سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

موتور برق یا مولد الکتریکی دستگاهی است که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت بنزین و گازوئیل را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند.

یکی از محصولات مولد برق ،موتور برق می باشد ،که همانند دیزل ژنراتور عمل می کند، اما در ابعاد کوچیکتر بر همین اساس کارخانه های که در تولید ژنراتور و دیزل ژنراتور پیشتاز هستند برای ایجاد سهولت در کار مشتری به تولید این وسلیه دست زدند.و در همین اساس به تولید انواع موتور برق در مدل های مختلف پرداختند.

این سیستم ها در دو نوع در بازار موجود هستند :

نحوه استفاده از موتور برق

•    اندازه گیری میزان مصرف توان راکتیو و در صورت بالا بودن توان راکتیو امکان نصب  خازن مناسب در کنار موتور برق باعث بهبود عملکرد موتور برق خواهد بود. همچنین استفاده از راه اندازهای نرم برای مصارف الکتروموتوری و جلوگیری از ضربه استارت اولیه آنها باعث بهبود عملکرد آن خواهد بود.
•    بهترین حالت استفاده از موتوربرق در بار نامی بوده و استفاده از موتوربرق در حداکثر توان در زمانهای طولانی ممکن است به موتور برق آسیب برسد.
•    نگهداری و تعمیرات بموقع و بازدیدهای دوره ای به منظور حفظ بازده موتورها و تجهیزات.
•    بررسی امکان استفاده از موتورهای دور متغیر بویژه برای پروانه ها و پمپها.
•    انتخاب موتور برق های پربازده برای بهره برداری بلند مدت و متناسب با گشتاور مکانیکی مورد نیاز.
•    محل استقرار موتور برق ها می باید به گونه ای باشد، که گرمای حاصل از موتورها به آسانی تهویه شود.
•    به حداقل رساندن اصطکاک سیستم های مکانیکی متصل به موتور برق ها.
•    بررسی امکان استفاده از مورتورهای پرمصرف درساعات غیرپیک مصرف برق شبکه.
•    و اما در صورت سوختن موتور برق به دلایل زیر عدم تعمیر موتور معیوب و جایگزینی آن با موتور جدید توصیه می گردد:
•    استفاده از شعله برای بیرون آوردن سیم پیچی در فرآیند تعمیر و در نتیجه تضعیف هسته.
•    احتمال خراب شدن عایق دندانه های ورق هسته.
•    بزرگتر گرفتن کلافها برای سهولت جازدن و در نتیجه افزایش تلفات.
•    مشکلات تنظیم موقعیت انتهای سیم پیچ.
•    افزایش احتمال سوختن مجدد.
•    کاهش راندمان موتور.

دسنه بندی موتور برق استارتی

موتوربرق ها را می توان به چند صورت دسته بندی نمود :

  • از لحاظ نوع مصرف : تغذیه به موتورهای بنزینی ،گازوئیلی و دیزلی
  • از نظر  سیستم روشن و خاموش شدن به موتوربرق های استارتی و هندلی

البته دسته سومی هم تلفیق استارت و هندل نیز وجود دارد.

نوع استارتی با دکمه استارت تعبیه شده برروی خود براحتی روشن و خاموش می شوند و نیازی به هندل زدن و دور گرفتن موتور جهت روشن شدن ندارند.

سیستم های استارتی نیز به سیستم برق تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می گردد. جابجایی آسان سیستم تک فاز نسبت به سه فاز یکی از مزیت های اصلی آن  می باشد.

موتور برق بنزینی :

پرکاربرد ترین نوع ، موتوربرق های بنزینی می باشد این سیتم ها برای کارکردن طولانی مناسب می باشد.  سوخت این سیستم ها از بنزین می باشد.

باتوجه به نوع سوخت این محصول گازهای اکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می شود که باید در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت موجب خفگی می شود.

منبع:آریان صنعت


نظر

اگر موتور برق با کیفیت میخواهید نکاتی را برای شما عزیزان تهریف خواهیم کرد اول باید به این نکته توجه کرد که منظور شما از ارزان یک موتور برق با قیمت مناسب و با کیفیت است و گرنه صرفا ارزان است و کاربردی ندارد فقط پول دور ریختن است.

حال به نکات زیر توجه کنید.

1- مقدار بازدهی دستگاه چقدر است.
2-دستگاه چند ساعت میتواند مداوم تولید برق خاص داشته باشد و‌ بدون نوسان و‌ افت ولتاژ کار کند.
3-عمر دستگاه چقدر است.
4-لوازم و‌ قطعات مورد نیاز را در بازار دارد.
5-نمایندگی مستقیم در بازار دارد.
6-گارانتی و‌ وارانتی دارد.
7-سیم پیچی ژنراتور دستگاه 100‎? مس است.
8-آلیاژی به کار رفته در ساخت موتور از چه متریالی است.

همین طور این ها سوالاتی است که میتوانید از فروشنده سوال کنید.
شما میتوانید موتور برق خیلی خیلی ارزانی را برای خرید پیدا کنید اما آیا این سوال را از خود کرده اید که چرا قیمت کمی دارد این محصول، آیا قیمت رقابتی است؟ آیا کیفیت پایین دارد؟ آیا 8 موردی که گفتیم در بالا را لحاظ کرده اند؟
مجموعه آریان صنعت به شما میگوییم چه کار کنید تا صرف نظر از تبلیغ برند خودمان خریدی خوب داشته باشید.

