری تغییر داد.

تجهیزات ترافیکی در فصل زمستان

این تجهیزات ترافیکی در فصل زمستان با فصل های دیگر تفاوت هایی دارد. بدلیل بارش هایی که در این فصل صورت می گیرد باید این تجهیزات و علائم تغییر کرده و مناسب با همان فصل نصب گردد. در ادامه برخی از این تجهیزات ترافیکی را در وبسایت بازار نگین رازی شرح خواهیم داد.

تجهیزات ترافیکی پاشنده ضد یخ هوشمند در سطح روسازی

این وسیله بطور هوشمند با تغییرات سطح دما و همچنین کنترل مرکزی هنگامی که دمای هوا به زیر صفر می رسد با پاشیدن مواد ضدیخ و نمک بر روی سطوح روسازی مانع از یخ زدگی جاده باعث عدم کنترل وسایل نقلیه(قوسها) توصیه می شود. در تصویر زیر نمونه ای از این تجهیزات ترافیکی که در کشور آمریکا مورد استفاده قرار گرفته شده است نشان داده شده.

تجهیزات ترافیکی خودروها در فصل سرما

علاوه بر اینکه تجهیزات ترافیکی در جاده ها باید قرارگرفته و فعالیت های آنها توسط مامورین انجام شود، خودروها نیز موظف اند تا تجهیزات ترافیکی مورد نظر را در بهمراه خود داشته باشند. این تجهیزات ترافیکی شامل لاستیک های یخ شکن نیز می شود. این لاستیک ها کمک می کند تا خودرو در برف دچار لغزندگی نشود. همچنین وجود شبرنگ های ترافیکی در خودروها الزامی است تا در صورتی که خودرو دچار سانحه شده یا دچار نقص فنی شد، از این تجهیزات جهت روشنایی در شب ها استفاده کرده و خودروهای دیگر از وجود این تجهیزات ترافیکی آگاه شده و اصابتی با آن ها صورت نگیرد.

تابلوهای (اخطاری هشداردهنده):

این علائم و تجهیزات ترافیکی به منظور رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان، برای حفظ و سلامت خودشان و سرنشینان خودروهایشان نصب می شود و هدف آن اخطار به رانندگان در مورد خطرات احتمالی در مسیر است. گذشت از این خطرات نیاز به احتیاط بیشتر از جانب استفاده کنندگان از راه دارد و ممکن است کم کردن سرعت و یا به کاربردن تدابیر یکدیگر لازم باشد.

 

ادامه مطلب


شرکت تولیدکننده سیستم‌های روشنایی Peli Products سمینارهای رایگان منظمی در مورد معرفی محصولاتش را برگزار می‌نماید.
به گزارش مهندسی حریق، سمینارهای اینترنتی ماهانه در مورد چراغ‌ قوه‌ های بی‌ خطر دارای استانداردها و گواهینامه‌ های بین‌ المللی، پروژکتورهای سیار، راه‌حل‌ های روشنایی تخصصی، کیف‌ های حمل محصولات و سایر اطلاعات در خصوص محصولات Peli بحث خواهد نمود. همچنین به شرکت‌ کنندگان فرصتی جهت مطرح نمودن پرسش‌ هایشان و شفاف‌ سازی مشخصات فنی داده خواهد شد.

دکتر Francesco Della Mora مدیر فروش Peli در قاره اروپا می‌ گوید: “Peli یک شرکت پیشرو با نوآوری‌ های برجسته در بازار سیستم‌ های روشنایی و کیت‌ های فوق‌ العاده، صاحب مقالات متعدد و پیشگام در فناوری‌ های جدید است. این سمینارهای اینترنتی فرصتی برای ارتباطات مستقیم و گسترده‌ تر در جهت ارائه آخرین دستاورد‌ها و ارتقاء دانش موردنیاز متخصصان در حوزه ایمنی می‌ باشد.”