توان موتور برق ارزان

نکته ای که خیلی باید توجه داشته باشید ، بر روی موتور برق ها کدی زده شده که هیچ ربطی نه به kw و kva و W دارد از خودمان مثال میزنیم، مثلا HADS8500 این فقط یک مدل یا کد شناسایی تیپ معمولی است و به این معنی نیست که توان دستگاه 8500Wاست توان این مدل 7500W است.
نکته بعد در همین خصوص،موتور برق 8000W یا 8KW موتور 192 یا 452 cc باید داشته باشد و‌قدرت 18 تا19 اسب را دارد، اما شما به مواردی برمیخورید که موتور برق 8KW موتور 16hpاسب یه 420cc، مدل 190 دارد اما این قدرت را برای شما هیچوقت نمیتواند تامین کند، نکته دوم در همین خصوص توان را بااین مقیاس اندازه گیری از فروشنده درخواست کنید و سوال کنید چند عدد لامپ 100وات پرمصرف را برایتان روشن میکند ( هر 10 عدد لامپ 100 به حساب 1KW است)

سیم پیچی ژنراتور ارزان

ژنراتور مسئولیت تامین برق را دارد از این رو باید خیلی وسواس به خرج دهید و‌در فاکتور موتور برق ارزان بخواین قید شود 100‎? مس با توان (مثلا) 7kw چون باید برقی بدون نوسان وخالص برای شما تولید کند.

لوازم جانبی پیچیده و ساده تاثیر گذار بر قیمت و کیفیت موتور برق ارزان

1) ساعت کار دیجیتال و‌ ولت متر

اختلاف قیمتی بین ولت متر ساده و ساعت کار دیجیتالV.H.T چیزی حدود 6 الی 10 دلار است، اما مهمتر از قیمت کارایی آن است ولت متر فقط نشانگر ولتاژ دستگاه است اما V ولتاژ، H فرکانس،T ساعت کارکرد، است.

2) خروجی‌ و‌ سوکت دستگاه

موتور برق که خریداری میکند دقت داشته باشید که از سوکت آمریکایی یا همان پیچی استفادشده باشد، زیرا نمونه های دیگر خیلی حساس به دما و شکننده هستند،
نکته
در توان 1KW وات تا 6KW از سوکت پیچی باید بهره گرفته شده باشد 30AMPآمپر
در توان بالای 6KW از سوکت 32AMP آمپر و‌صنعتی باید استفاده شده باشد به دلیل اینکه در توان بیش از 6KW سوکت داغ شده و شروع به آب شدن میکند. و‌اتصالی رخ میدهد صرف نظر از اختلاف قیمت 5تا 8 دلاری آن

3) چرخ و‌دسته موتور برق ارزان

همه انسانها دنبال آسایش و راحتی بیشتر در کار روزانه هستیم از این رو‌موتور برقها باید در قدرت 3کیلو وات با وزن 47 تا 48 کیلو( کیفیت خوب) و قدرت 7کیلو ولت با وزن 97 کیلو (کیفیت خوب) نیاز جدی به چرخ و‌دسته دارد که قیمت چرخ ‌و‌ دسته 7تا 11 دلار است.

AVR automatic (4موتور برق ارزان

یک سیستم پیچیده مه نوع automatic آن بر روی تعداد محدود از موتور برق ها وجود دارد که کمک فراوانی به بازدهی هرچه بیشتر دستگاه میکند.
کار A.AVR این است که یه حد زمان و‌بازی با دور موتور و‌فرکانس را اوتوماتیک انجام میدهد ((در زمان شروع به کار مصرف کننده برق)) برای مثال یک‌الکترو‌موتپر دارید. به قدرت 4KW و‌میخواهید با موتور برق 7KW آن را روشن کنید به دلیل وجود آمپر اوله اگر AVR نباشد دستگاه به اصطلاح خفه میکند و‌پس از ریپ زدن خاموش میشود

5) سیستم AU موتور برق ارزان

سیستم AU یعنی ژنراتور با سیستم سیم پیچی ضد فرسایش و‌اصتحلاک ساخته شده باشد که HADS همین سیستم را در سری محصولات خود به کار برده است.

6) سیستم کمبود روغن یا oil alert یا low oli موتور برق ارزان

همه ما چه مصرف کننده و‌چه فروشنده میدانیم که تمامی موتور های احتراقی نیاز شدیدی دارند که از روغن کافی درون موتور برخوردار باشد. این سیستم این طور کار میکند، اگر روغن دستگاه شما کم باشد. دستگاه خاموش‌ میشود یا اصلا روشن نمیشود. جدا از اختلاف قیمتی 7تا 12 دلاری این سیستم کمک میکند یک سوم پول شما از کل پولی که به موتپر برق داده اید را بابت تعمییر ندهید.

گارانتی و‌ وارانتی موتور برق ارزان

این فرهنگ غلط در ایران وجود دارد که گارانتی هیچ معنایی ندارد البته این موضوع درباره ی اجناس تقلبی و بدون اصالت درست است .محصولات هادس به همراه یک برگه گارانتی و cd اموزشی دراختیار مشتریان قرار می گیرد و دارای 6 ماه ضمانت تعمیر جزئی و 18 ماه ضمانت تعمیر کلی است. 

منبع:آریان صنعت