 

ادامه مطلب


فریم ورک طراحی سایت چیست؟

فریم ورک ها  کتابخانه های آماده ای می باشند که دارای یک چارچوب کاری منظم در زبان های برنامه نویسی می باشند. و برنامه نویسان و طراحان می توانند با فریم ورک های طراحی سایت در مدت زمان کمتر و با سهولت کار طراحی خود را انجام دهند. برای مثال دیگر لازم نیست برای طراحی یک سایت ریسپانسیو از مرحله اول شروع به نوشتن کد های سنگین و مشکل برای واکنشگرا کردن آن وب سایت نمایند که نیاز به آموزش Css زیادی دارد. در واقع فریم ورک ها این کار را از پیش برای طراحان انجام داده اند و آن ها می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. در فریم ورک های مختلف متد ها و کلاس هایی از قبل کد نویسی شده اند و برنامه نویسان می تواند با استفاده از آنها خود کد های کمتری را نوشته و بهره وری بهتری داشته باشند.

مزایای کار کردن با فریم ورک ها:

  • سادگی بیشتر
  • امنیت بالاتر
  • زمان کمتر
  • بهره وری بالاتر با نتیجه بهتر
  • دارای اصول مهندسی خاص
  • رفع نواقص
  • نمونه های بیشتر
  • پیاده سازی حرفه ایی

و موارد بسیار دیگر دارد.

 

در ادامه برای شما چند مورد از پر کاربرد ترین فریم ورک ها را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

 Bootstrap

Bootstrap امروزه یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین فریم ورک ها می باشد. این فریم ورک از مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای طراحی آسان صفحات وب و همچنین نرم افزار های تحت وب می باشد. Bootstrap شامل کدهای    زبان برنامه نویسی Css و HTML و توابع JavaScript  می باشد که به راحتی امکان ایجاد فرم ها، دکمه ها، ستون ها و المان های دیگر یک سایت را به صورت استاندارد فراهم می سازد. امکان طراحی واکنشگرا به طوری که صفحات وب به صورت هماهنگ و استاندارد در تمامی دستگاه ها نمایش داده شود، از نسخه دوم آن به بعد لحاظ شد.

Pure<\/h3>

Pure Framework  از جدید ترین فریم ورک ها می باشد که در سبک مدولار  توسط یاهو ارائه شده است.این فریم ورک بسیار کم حجم و سریع می باشد و تنها از زبان های برنامه نویسی HTML و CSS ساخته شده و در واقع در ن هیچ گونه کد JavaScrip  مشاهده نمی شود.

از ویژگی های این فریم ورک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ریسپانسیو بودن
  • طراحی ساده فرم ها و جدول ها
  • طراحی ساده
  • فشرده بودن و حجم پایین 5.7 KB
  • جزء به جزء بودن کدها (هر قسمت از فریم ورک که نیاز باشد از Css ججداگانه آن استفاده می شود.)

 

ادامه مطلب


رچسب‌گذاری یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری و کنترل مخاطرات حوادث است. رشد و توسعه روزافزون مواد و محصولات صنعتی و شیمیایی که از حساسیت‌های حمل و استفاده فراوانی برخوردارند، موجب شده تا ضرورت آشنایی و اشراف کامل آتش‌نشانان شهری و صنعتی بر جزییات عبارات و علایم بین‌المللی کالاهای خطرناک بیش از پیش احساس شود. در روش برچسب‌گذاری (Labeling) عمدتا به کدهای S و  R اشاره می‌شود. مفاهیم این کدها به شرح ذیل هستند:

الف : عبارت ایمنی  (Safety Phrase)

این عبارت معمولا با کد S بر روی برچسب دیده می‌شود. به عنوان مثال کد اسید سولفوریک S2-26-36 است. یعنی این ماده باید دور از دسترس اطفال نگهداری شود. در صورت تماس با چشم‌ها، محل را با آب شستشو داده و به پزشک مراجعه شود و نهایتا در طول کار از لباس محافظ مناسب استفاده شود.

ب: عبارت خطر  (Risk Phrase)

این عبارت معمولا با کد R بر روی برچسب دیده می‌شود. به عنوان مثال کد اسید سولفوریک R35 می‌باشد. یعنی این ماده سوختگی‌های خورنده شدید ایجاد می‌نماید. در رابطه با عبارات ایمنی کدهای S به صورت ذیل تعریف می‌شوند:

S1 – در محل امن نگهداری شود.

S2- دور ازدسترس اطفال نگهداری شود.

S3-  در جای خنک نگهداری شود.

S4-  دور از محل زندگی نگهداری شود.

S5-  در مایعی که توسط کارخانه سازنده توصیه شده نگهداری شود.

S5.1- آب

S5.2- نفت

S6- در گاز بی‌اثر که توسط کارخانه سازنده توصیه شده نگهداری شود.

S6.1- نیتروژن

S6.2- آرگون

S6.3- دی اکسید کربن

S7-  در ظرف کاملا در بسته نگهداری شود.

S8-  در ظرف کاملا خشک نگهداری شود.

S9-  در محلی با تهویه خوب نگهداری شود.

S10-  ندارد.

S11-  از نفوذ هوا جلوگیری شود.

S12-  در ظرف مهر و موم شده نگهداری شود.

S13-  به دور از مواد غذایی، نوشیدنی و خوراک دام نگهداری شود.

S14-  به دور از مواد ناسازگار که توسط کارخانه سازنده اعلام شده نگهداری شود.

S14.1-  فلزات سنگین، اسیدها، بازها

S14.2-  اکسیدکننده‌ها و اسیدها و فلزات سنگین

 

ادامه مطلب


نظر

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

مهمترین و موثر ترین نمایشگاه و رویدادی رکورد شکن در جنوب چین  و بهترین ویترین نمایش برای فعالان حرفه ای صنعت ایمنی و آتش نششانی  در  جهت معرفی محصولات و راه حل های جدید و همچنین تبلیغ و معرفی کالا ها و خدمات فعلی آن ها به جمعیت کثیری است که به نمایندگی از کشور های مختلف در نمایشگاه حضور می یابند.

این نمایشگاه بهترین فرصت را برای برقراری ارتباط با پخش کنندگان و عمده فروشان ،مقایسه کالا های جایگزین و برقراری ارتباطات تجاری حرفه ای را در اختیار بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان خود قرار می دهد.نمایشگاه CFE هر ساله بیش از 350 شرکت کننده ،22000 بازدید کننده را از بسش از 50 کشور جهان گرد هم می آورد و جایگاهی برای معرفی بیش از 2000 محصول با فناوری پیشرفته است .برای اولین بار کنفرانسی با موضوع “آتش نشانی هوشمند جهانی ” که جایگاه فوق العاده ای را برای فعالان حرفه ای این صنعت فراهم خواهد آورد.CFE در حال پدید آوردن بهترین و معتبر ترین نمایشگاه جهانی آتش نشانی در ابعاد وسیع، با قدرت، تخصص و اهمیت فراوان برای صنعت ایمنی و اطفاء حریق بوده است .این دوره از نمایشگاه به 4 بخش اصلی تجهیزات نجات اورژانسی ،تجهیزات ساختمانی ضد حریق، تجهیزات ایمنی و سلامتی در محل کار و تجهیزات اطفاء حریق است.

تجهیزات آتش نشانی:

ماشین های آتش نشانی ،روبات های آتش نشان ،هواپیما های آتش نشانی ،موتر سیکلت ها و مخازن آب آتش نشانی

تجهیزات مافظت در برابر آتش برای متور سیکلت ها و مخازن آب

پمپ آب سیستم آب رسانی ضد حریق،سرشیر شلنگ آتشنشانی ،مانیتور آتش

تجهیزات روشنایی آتش نشانی

تجهیزات جلوگیری از ایجاد مسمومیت و سیستم تخلیه دود

سیستم های ارتباطی فرماندهی آتش نشانی

مراکز آتش نشانی و تجهیزات آن ها

 

ادامه مطلب


نظر

نگاهی به فوم آتش نشانی جدید در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی: بسیاری از فوم های آتش نشانی مثل پرفلورو شیمیایی از مواد مصنوعی ساخته می شوند. این مواد مصنوعی در استفاده از این لباس های آتش نشانی بسیار موثر است ولی استفاده از آن ها در زندگی روزمره بدلیل وجود مواد سمی بسیار خطرناک است. این فوم های استفاده شده در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی می توانند به مدت 200 سال عمر مفید داشته باشند. در این مدت زمان طولانی، این فوم ها می توانند در مقابل آب و همچنین خاک کاملا محافظ بوده و می تواند این اجازه را داشته باشد تا عناصر سمی را در خود انباشته و تجمع کند تا به موجودات زنده بخصوص انسان ها خطری وارد نشود.

نگاهی به فوم آتش نشانی جدید در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

وب سایت phys.org مقاله ای در سال 2015 بصورت علمی و بین المللی از تکنولوژی های دانشگاه های SCAMT و ITMO در پترزبورگ و روسیه مبنی بر مقاومت این فوم ها در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی منتشر کرد. قطعا این اخبار بسیار مفید بودند. اما داستان از این قرار است که FHF بزرگترین قابلیت برای جلوگیری از آتش بشمار می رود. پس از اعلام و اطفاء حریق، این ماده در جسم فعال در جذب آب، نرم و جدا می شود.

باتوجه به وب سایت phys.org، قابلیت FHF در نانوذرات سیلیکا، وقتی در معرض هوا قرار میگیرد، در یک شبکه پلیمری ایجاد می شود. به محض تماس با سوختگی(آتش گرفتن) یک جسم، فوم به جسم در حال سوختن چسبیده و آن را شامل می شود و در نهایت آن را سریع سرد می کند. البته دقت داشته باشید که فوم بطور همزمان خوش بعنوان یک جسم سخت حساب می شود. ماهیت معدنی برای فعالسازی و پایداری این فوم، دمای بالاتر از 1000 درجه سانتی گراد است تا چسبندگی به جسم در حال سوختن آغاز شود.

اکثر فوم ها وقتی دما در 300 درجه سلسیوس است از ماده ارگانیک و خرابی سریع استفاده می کنند. به نقل از دانشنامه SCAMT در آزمایشگاه Phys: در مورد این پروژه، فوم ها از فریم های بسیار سخت جهت قرارگیری در آتش ایجاد شده اند، از احتراق دوباره اجسام نیز محافظت می کند.

دانشمندانی که FHF را توسعه داده اند، یک سری از بزرگترین مقیاس ها را برای تست قابلیت های فوم را تست کردند. یکی از این آزمایش ها احتراق در یکی از جنگل ها بود. در این آزمایش، فوم بصورت یک کمربند مقاومتی در اطراف آتش ها جهت پایان دادن به آن استفاده شد. محققان در این مورد گفتند که FHF خط آتش را براحتی در یک وایلدلند آتشین قرار می دهد و آن را در تمام طول آتش فعال نگاه می دارد.

کاربردهای این فوم در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

این نوع از توسعه می تواند در آتش سوزی های بسیار عظیم در ایالات متحده و کانالدا در آتش نشانی ها کمک بسیار زیادی داشته باشد.

افزایش قابلیت های جذب گرما و طبیعت مداوم از FHF می تواند ساختار آتش نشان و wildland با یک ابزار است که می تواند کمک به آنها یک میزبان از اهداف تاکتیکی انجام فراهم می کند. برخی از این نمونه ها عبارتند از:

  • سرکوب سریع یک اتاق به خوبی درگیر یا اتاق یا یک ساختار کل با استفاده از آب به مراتب کمتر
  • برای حفاظت از سازه های مجاور از یک آتش سوزی ساختار به طور کامل درگیر به گرمای تابشی و یا اون سوی خاکستر سوخته پرواز در معرض (بدون نیاز به درخواست مجدد)
  • حفاظت از سازه های و پوشش گیاهی در مسیر یک آتش wildland پیشبرد (بدون نیاز به درخواست مجدد)
  • ایجاد یک خط آتش محیط را برای آتش سوزی wildland (که دست نخورده باقی خواهد ماند)
  • حفاظت از مسیرهای تخلیه در آتش سوزی wildland از گسترش آتش (بدون نیاز به درخواست مجدد)

 

ادامه مطلب